2007-03-22, 17:01
Medlem
J-tofts avatar
Har ni någon mjukvarubrandvägg på datorn?
Typ Nod32 eller Northon, där kan ligga en parantel control som kan blocka WoW.

För övrigt rekommenderar jag dig lite solsken och försöka undvika WoW i någon månad.
Citera
2007-03-22, 17:02
Medlem
MacGyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Men du har ju uppenbarligen inte lyckats reseta routern. För då skulle du kunna logga in på den. Alternativt har du provat fel lösenord - detta för att du inte vet vilken router du har. Kolla upp det först.

Sant OM du har lyckats reseta den så kommer du att kuna logga in med standard user/pass. Kan du inte det så för du försöka reseta igen.

Edit: föresten så har Zyxel knappast speciellt många olika standard user/pass. Pröva all dessa kombos:

(blank) (blank)
(blank) 1234
admin 1234
user 1234
webadmin 1234
webadmin (blank)
root 1234
root (blank)
admin admin
admin (blank)
Citera
2007-03-22, 17:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Tog en penna och tryckte in där bak på routern, var ett litet hål, efter det så släcktes nästan hela routern men börja lysa efter ett litet tag igen.

Hijackthis säger du? Ni tänker inte förstöra min dator nu?

Många routers kräver att man håller in reset knappen ca 10 sec för att den ska resettas. Annars startar den bara om.
Citera
2007-03-22, 17:05
Medlem
Mourns avatar
Det ska jag göra, gubbjävlen kom hem nu så jag får testa inatt eller imorgon. Tack för att ni försöker hjälpa mig!
Citera
2007-03-22, 17:07
Medlem
J-tofts avatar
Mourn ifall MacGyver's senaste förslag inte funkar så gå till routern och kolla undertill på den. Där sitter vanligtvis en ettiket med olika fakta, leta efter någon form av "Model-Number" eller "Model-Series" och posta vad som står på den biten.
Citera
2007-03-22, 17:12
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-toft
Mourn ifall MacGyver's senaste förslag inte funkar så gå till routern och kolla undertill på den. Där sitter vanligtvis en ettiket med olika fakta, leta efter någon form av "Model-Number" eller "Model-Series" och posta vad som står på den biten.

Ja det får jag göra, återkommer när jag har mer info. Hoppas gubben inte märkt nu när jag tryckt på den, då kanske han stänger av internet också men då kommer jag definitivt pressa han med porren han laddar ner.
Citera
2007-03-22, 18:02
Medlem
RollerBoySEs avatar
Jag har rensat tråden från en hel del OT.

Håll er till ämnet!

/Mod

P.S. Dessutom så är detta inte Datasäkerhet, flyttar till Datoranvändning. D.S.
Citera
2007-03-22, 18:56
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-toft
Har ni någon mjukvarubrandvägg på datorn?
Typ Nod32 eller Northon, där kan ligga en parantel control som kan blocka WoW.

För övrigt rekommenderar jag dig lite solsken och försöka undvika WoW i någon månad.

NOD32 är inte en brandvägg utan ett Anti-Virus program, rekommenderar dock som någon nämnde att köra Hijackthis (som för övrigt inte är ett virus), för att vi på så sätt ska kunna få en aning om vilka säkerhetsprogram som körs på datorn. Lättare att hjälpa till om vi vet vad vi tampas mot

EDIT: Lägger till en länk till en guide för Hijackthis

http://www.flashback.org/showthread.php?t=439666
Citera
2007-03-22, 23:26
Medlem
uNderdog_101s avatar
Hur går det?
Skulle vara kul att veta hur det gick och vad du har för planer på hämnd.
Citera
2007-03-23, 00:58
Medlem
Om det finns trådlösa nätverk i huset där du bor (utom erat eget) så kan du ju köpa ett trådlöst nätverkskort och stoppa in i datorn och köra på nåt annat nätverk. Då vet dom inte ens att du spelar.
Citera
2007-03-23, 06:49
Medlem
bwoys avatar
Alltså, är det jag som e yr i bollen, eller hjälper det inte att köra över en VPN-anslutning, som t ex Relakks?
Citera
2007-03-23, 13:38
Medlem
RollerBoySEs avatar
Antingen skärper ni er och HÅLLER ER TILL ÄMNET eller så stänger jag tråden!

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in