Laddade ner Vista crystalxp theme..som ändrar utseendet på xp.. Allt var kannoner tills jag bestämde mig att ändra även vanliga iconer till lite coolare.
Jag gick in i Mappalternativ-Filtyper. Och där ändrade hur iconerna för ex ett Word dokument skulle se ut.. o jag vart nöjd med resultatet..
Då gjorde jag det stora misstaget att välja ändra iconen för Filtyp- Enhet.
Letade upp den icon jag ville ha o tryckte på OK..
Vad hände.. Jo först o främst så ändrades inte ikonen på enhetsdiskarna, för det andra o mitt stora problem.
Så ändrades tillväga gångs sättet att öppna enhete..nu när jag dubbelklickar på en enhet ex. C: så kommer jag till sök funktionen.
Detta har jag försökt med för att återställa allt till som de va förr:
1. Återställde till standarvärden i Mappalternativ--- detta funkade inte
2. Då jag installerade Vista themat försvann den "gamla" iconen för enheten. Så jag avinstallerade detta prog och ändrade till samma icon som de va innan jag började leka med allt--- Detta funkade inte heller
3.Att gå in i filtyp och klicka på avancerat för att sendan ange standard funkar inte heller..
Hur går jag tillväga för att dubbelklick på en enhet ska gälla som öppna?!?!
Laddade ner Vista crystalxp theme..som ändrar utseendet på xp.. Allt var kannoner tills jag bestämde mig att ändra även vanliga iconer till lite coolare.
Jag gick in i Mappalternativ-Filtyper. Och där ändrade hur iconerna för ex ett Word dokument skulle se ut.. o jag vart nöjd med resultatet..
Då gjorde jag det stora misstaget att välja ändra iconen för Filtyp- Enhet.
Letade upp den icon jag ville ha o tryckte på OK..
Vad hände.. Jo först o främst så ändrades inte ikonen på enhetsdiskarna, för det andra o mitt stora problem.
Så ändrades tillväga gångs sättet att öppna enhete..nu när jag dubbelklickar på en enhet ex. C: så kommer jag till sök funktionen.
Detta har jag försökt med för att återställa allt till som de va förr:
1. Återställde till standarvärden i Mappalternativ--- detta funkade inte
2. Då jag installerade Vista themat försvann den "gamla" iconen för enheten. Så jag avinstallerade detta prog och ändrade till samma icon som de va innan jag började leka med allt--- Detta funkade inte heller
3.Att gå in i filtyp och klicka på avancerat för att sendan ange standard funkar inte heller..
Hur går jag tillväga för att dubbelklick på en enhet ska gälla som öppna?!?!
Smidigast är nog att bara köra en system restore så borde det ändras tillbaka..
Jo det hade jag oxå velat göra, men jag skrev viktiga dokument igår, och sorterade bort all skit på datorn, så jag är osäker på om det jag har sorterat så fint i mappar o undermappar kommer vara kvar när jag gör en systemåterställning
Jo det hade jag oxå velat göra, men jag skrev viktiga dokument igår, och sorterade bort all skit på datorn, så jag är osäker på om det jag har sorterat så fint i mappar o undermappar kommer vara kvar när jag gör en systemåterställning
Som tur de va så hade jag en återställnings punkt 1 timme innan jag började leka med Iconerna. Och då hade jag redan "städat" i mapparna och skrivit klart de viktiga dokumenten..
Efter systemåterställningen funkar allt som det ska nu.
Finns det något annat sett att ändra Iconer på tex, enheterna, mapparna, än att gå in via mappalternativ och filtyper?
Som tur de va så hade jag en återställnings punkt 1 timme innan jag började leka med Iconerna. Och då hade jag redan "städat" i mapparna och skrivit klart de viktiga dokumenten..
Efter systemåterställningen funkar allt som det ska nu.
Finns det något annat sett att ändra Iconer på tex, enheterna, mapparna, än att gå in via mappalternativ och filtyper?
MVH
Anders
Har inte windows blinds speciella verktyg för att fixxa sånt? (iaf i fullversionen)
Systemåterställningen påverkar inte dina dokument/datafiler.
Om du gör en System återställning så kommer inte Data att tas bort, Den kommer gå tillbaka till den senast fungerande konfigurationen......
Så de kommer att lösa problemet.. Men om du är osäker så gör backup, Du kan öppna din disk genom Windows tangenten + R --> Sedan skriver in enhetsbeteckning för den disken du vill öppna, t.ex. ( C:/ ) ( D:/ ) ( E:/ ) ( F:/ )
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!