Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Har du testat att köra alsa-mixer
sudo apt-get install gnome-alsamixer
starta upp den sedan med
gnome-alsamixer
och mixtra lite med inställningarna där.
(den kanske heter alsa-mixer isf gnome-alsamixer i Edgy, om inte gnome-alsamixer finns testa alsa-mixer)
Det var ungefär det första jag provade, tack ändå. Jag har nu upptäckt (genom att ta bort mitt Creative) att ljudkortet även vägrar att fungera i xp så jag har ingen aning om vad som är fel. Det går en sladd ifrån Creativekortet till portgrejen på framsidan, jag vet inte vad en sån heter, det är iaf en ljudingång och en micingång och den har jag ju ingentstans att sätta när jag tagit bort Creativekortet, den kanske ska in någonstans på moderkortet? Men jag tycker att den borde vara onödig eftersom att ljudchippet har portar ut, på baksidan, men jag vet inte.
Jävla jobbigt att få igång är det iaf, satt i typ 6 timmar i Linux idag innan jag gav upp, sedan ytterligare ett par i xp utan resultat. Har lekt med bios och ändrat fram&tillbaka på i princip allt också.
Funderar starkt på att plugga tuggummi i framportarna och slå sönder mitt Creativekort, bojkotta Creative för all framtid, samt köpa ett riktigt ljudkort, jävla skit!