2007-03-19, 08:25
Medlem
Hur får jag bort att program mappen alltid öppnas, när jag startar windows ?

Har hört att det finns någon/några fixar som ordnar det, men var ?

//Jesper
Citera
2007-03-19, 08:38
Medlem
KiKPNNs avatar
Program för att åtgärda problemet:
Progfix

Mappen öppnas oftast pga att du har ett installerat program i mappen Program files, och då blir det fel när du kör ett svenskt WinXp då den kollar efter programmet i Program mappen istället, men där det inte finns så den öppnar bara mappen istället.
Citera
2007-03-19, 08:54
Medlem
Tack för supersnabbt svar !

//Jesper
Citera
2007-03-19, 09:43
Medlem
lakritssnörets avatar
eller så skriver du "msconfig" i kör (Windowsflaggan+R) Sedan går du in i fliken autostart och tar bort det du inte vill ha.
Citera
2007-03-19, 10:25
Medlem
sparv3ns avatar
Autostarten där är väl bara för processer? Tror inte det går att ta bort där.
Citera
2007-03-19, 10:40
Medlem
nej just det, msconfig funkar inte för detta !

//Jesper
Citera
2007-03-19, 11:01
Medlem
lakritssnörets avatar
Ja sorry läste fel...
Citera
2007-03-19, 14:23
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Mappen öppnas oftast pga att du har ett installerat program i mappen Program files, och då blir det fel när du kör ett svenskt WinXp då den kollar efter programmet i Program mappen istället, men där det inte finns så den öppnar bara mappen istället.
Nära, men inte riktigt rätt. Felet består i att ett program i Program Files ska autostarta, men har glömt att sätta "-tecken runt sökvägen. Då tolkar Windows det som att C:\Program ska startas med argumentet Files\Programnamn\program.exe. Man löser alltså problemet genom att helt enkelt sätta "-tecken runt sökvägen, det är antagligen det progfix gör.

Jag ser ingen anledning till varför msconfig inte skulle fungera till att stänga av autostarten av programmet med den felaktiga sökvägen.
Citera
2007-03-19, 15:11
Medlem
Durkslags avatar
Som mansig säger.
Alla gånger jag har hjälpt kompisar och råkat utför det själv har det räckt att avbocka det under msconfig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in