2007-03-20, 14:28
Medlem
hejsan, jag har windows vista, och använder mig av winrar, till en början fungerade det att packa upp filer men nu fungerar det inte längre, jag får upp ett felmeddelande "Packad data CRC misslyckades"

Någon som vet vad jag ska göra ?
Citera
2007-03-20, 14:31
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolhomer
hejsan, jag har windows vista, och använder mig av winrar, till en början fungerade det att packa upp filer men nu fungerar det inte längre, jag får upp ett felmeddelande "Packad data CRC misslyckades"

Någon som vet vad jag ska göra ?

HAHA, det beror på filen, INTE på vista...Filen är felaktig!
Citera
2007-03-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
HAHA, det beror på filen, INTE på vista...Filen är felaktig!

Problemet är bara det att det har hänt på Prison Break och på flera filmer, vilket det inte har gjort innan
Citera
2007-03-20, 16:00
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Problemet är bara det att det har hänt på Prison Break och på flera filmer, vilket det inte har gjort innan
Då har du problem när du laddar ner vilket leder till att du får korrupta filer.

Uppdatera din torrentklient, kolla så att du inte lastar disken för mycket under nedladdningen, tanka bara från "bra" källor osv.

Vad har du för maskin förresten och vilken torrent-klient använder du?
Citera
2007-03-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Då har du problem när du laddar ner vilket leder till att du får korrupta filer.

Uppdatera din torrentklient, kolla så att du inte lastar disken för mycket under nedladdningen, tanka bara från "bra" källor osv.

Vad har du för maskin förresten och vilken torrent-klient använder du?

jag har en hp, jag använder mig av utorrent v. 1,6,1 och laddar hem ifrån swebits piratebits osv.
Citera
2007-03-20, 20:03
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
jag har en hp, jag använder mig av utorrent v. 1,6,1 och laddar hem ifrån swebits piratebits osv.
Det ser ju bra ut med torrentsen men att du har en HP säger inte så mycket.
Vilken processor, hur mycket minne, hur stor hårddisk har du?
Citera
2007-03-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Det ser ju bra ut med torrentsen men att du har en HP säger inte så mycket.
Vilken processor, hur mycket minne, hur stor hårddisk har du?

Det är inget problem med det, har typ 100 gb ledigt och så har jag 1,5 gb ram och en athlon 3500+. Det fungerade från början, men nu gör det inte det längre
Citera
2007-03-20, 22:48
Medlem
...

defekta minnen kan generera crcfel, tanka ner memtest och kolla dina minnen och se om dom är ok.
Citera
2007-03-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nih
defekta minnen kan generera crcfel, tanka ner memtest och kolla dina minnen och se om dom är ok.

nope, det var inget fel på dom, och problemet kvarstår
Citera
2007-03-22, 08:21
Medlem
Sane?s avatar
...jag kör utorrent eoch winrar utan problem i vista. Skulle nog börja scanna efter virus i ditt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in