2015-01-12, 10:23
Medlem
Trammiss avatar
Hade ingen aning om vem det var innan hon dog men efter att ha läst alla hyllningsartiklar om henne måste jag ju säga att hon verkade vara en hemsk människa.
Citera
2015-01-13, 11:44
Medlem
JustZlatans avatar
För att vara en glamorös filmstjärna bodde hon i ett värsta ghetto.

Här bodde hon
https://www.google.se/search?q=Genza...ed=0CAkQ_AUoAg

Här dog hon
https://www.google.se/search?q=Rocca...ed=0CAkQ_AUoAg
Senast redigerad av JustZlatan 2015-01-13 kl. 11:47.
Citera
2015-01-13, 12:04
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nä, förmodligen nittonhundratalets allra bästa tuttar. Och rakt igenom äkta vara. Men nåt annat än en sensationell kropp vete fasen om hon hade.

Hon var en ganska bra (erotisk dansös också. Här en för sin tid vågad scen ur den sevärda noir-thrillern Screaming Mimi:

https://www.youtube.com/watch?v=a8HPAinIljs
Citera
2015-01-13, 12:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Hade ingen aning om vem det var innan hon dog men efter att ha läst alla hyllningsartiklar om henne måste jag ju säga att hon verkade vara en hemsk människa.

Bor du i ett munkloster?
Citera
2015-01-13, 13:01
Medlem
Ratads avatar
Synd att barbamamma aldrig hann förklara hur hon ville bli hyllad... rosor strödda framför henne när hon besökte sin tokfula ursprungsort, de av svenskt ursprung ska falla på knä om hon befann sig inom hundra meter, fejkade spaltmeter med klyschor om hur hett det är med damer i fontäner, årliga 2 procent av Sveriges BNP eller en ordentlig avslickning av valfritt offer?

Så många frågor.
Citera
2015-01-13, 13:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis

Nej, hon var ingen hemsk människa. Hon blev bitter ganska tidigt och kände sig övergiven av Sverige och svensk press. Detta accelererade varje gång hon mötte svenska pressen eftersom hon alltid envisades med att hålla en hög profil och att "ha glömt det svenska språket".

Hon insåg nog inte heller att hennes insats i den filmiska världen var tämligen obetydlig. Hon såg sig sannolikt som en större filmstjärna än hon var.
Citera
2015-01-13, 15:37
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, hon var ingen hemsk människa. Hon blev bitter ganska tidigt och kände sig övergiven av Sverige och svensk press. Detta accelererade varje gång hon mötte svenska pressen eftersom hon alltid envisades med att hålla en hög profil och att "ha glömt det svenska språket".

Hon insåg nog inte heller att hennes insats i den filmiska världen var tämligen obetydlig. Hon såg sig sannolikt som en större filmstjärna än hon var.

Att hon betedde sig så kan bero på att hon valde att bo i Italien, som svenskarna på den tiden ansåg vara ett fascistland, på femtiotalet efter kriget. Och det var ju också där som hon hittade sina "sponsorer", typ.... Efter filmen Det ljuva Livet.

Men nånting annat än Miss Universum eller den filmen kommer hon inte bli ihågkommen för.
Citera
2015-01-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Jag ska inte försöka va för hård i tonen nu när hon gått bort.

Men, vad förväntade hon sig att bli hyllad för? Hon blev enbart känd för sitt utseende och tuttar sen tillbringade hon resten av sitt liv agerandes knulldocka till någon sliskig italienare.

Ne fyfan, hon borde bett Sverige och svenskarna om förlåtelse, inte tvärtom.

Du borde be om ursäkt istället för ditt försvar av ett land som bara hyllar tillrättalagda nollor till människor.

Sedan är det roligt att läsa hur du säger emot dig själv.
Citera
2015-01-13, 15:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hon var en ganska bra (erotisk dansös också. Här en för sin tid vågad scen ur den sevärda noir-thrillern Screaming Mimi:

https://www.youtube.com/watch?v=a8HPAinIljs
Visst kunde hon dansa. Men den där dansen var ju inte tekniskt jättekrävande. det är mycket oklart om det där klippet egentligen visade att hon var bättre på att dansa än vad jag är på att sjunga. Och jag är inte direkt Jonas Kaufmann...
Citera
2015-01-13, 15:58
Medlem
Perriss avatar
Personligen så uppskattar jag människor som är lite vansinniga och inte som alla andra, och de får gärna vara lite härskna och bryta jantelagar (som dock säkert var mer inpyrt i varje vrå av samhället då hon formade sin världsbild än idag), det rör mig inte i ryggen. Dessutom så har hon faktiskt varit med i åtminstone en fantastisk film. Så tack, Anita Ekberg.

/perris
Citera
2015-01-13, 16:28
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Ja hon var en rätt obetydlig person som tidigt spelade ut kortet med att "glömma svenskan" för att betona att hon var för stor för den svenska ankdammen. Dock så har nog många svenskar svårt att förstå hur enormt genomslaget var för La dolce vita i Italien. Jag känner en person som hade lite med henne att göra de sista åren och hon berättade att många fortfarande fick något hänfört i ögonen när hon kom på tal. Många vägrade också träffa henne i nutid för att inte förstöra minnet av henne från fornstora dagar.
Citera
2015-01-13, 16:42
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Anita Ekberg. Ikon. Och människans motsvarighet till Grumpy Cat.

Finns inte mycket mer man kan säga.

True dat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in