2007-03-24, 19:13
Medlem
Wittgensteins avatar
För att vara lågbudget, vad det nu innebär med svenska mått mätt, och ett amatörprojekt så tycker jag att den var klart sevärd. Det märktes naturligtvis emellanåt att det inte är professionella skådespelare, men alla kommer undan med hedern i behåll. Bra musikval också.

Ser fram mot en uppföljare (eller ett nytt projekt).
Citera
2007-03-24, 20:18
Medlem
Tack för omdömerna och att ni såg filmen så snabbt. Har kompisar som fick en kopia för 5 månader sedan och som ännu inte orkat se den. Jag skulle kanske skrivit Nollbudget i rubriken istället, eftersom filmen inte hade någon budget.

Angående kokainet så är det inte kokain, utan amfetamin. Vi använde mjöl.
Citera
2007-03-24, 20:24
Medlem
Megalomanias avatar
Låter skoj. Tankar nu och återkommer med mina tankar när jag sett den.
Citera
2007-03-24, 20:35
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morcavalin
Angående kokainet så är det inte kokain, utan amfetamin. Vi använde mjöl.

För en sekund så fick jag detta till att ni använde amfetamin som substitut för kokain i filmen. Får skylla på trötthet.
Citera
2007-03-24, 23:05
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har precis kollat klart och jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Den ändes väldigt genomarbetad och även om det, som tidigare påpekats, märks att det är amatörskådisar så är det inget som direkt stör. Det kändes faktiskt bara charmigt.

Dock så skulle filmen antagligen inte förlora på att klippas ner lite. Speciellt "jag ska lära dig allt jag kan"-montaget och slutscenen när de dragit iväg på moppen känns utdragna och sänker hela tempot.

Sedan känns det inte så jättetrovärdigt med överstylade alkisar och pundare med rock 'n' roll-attiraljer även om det är kul att se en parkbänksalkis i MC5-tröja.

Hälsa alla inblandade att de gjort ett strålande jobb och att jag ser fram mot kommande projekt.
Citera
2007-03-24, 23:55
Medlem
Tack!

Håller med om att just dom två scenerna hade kunnat kortas. Försökte få den så tajt som möjligt och med ett tempo som gör att man inte tappar intresset och blir uttråkad. Speciellt "lära dig allt jag kan sekvensen" var under diskussion för ytterligare kortning men vi bestämde oss för att låta den vara.
Var väl lite rädd att filmen skulle rassla på lite för snabbt och kände att det kanske kunde behövas en liten temposänkning där. Kanske inte var ett bra beslut, jag vet inte. Kul som fan att du gillade den i varje fall!
Citera
2007-03-25, 00:20
Medlem
ÜberHJs avatar
Riktigt bra film, så sköna repliker.
Jag kunde knappt sluta skratta åt alkisarna på bänken.
Blev också riktigt imponerad av haschtomten, riktigt cool snubbe.
Citera
2007-03-25, 11:47
Medlem
Matches Malones avatar
Jag sökte förgäves efter undertexter till filmen. För oss som inte pratar göteborgska, vad betyder det där "Såsett"? Är det en västkustvariant av "typ", "liksom", "asså", "len" eller "det klassiska "ba"? Och vad var the deal med galna kattdamen? Var det bara att visa att man hade det bättre i ugnen hos knarkar-Björn?

Väldigt skön film annars... förstör inte nästa med pengar...
Citera
2007-03-25, 13:01
Medlem
Enhörnings avatar
Fy fan vad kul! Det här skall tankas.
Citera
2007-03-25, 13:14
Medlem
Wzl.s avatar
Sitter å tankar hem den nu

Lämnar ett utlåtande när jag sett den
Citera
2007-03-25, 13:52
Medlem
Tack all ni som tankar, och framför allt stort tack till alla er som stannar och seedar. Det uppskattas som fan Jag har nämligen bara 1mbit upp själv.
Citera
2007-03-25, 14:26
Medlem
ska kolla nu snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här