Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Ni Kanske så ut som sådane som bruker kalle sin son Cevin med utalet Kevin???. Kansje hadde ni bare tur?? Kansje Läkaren/sjukskjöterskan själv tilhör gruppen som kaller sine barn Kevin med C...Vad vet jag????
Men det finns mange personer her i landet som vet at Cevin skal utales Sevin...dere oppdager nok dette själv. Men da er det för sent

Hur ser man på en person hur denne uttalar sitt barns namn?
Sen vill jag bara poängtera att det aldrig har hänt att någon uttalat Cevin som Sevin, under alla dessa sjukhusbesök. Det handlar inte om en sjuksköterska eller en läkare, utan en ganska stor skara människor.
Tack polemarchos för ditt inlägg! Jag började känna mig lite ensam!
En tanke bara, hur skulle lille Dick känna sig när barnen börjar med engelska undervisningen? Finns en hel del Dick(s) i vårt land, och mig veterligen finns inga paraleller mellan mobbing och namn uttal!
Men precis som polemarchos skriver så instämmer även jag att de som mot förmodan skulle mobba min lille Cevin för att han stavar sitt namn med C är barn med precis lika fördomsfulla åsikter som ni har!
Citat:
Ursprungligen postat av lord helmet
Fast Kevin...vad fan. Det enda jag tänker på är Kevin Costner och WT-kärringar med vargar på tröjan och 18-åriga småbarnsföräldrar med små "kevins" som skriker och har sig. Internationella namn som är fina, icke-WT och går bra i Sverige kan väl vara namn som William, Albin, Julia och Sara.
18-åriga småbarnsföräldrar med små "kevins" som skriker och har sig? Vart bor du egentligen? Är det i något trailerpark område dessa små kloner för oväsen? Det finns en Kevin och sen min Cevin i det område jag bor i, och totalt så bor det väl cirka 250 barn fördelat på cirka 150 hus. Så speciellt vanligt är det inte, inte här i alla fall! Men sen bor jag inte i ett WT område heller så där kanske förklaringen finns!
Nu är ju självklart smaken som baken, men Albin är nog ett av de sista namnen jag skulle ge till min son! William däremot är mycket fint!