• 1
  • 2
2007-03-21, 19:00
Medlem
zezilias avatar
Har precis genomlidit kräksjuka. Första kräkanfallet kom ungefär 2 timmar efter lunch och jag kan konstatera att det var de äckligaste spyor jag någonsin kräkts upp. Är det så det smakar värre när man precis ätit eller har det mer med vad man ätit att göra hur spyorna smakar? Jag hade ätit ris och köttfärssås. Undrar också om det är jobbigare att kräkas om man har välutvecklad magmuskulatur?
Citera
2007-03-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezilia
Har precis genomlidit kräksjuka. Första kräkanfallet kom ungefär 2 timmar efter lunch och jag kan konstatera att det var de äckligaste spyor jag någonsin kräkts upp. Är det så det smakar värre när man precis ätit eller har det mer med vad man ätit att göra hur spyorna smakar? Jag hade ätit ris och köttfärssås. Undrar också om det är jobbigare att kräkas om man har välutvecklad magmuskulatur?

Kanske beror på kocken huruvida spyan smakar som?

Allvar: Ju mer magen/ systemet hunnit smälta födan, ju surare blir maginnehållet som kommer upp.
Tror(bara tror, alltså)att magen har egna muskler att arbeta med, i dylika fall. Alltså spelar inte antalet rutor på magen någon som helst roll, åt ena andra hållet då, vad gäller förmåga/ oförmåga till att vomera.
Citera
2007-03-21, 22:11
Medlem
bjornebarns avatar
Enligt min erfarenehet, och tro mig, den är väldigt stor , så smakar spyor värst när man försöker spy upp magsäcken, utan att det finns någonting i den. Det brukar komma någon liten droppe av någonting bara, som smakar fördjävligt. Det värsta är dock ändå smärtan när man försöker spy upp sin egna magsäck
Citera
2007-03-21, 22:13
Medlem
Manco Capacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Enligt min erfarenehet, och tro mig, den är väldigt stor , så smakar spyor värst när man försöker spy upp magsäcken, utan att det finns någonting i den. Det brukar komma någon liten droppe av någonting bara, som smakar fördjävligt. Det värsta är dock ändå smärtan när man försöker spy upp sin egna magsäck
Second that, när man spyr på tom mage och allt som kommer upp är små sorgliga pölar av gult äckel som smakar bäskt, ingen höjdare
Citera
2007-03-21, 22:22
Medlem
armzors avatar
Det äckligaste måste nog vara när man spyr galla, tror jag att det kallas. Gult , surt och stinkande vatten.

Mvh Johan
Citera
2007-03-21, 23:42
Medlem
ants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det värsta är dock ändå smärtan när man försöker spy upp sin egna magsäck

Åkte på någon slags kräksjuka för ett tag sedan. Började med huvudvärk på kvällen men runt 00-01 tiden så fick jag springa upp för att spy, dricka vatten, försöka sova i nån timma tills illamåendet kommer tillbaka och blir tvungen att upprepa... Höll på så hela natten i princip.

Fan vad jobbigt det var när man spytt upp vattnet och allt men ändå ville spy mer. Vart helt genomsvettig och mådde piss, kunde knappt andas pga av allt hulkande.

Det var en lång jobbig natt det...

För at gå OnT, så var första kräkningen äckligast. De resterande smakade inte så mycket då det var mest vatten, men då tillkom en massa hulkande istället.
Galla har jag spytt en gång för ett par år sedan dagen efter en hård natts supande. Det var riktigt jävligt.
Citera
2007-03-22, 00:02
Bannlyst
det värsta, allafall som jag upplevt, är att spyorna är så sura (magsaft vettu) så att det känns som om det fräter i käften och halsen efteråt. En gång när jag var 11 och var på Grönan så kunde inte kroppen hålla emot efter massa åkturer i hiskeliga maskiner, så jag spydde på asfalten därinne, det var väl lunchens hamburgare och pommes som kom upp, dom andra jag var där med hjälpte mig därifrån och tog inte illa upp, ja menar, vem har inte spytt på Grönan?
Citera
2007-03-22, 00:57
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
ja menar, vem har inte spytt på Grönan?

Jag! Bara veklingar som spyr på en nöjespark, vad är nöjet i det?

Men för att vara lite på ämnet, så kan jag säga att den värsta spyan jag varit med om var en under en kalasbakfylla. Som nämnts tidigare i tråden så hade jag redan spytt upp allt maginnehåll natten innan, så när jag satt och hulkade dagen efter fanns det inget kvar att bli av med. Förutom den där jävla gallan som kom rullande ut ur käften på en efter flera minuter av torrhulkandes. Fyfan säger jag bara! Minns att jag drack litervis med vatten bara för att ha nått annat att spy än gallskiten.
Citera
2007-03-22, 01:56
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt...

½OT:

Om man har inmundigat något/några av nedanstående födoämnen så brukar det som kommer i retur smaka riktigt ludermässigt...
  • Lakritsshots
  • Pytt i panna
  • Lasagne
  • Apelsinjuice
  • Choklad
  • Violtabletter
  • Saffransbullar

Och som svaret på TS fråga så får det bli: På vägen upp...

Samt, om man har ätit en brakmåltid och vomerar inom ett par timmar efter denna, så brukar inte den "pomeransen" vara något som man försöker att efterlikna vid kastrullerna under tillagningen av nästa söndagsmiddag direkt. Kort sagt, den sortens kalvningen smakar verkligen spöket Laban!

Lycka till!
Citera
2007-03-22, 12:57
Medlem
Locksters avatar
Om man dricker chokladmjölk på tom mage och sedan spyr upp det inom 5-10 minuter så är spyan helt mjölig och smakar en blandning av galla,choklad och mjölk. Men det är själva mjöligheten som inte är någon höjdare.

/Lockster
Citera
2007-03-22, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Jag! Bara veklingar som spyr på en nöjespark, vad är nöjet i det?

jag var 11 år och hade taskigt balanssinne som barn.
Citera
2007-03-22, 14:18
Medlem
T-bone-s avatar
Potatismos är ingen höjdare, särskillt inte om det inte har hunnit bearbetas så att spyan är alldelles tjock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in