Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-19, 11:50
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Om du vill ha Firefox så är det bara att gå in på inställningar cmd + , och sedan kontrollera om den är standardwebläsare.
Det ska alltså egentligen inte vara några konstigheter i osx då. Men jag hittar inte nåt sånt i Opera. I windowsversionen finns det ju
Citera
2007-09-19, 12:25
Medlem
Jaha, opera har jag ingen erfarenhet av... Har inte tillgång till min Mac just nu men annars kan du väl kika lite i systeminställningar kanske
Citera
2007-09-19, 13:20
Medlem
I inställningarna för Safari kan man ändra standardwebbläsare.
Även till nåt annat än Safari alltså...
Citera
2007-09-19, 20:25
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det är en lite dum grej det där. Standardwebbläsaren ändrar man i Safari precis som ptolemy säger (om du inte fått en fråga om det när du startat Opera). Samma sak gäller för standardmailprogram (vilket jag surt upptäckte efter att jag avinstallerat Mail en gång i tiden).
Citera
2007-09-19, 21:15
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Det är en lite dum grej det där. Standardwebbläsaren ändrar man i Safari precis som ptolemy säger (om du inte fått en fråga om det när du startat Opera). Samma sak gäller för standardmailprogram (vilket jag surt upptäckte efter att jag avinstallerat Mail en gång i tiden).

Men i Firefox kan du ju också ställa in just firefox som standardläsare.
Har även för mig att man kan göra samma sa k i shiira.
Citera
2007-09-19, 23:37
Medlem
Nybliven macanvändare

Köpte min första Mac för ett par månader sedan (en Macbook). Har kört PC med Windows i ungeför sju år dessförinnan så naturligtvis tar det att tag att vänja sig vid OS X... Men redan de första dagarna märkte jag hur pass mycket bättre allt var. Allt fungerar, precis som i reklamen.

Det är utan tvekan värt det lilla extra man får betala för det.

Nu är det bara att spara pengar så man har råd med en iMac
Citera
2007-09-20, 10:46
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag ställer väl en dum fråga till. Vad heter det där fläktstyrningsprogrammet som det talats så mycket om?
Citera
2007-09-21, 17:15
Medlem
NiV3Rts avatar
http://www.macupdate.com/info.php/id/23137

Nu vet jag hur fläktarna låter
Citera
2007-09-24, 13:43
Medlem
jens__Es avatar
Jag orkar inte göra en ny tråd så jag frågar här istället.

Jag skulle vilja ha en kabel som gör att jag kan använda tv'n som skärm till min macbook.
Men jag har inte en aning om vad jag behöver för kabel eller nånting. På tv'n är det tre ingångar som jag har förstått att man ska använda, det är dom som är röd, vit och gul.

Om ni vet vilke kabel jag behöver så länka gärna till appelstore eller skriv vad den heter, jag har förstått att man behöver en adapter också så vilken adapter behöver jag?
Citera
2007-09-24, 19:03
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Du ska ha en mini-dvi till Video adapter. Det gör att du får ut bilden från macbooken till den gula kontakten. Ljudet får du ta genom en mini-tele (3,5mm kontakt) till RCA.
Citera
2007-09-24, 22:31
Medlem
NiV3Rts avatar
http://www.youtube.com/watch?v=AvrwaiTpL0M

Detta programmet rekommenderas. Jag vet att det är rätt gammalt, men det är värt att nämnas iaf
Citera
2007-09-24, 23:59
Medlem
quiZterrs avatar
Funderar på att köpa en macbook och på så sätt helt slippa windows, men har lite frågor;

Är det stor skillnad på prestanda mellan 2ghz modellen och den högre av dem?
Tänkte dra in vmware fusion eller parallels + linux, räcker det med 1gb ram då eller bör jag köpa till 1gb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in