• 1
  • 2
2007-03-18, 18:12
Medlem
Jag försöker ansluta min SonyEricsson K300i till min dator via IR, men hur satan gör man? Jag vet inte ens om datorn kan det. Behöver man nåt extra för att datorn ska kunna aktivera IR.

Tack ni som kan hjälpa mig!
Citera
2007-03-18, 18:17
Medlem
StorMammas avatar
Först och främst, har din dator en IR-mottagare / sändare?

Jag talar om hårdvara nu alltså.

Litet svårt att IR-sända annars.....
Citera
2007-03-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Först och främst, har din dator en IR-mottagare / sändare?

Jag talar om hårdvara nu alltså.

Litet svårt att IR-sända annars.....

Vet faktiskt inte hur kollat man sånt?? Jag har byggt ihop den själv för typ 2 år sen eller mer...
Citera
2007-03-18, 18:20
Medlem
Nothing Specials avatar
this is the shit http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256953

din fråga kan liknas med "hur aktiverar man tangentbordet? fast jag vet inte om jag har nåt."
Citera
2007-03-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
this is the shit http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256953

din fråga kan liknas med "hur aktiverar man tangentbordet? fast jag vet inte om jag har nåt."

Ansluter man den via USB-uttaget då?? Verkar ju vara det jag behöver :P
Citera
2007-03-18, 18:38
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonia
Ansluter man den via USB-uttaget då?? Verkar ju vara det jag behöver :P

Har din telefon bluetooth rekommenderar jag att du köper en bluetoothadapter till din dator istället! Betydligt mycket mindre klydd. Jag har IR på min dator och det funkar nästan aldrig!
Citera
2007-03-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Har din telefon bluetooth rekommenderar jag att du köper en bluetoothadapter till din dator istället! Betydligt mycket mindre klydd. Jag har IR på min dator och det funkar nästan aldrig!
Håller med dig där, IR suger jämfört med bluetooth.

/Umut
Citera
2007-03-18, 21:55
Medlem
Tänkte haka på detta med ir.. Har köpt en media dator för inte så länge sedan som jag nu kör på tvn. Med datorn följde en kontroll och en liten ir mottagare. Jag har dock inte fått mottagaren att fungera utan jag kör på den inbyggda mottagaren i datorn, men man måste då rikta kontrollen rakt mot datorn för att det ska fungera och detta är jävligt frustrerande. Så hur får man igång den separata mottagaren? Fick inte med några drivrutiner och det står inget på skiten vad det är för modell eller liknande. Den ansluts inte med usb utan via ir-port vilket ser ut som en vanlig hörlurskontakt. Datorn märker inte av någon förändring då man kopplar in den.

Har provat att installera några drivrutiner via lägg till maskinvara men utan lycka. Finns det något annat jag kan prova?
Citera
2007-03-19, 07:20
Medlem
zixls avatar
min k300i har ingen bluetooth (har bytt till k510i p.g.a detta), men jag hade en kabel till min bordsdator och ir till laptopen, ir i en bordsdator är väl i många fall mer ovanligt än i en laptop
Citera
2007-03-19, 11:53
Medlem
Men jag har inte bluetooth, fick ett tips om att köpa en slags mobilstation där man ställer mobilen så kan den syncronisera sig med datorn och det går snabbare än IR. Via den kan man ansluta USB också, vad kostar en sån? Känns ju lite onödigt att skaffa en om jag bara ska ladda över några bilder och ljudfiler.
Citera
2007-03-19, 14:31
Medlem
onemans avatar
Om du byggt ihop datorn själv hade du vetat om du hade IR i datorn eller inte. Generellt så är IR i stationära datorer väldigt ovanligt, så du kan nog utgå ifrån att du inte har det.

Vad du istället bör köpa är en USB-kabel. Mobilsstationen du pratar om är antagligen ett bordsställ, men de kräver USB-kabel de också, så det räcker alldeles utomordentligt med bara kabel.

Kabeln du ska ha heter DCU-11, fler tillbehör till din K300 kan hittas här.
Citera
2010-02-27, 23:41
Medlem
abborrmasters avatar
(vet, har försökt i en annan tråd)
jag har en usb-ir som heter hama. Och windows xp. Jag behöver drivrutiner till denna antar jag eftersom den säger att usb-enheten är okänd när jag stoppar in den - men jag hajar inte var fan jag hittar det. Någon som vet?
pusspuss
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in