• 1
  • 2
2007-03-22, 14:34
Medlem
Lebensangsts avatar
Igår hade aktuellt tagit in Maria Abrahamsson och den oförbätterlige statskramaren Göran Greider för att diskutera huruvida Göran Persson ljugit i dokumentären Ordförande Persson. La märke till att både Greider och Reportern verkade ha väldigt stor respekt, på gränsen till rädsla, för Maria Abrahamsson. Har lagt märke till samma tendens i andra sammanhang hon varit med. Bl a fick hon, med sin blotta närvaro, mesfeministerna i F! att darra inför deras presskonferens på Gotland. Tycker själv att hon har ett härligt sätt att debattera och hon brukar oftast komma med intressanta infallsvinklar i sina ledare.

Nu vill jag alltså veta lite hederligt skvaller om denna kvinna. Som jag förstår det så har hon en jur.kand, nån som kände henne under studieåren? Har hon varit politiskt aktiv? Vad handlar frisyren om, är hon lesbisk eller vill hon bara signalera att hon är osedvanligt hård och att människor i hennes närhet bör passa sig.

Edit: Stavfel
Citera
2007-03-22, 14:45
Medlem
HGs avatar
Tänk om det är så illa att det inte finns något skvaller på henne ;-)
Någon helvit person måste det väl ändå finnas där ute??
Citera
2007-03-22, 14:47
Medlem
Kn Kroks avatar
Damen i fråga är synnerligen hetrosexuell. Hennes skärpa, skolning och "appearance" skrämmer förståss dem utan något av detta.
Citera
2007-03-22, 16:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hon är en mycket bra person.

"Om jag hade 4 bataljoner med såna kvinnor, skulle våra problem här i Sverige vara över ganska snart."
- Walter E Kurtz (lätt modifierat)

- F.G
Citera
2007-03-22, 16:04
Medlem
Vid affären med den "falske genus-kurssprojektmannen (s)" som fick fängelse för bedrägerier så blev hon stalkad av honom och fick e-mail om detta: "Jag såg dig på lunchen. Du hade härlig hållning".

Var kommer hon ifrån? Svår dialekt, Halland eller Lund?
Citera
2007-03-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebensangst
Vad handlar frisyren om, är hon lesbisk eller vill hon bara signalera att hon är osedvanligt hård och att människor i hennes närhet bör passa sig.

Garanterat inte lesbisk och lika säkert, inte feminist..
Brukar ofta få kommentera det faktum att hon och hennes man väljer att leva utan barn.

En utav ytterst få skribenter som faktiskt har en ryggrad
Citera
2007-03-22, 17:05
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Vid affären med den "falske genus-kurssprojektmannen (s)" som fick fängelse för bedrägerier så blev hon stalkad av honom och fick e-mail om detta: "Jag såg dig på lunchen. Du hade härlig hållning".

Var kommer hon ifrån? Svår dialekt, Halland eller Lund?

Låter som Kalmar (en av Sveriges fulaste dialekter).

Skön järnlady för övrigt.
Citera
2007-03-22, 17:08
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Låter som Kalmar (en av Sveriges fulaste dialekter).
Mitt i prick.

http://www.folkuniversitetet.se/temp....aspx?id=95998
Citera
2007-03-22, 17:40
Medlem
BalleKalles avatar
När jag googlade fick jag upp detta:
http://www.expressen.se/1.122052
Va fan är det med Linda Skugge?
Citera
2007-03-22, 17:42
Medlem
Maria Abrahamsson

Vilket kvalificerat skitsnack..

Damen i fråga är gift har barn samt har arbetat som jurist..

Sådana här lösa spekulationer frå mig enbart att tänka på pizzerian som har råttkött i frysen..
Citera
2007-03-22, 20:01
Medlem
Har inget skvaller om Maria men hon är en riktigt kompetent och kunning person. Hon är förövrigt mycket riktigt från Kalmar.
Citera
2007-03-22, 20:11
Medlem
RallyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Vilket kvalificerat skitsnack..

Damen i fråga är gift har barn samt har arbetat som jurist..

Sådana här lösa spekulationer frå mig enbart att tänka på pizzerian som har råttkött i frysen..

Nu är det väl så att hon aldrig hann börja jobba som jurist för hon han knulla till sig ett jobb som ledarskribent först. Hon snackar en massa dynga, har en överlägsen översittarattityd (precis som göran persson)

Människor som aldrig har varit ute i verkligheter och smakat på hur arbtesmarknaden fungerar ska inte sitta och yttra sig om hur arbetsmarknaden funkar och vilka åtgärder som behövs....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in