2007-03-23, 07:10
Medlem
Tankards avatar
Tjipp

Har märkt att denna typ av reklam blir allt vanligare på siter, jag vet inte vad det kallas egentligen men det är någon form av rullgardin som sänker sig ner över sidan vilket är otroligt irriterande. Är det någon som vet hur man kan få bukt med detta otyg så skulle jag bli brutalt tacksam? Jag kör FF för övrigt.
Citera
2007-03-23, 11:07
Medlem
mr.arnes avatar
Kan du ge exempel på en sida som har gardinreklam?
Citera
2007-03-23, 11:26
Bannlyst
Har du testat Adblock Plus?
Citera
2007-03-30, 23:04
Medlem
Tankards avatar
Den typen av reklam finns på t.ex. idg.se.
Jag ska kolla ifall det finns några schyssta plugins till Firefox. Har kört adblock förut ifall jag inte missminner mig, men vad menas med adblock+ ? Har dom kommit på att dom ska ta betalt? Varför annars skilja på produkterna? Faller "pluginsen" under gpl eller något automatiskt?
Citera
2007-03-30, 23:21
Medlem
Funkes avatar
Hade aldrig sett någon sån reklam förut men jag hittade en sån reklam nu och lyckades få den att "fungera". GRYMT irriterande! värsta reklamen någonsin tror jag. Ungefär som sån reklam som ska spela upp ljud. Hur som helst så köra jag med Adblock plus (Inte något man behöver betala för. Endast en uppdatering av gamla Adblock) och Adblock Filterset.G Updater Som automatiskt uppdaterar Adblock plus med vad den ska blockera. Det enda som händer är att det kommer upp en skylt någon gång ibland med info om att den har uppdaterat.

Som sagt hade jag aldrig sett den typen av reklam tidigare så mina extensions måste göra en del nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in