2007-03-22, 15:55
Medlem
pastorns avatar
Det talades om en flashback wiki för ett litet tag sedan. Ligger den fortfarande på ritbordet?
Citera
2007-03-22, 16:03
Medlem
Förslaget kom i Juni 2006 så den har legat på ritbordet ett rätt långt tag...

Edit: Hade fel, det var i april som förslaget kom.
Citera
2007-03-22, 16:06
Medlem
LadyTieras avatar
Den är på G

inget som avstannat eller lagts på is
Citera
2007-03-22, 16:08
Medlem
Snövits avatar
Teknikerna har mycket att jobba med men det jobbas också på wikin. Hur arbetet fortskrider och tidsplan kan nog bara Admin svara på.
Citera
2007-03-22, 16:11
Medlem
pastorns avatar
Tusen tack för alla svar, jag får ta och hålla mig lugn ett tag till och fortsätta fila på livets sanningar

M.V.H.
pastorn
Citera
2007-03-22, 16:12
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Tusen tack för alla svar, jag får ta och hålla mig lugn ett tag till och fortsätta fila på livets sanningar

M.V.H.
pastorn
Känner du att du har något att bidra med så får du gärna börja slipa på lite texter och spara på din dator, det har jag iaf gjort.
Citera
2007-03-22, 16:56
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Känner du att du har något att bidra med så får du gärna börja slipa på lite texter och spara på din dator, det har jag iaf gjort.

Det har jag, och det ska jag. Jag var kanske en smula "anti" i tråden där admin nämnde den kommande förändringen. Men nu efter ett tag så tror jag det kan bli ett välkommet tillskott med en wiki. Artikeln om "optimal politik" kan misstänkas bli ett hetsigt diskuterat ämne, ser man dock bortanför den stora vägen så finns det mycket att säga som borde bevarats. Ett exempel från min vardag borde vara felkoder på en volvo 740, ett ämne som nyligen försvunnit från allmänhetens ögon på 740 klubbens forum. (Man måste vara medlem för att se vissa underforum där numera)

Ett mer flashbackorienterat ämne för wikin borde i så fall vara "mindre politiska partier" ett ämne som dessvärre försvinner ganska snabbt på wikipedia, denna samhällets utpost för Star trek romantik... Kort sagt, det finns utrymme för denna wiki, bara ansvariga personer inte är så heta på gröten att radera artiklar som på wikipedia.

M.V.H.
pastorn
Citera
2007-03-22, 17:50
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

Och vad fan har fröken självinsikt att bidra med då?

Annars måste jag säga att det är en mycket intressant ide. Hoppas bara att det blir av
Citera
2008-04-11, 18:26
Medlem
Daevass avatar
Hur går det med den?
Citera
2008-04-11, 18:58
Medlem
nkwtms avatar
Ser redan dessa ämnen framför mig:

* Tar du den i 2:an?
* Tar flashback-katten den i 2:an?
* Hur intar man knark genom 2:an?
* Vad är 2:an? (För dom som är retarderade alltså och inte fattar detta...)

Känns ju inte direkt som att det kommer bli så hemskt mycket andra ämnen som man inte kan kolla på wikipedia...

Dock skulle det vara sjysst med en sektion för IT, typ en lista med samtliga felkoder i ett visst program och hur dessa åtgärdas
Citera
2008-04-11, 19:03
Medlem
Mad monks avatar
Flash-wiki vad ska den handla om då? Vilka ämen?
Citera
2008-04-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Flash-wiki vad ska den handla om då? Vilka ämen?

Tja, jag har i alla fall en föraning om hur politikartiklarna kommer se ut...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in