2007-03-23, 21:44
Medlem
Varför verkar det vara någon sorts trend bland kanske främst unga par att ge sina barn konstiga namn?

Bara ikväll har jag läst om Walker och Metallica. Sådana där namn kan vara roliga/gulliga till en viss ålder. Jag kan förstå om det är kul att ha en 5-årig liten son man lite tufft ropar "Walker" till. Men hur kul kommer denne Walker att ha det på högstadiet? Jag har också börjat skönja en trend med grekiska gudanamn...Hades, Zeus, Athena är namn som jag snappat upp på Lunarstorm.

En på Familjeforum berättar stolt att han/hon namngett sitt barn till "Vanessa Heavenly Angel Christina Delphine Tingeling Julia Kenza"

http://www.familjeliv.se/Forum-2-56/m130336.html

Liksom, vad i helvete? Varför inte bara ta Julia?

Och varför ska vissa stava sina barns namn så konstigt? Som om det inte var illa nog att döpa sitt barn till Kevin har jag sett konstiga stavningar som Cewin. Varför denna konstiga stavning? Är det "unikt"? Okej om man byter ut "k" i Oskar mot ett "c"...Men varför ska Sara bli Zarah?

Värst är nog de som döper sina barn till ord som Sunshine eller Destiny.

Varför kan man inte bara namnge sitt barn till ett vanligt, hederligt, enkelt namn? Själv gillar jag lite äldre och/eller kortare namn som Ylva, Alva, Sara, Carl eller Oscar.

Ett namn bär man med sig hela livet, eller i alla fall stora delar av sin uppväxt (skulle inte förvåna mig om Metallica, Walker och Zeus byter namn i högstadieåldern). Namnet blir en stor del av en identitet...Om man flummar bort ett så pass viktigt beslut som vad ens barn ska heta genon att låta ens barn heta "Sunshine Athena Andersson" eller dylikt har man defintivt visat att man är olämplig som förälder.
2007-03-23, 22:12
Medlem
brobbans avatar
White Trash helt enkelt.
2007-03-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
White Trash helt enkelt.

bra summering
2007-03-23, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Varför verkar det vara någon sorts trend bland kanske främst unga par att ge sina barn konstiga namn?

RyaMattson, MatsTusenfot. PolyESTER!

Scrolla längst ner.

http://www.vt.se/%5CGEN_Utmatningpersonligt.asp?CategoryID=507&Arti cleID=1183102&ArticleOutputTemplateID=71&ArticleSt ateID=2

Hjälp. *gömmer mig under kudden*
2007-03-24, 01:30
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Scrolla längst ner.

http://www.vt.se/%5CGEN_Utmatningpersonligt.asp?CategoryID=507&Arti cleID=1183102&ArticleOutputTemplateID=71&ArticleSt ateID=2

HAHAHAHA Det där förgyllde min kväll!
2007-03-24, 01:47
Medlem
buffalos avatar
Unga white trash-föräldrar är ju knappast kända för sin goda smak.

Synd om barnen bara, som får en WT-stämpel på sig direkt.
2007-03-24, 09:02
Medlem
Patriarch Ks avatar
Visst att det dar langa namnet du namnde kanns lite fanigt, men inte ska ett barn behova heta samma sak som 100.000 andra personer bara for att det ar kanda, enkla och vanliga namn?
Jag tycker helt klart om iden med att ge sina barn ett unikt namn. Ser ingen mening med att "valja ur namnsortimentet" - det ar bara galenskap.
2007-03-24, 09:10
Medlem
Gunnulaugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
White Trash helt enkelt.

White Trash [Waijt Trääääsch] - När Flashback stämplar något "utöver det vanliga".
2007-03-24, 09:30
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Scrolla längst ner.

Haha! bäst idag. Familjen som gett sina barn namnen Michelle, Aleksei och Izabelle såg inte allt för friska ut de heller. Men Mats tusenfot slog deras dumhet med hästlängder! Polly Esther. haha
2007-03-24, 10:00
Medlem
Läskigs avatar
Tycker själv att det är så fruktansvärt tråkigt att alla ska välja dom vanligaste namnen hela tiden, finns många udda namn som kan vara vackra och inte helt urspårade...

Fast det är klart, när det finns folk som har den mindre goda smaken att döpa någon till Polly Esther Tusenfot så kanske jag bör ändra min åsikt...
2007-03-24, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnulaug
White Trash [Waijt Trääääsch] - När Flashback stämplar något "utöver det vanliga".
Agree!

Jag förstår inte dessa vomeringar över att föräldrar väljer annorlunda namn till sina barn. Okej, Metallica och andra ytterligheter kan jag förstå att vissa finner konstiga, men tex annorlunda stavningar förstår jag inte problemet med.

Någon nämnde Zarah istället för Sara, jag antar att du är för ung för att förstå liknelsen där?

Min son heter Cevin, och vi uttalar det självklart som ett K, och vi tyckte det var lite roligare än ett vanligt Kevin. Om han kommer bli mobbad pga det? Finner det högst osannolikt.

Personligen tycker jag gamla vanliga namn såsom Anna, Sara, Peter, Anders, Stefan, Daniel mm är ganska tråkiga namn. Inte fula eller värdelösa på något sätt, men väldigt vanliga. Och alla gillar ju inte det, smaken är ju som baken!

Men att kalla det White Trash bara för att man väljer annorlunda namn? Kan moderatorerna börjar plocka bort dessa White Trash spam som finns i varenda tråd nu för tiden? Precis som Gunnulaug skriver så verkar det som att blöjbarnen på Flashback skulle behöva lära sig lite om uttryck och vad de står för, så de kan använda dem rätt!
2007-03-24, 11:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det är inte bara vanliga svenssons som döper sina barn till mobboffer utan även förvirrade kändisar.
Det var nån kändis, kommer förstås inte ihåg vem, som döpte sin unge till Viggo Linblå, stackars barn säger jag, han kommer mobbas under hela hela sin skoltid

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in