2007-03-19, 17:20
Medlem
Köpte min ipod förra veckan i kanada. I Kanada koppplade jag in den i en dator och förde över musik från Itunes och bilder genom att den hittades som en extern hårddisk, när jag kom hem skulle jag koppla in den i min dator hemma. Men då hittar inte datorn Ipoden den dyker inte upp som en hårddisk under den här datron,itunes hittar inte heller ipoden.

Men det riktigt skumma är att ikonen för säker borttagning av maskinvara dyker upp, och genom den ser jag att datorn hittar min ipod, och jag kan se att den har rätt mängd lagringskapacitet och att den har rätt namn, alltså det jag döpte den till.

Är det ngn som har råkat ut för detsamma eller har ngn lysande idé på vad felet kan orsakas av???
Citera
2007-03-19, 19:17
Medlem
smaksaks avatar
Har du provat att installera om iTunes?
Citera
2007-03-19, 19:28
Moderator
Falukropps avatar
En kille på min förra båt hade exakt samma problem med sin ipod på laptopen. Felet var att att ipoden försökte lägga sig på samma enhetsbokstav som hans externa hårddisk.
Det lustiga var att den ipoden inköptes i Halifax, också det i Canada :>

Testa detta: Se till att ipoden är ipluggad. Gå in på startmenyn, välj Kör och skriv compgmt.msc och tryck enter.

Nu ska en ruta som heter Datorhantering eller nåt sådant dyka upp. I menyn till vänster finns nåt som heter Diskhantering. Klicka på den. Inte riktigt säker på namnen, kör engelska xp själv.

Nu har du en lista över alla diskar och sånt i datorn. Leta upp Ipoden i den nedre listan till höger. Högerklicka på den och välj "ändra enhetsbokstäver och sökvägar" eller nåt liknande. Se till att välja nåt en bit ifrån det andra. Z: till exempel.

Kolla om ipoden dyker upp i Utforskaren. Gör den inte det så kan du kosta på dig en omstart och se om det hjälper. Och funkar inte det så får du återkomma här :>
Citera
2007-03-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Gå in på startmenyn, välj Kör och skriv compgmt.msc och tryck enter.

Testa compmgmt.msc!

Tänk på att sakerna är en förkortning för nåt innan du skriver så kanske det blir lättare att få det rätt! Kan inte få compgmt.msc att vara förkortning för nåt ord men compmgmt.msc däremot borde vara en förkortning för computer management!
Citera
2007-03-19, 19:48
Medlem
Världens bästa flashback

Tack så underbart mkt, precis som du sa dök den upp. Men konstigt att det var två Ipods från Kanda med samma fel:S.

Älskar flashback pågrund av detta, man finner svar. Snabbt och utan att behöva kontakta en support.

EDIT: Var lite för snabbt ute med svaret, till en början hittade datorn ipoden, itunes började uppdatera den osv. Men jag hittade den aldrig i explorer, men sedan ville itunes starta om den, så det gjorde den. Och när den sedan är igång igen så hittas den inte, igen:S.......jävligt mysko....
Citera
2007-03-19, 19:50
Medlem
Licorices avatar
Eller höger klicka på 'den här datorn' och välj hantera från menyn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in