Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är så att vi har ett antal datorer i offentlig miljö där användarna som befinner sig på en ganska barnslig nivå gillar att byta bakgrund till något stötande. T.ex. bukkake, flådda krigsoffer och liknande. Problemet uppstår bara på de offentliga datorerna (trots att de kräver inloggning från användarna). Sedan har vi ett hundratal andra datorer som befinner sig i stängda miljöer där användarna ska kunna byta bakgrundbild om de känner för det. Man skulle kunna gå in på varje publik dator och ändra lokal policy, fast det känns lite jobbigt att behöva göra det. Borde gå lösa centralt tycker man. Jag gjorde som så att jag skapade en OU och satte en GPO på den som hindrar användare från att byta bakgrund. Sedan drog jag in de berörda datorerna i denna OU och hoppades på så vis att datorerna skulle få GPO:n. Testade även att stänga av arv av policies från domänen, men inget verkar hjälpa...
Jag hade tagit fram köttyxan och gjort så att dem inte kan göra ett skit på någon dator, inte heller besöka onödiga sidor, det skulle jag köra med i några veckor och sedan byta tillbaka.
Skulle nog inte avhjälpa problemet helt, men det vore dock kul.