• 1
  • 2
2007-03-17, 18:28
Medlem
Hans Castorps avatar
Hur många svenska propagandafilmer mot knark har man inte sett, som snarast gjort att man blir SUGEN på att knarka som en tok? Inom socialpsykologin tror jag visst det kallas för boomerang-effekt. Dessa filmer från Montana, USA, varkligen något helt annat. Visst är jag ganska drogliberal och kan väl hända att jag dragit i mig ett och annat, men de filmerna gav mig ta mig fan kalla kårar.

Droger kan vara trevligt, men de får inte vara snabbt beroendeframkallande och alldeles säkert är att det INTE är något som ungdomar ska hålla på med.

Watch and weep.

http://www.montanameth.org/View_Ads/index.php#

(Flytta ej till centralstimulerande, jag vill ha en generell diskussion om villkoren för droganvändande!)
Citera
2007-03-17, 18:54
Medlem
chaoswithins avatar
Tyvär är dom filmerna, likt det mesta som finns, alldeles för extrema.

Av alla som provar (i det här fallet meth) så tror jag (notera att det är jag som TROR, och inte fakta på något sätt) att max 10% slutar som i filmerna, nej, visa hellre en film på en vanlig tjack at, snedtripp på syra etc, och jag tror att många fler skulle tänka sig för en gång extra.
Citera
2007-03-17, 18:55
Medlem
Nox_Swordmasters avatar
dom är bra mycket mer avskräckande än filmerna på www.knarkarbajs.se

det som rörde mig mest var den där han stal från och slog ner sin mamma. rev det till lite i bröstet där måste jag säga
Citera
2007-03-17, 18:58
Bannlyst
Såg bara "Junkies den" och tyckte den var ganska så fånig faktiskt. Jag tror inte att propaganda funkar när det gäller droger, speciellt inte nu när alla har tillgång till internet.
Citera
2007-03-17, 19:02
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nox_Swordmaster
dom är bra mycket mer avskräckande än filmerna på www.knarkarbajs.se

det som rörde mig mest var den där han stal från och slog ner sin mamma. rev det till lite i bröstet där måste jag säga

Uschamej! Här blir kontrasten mellan svensk "narkotikapolitik" och amerikansk dito alltför flagrant. USA gör mycket fel i sin kamp mot knarket, men vår svenske självutnämnde drugtchar Björn Fries är en alltför störd individ för att man alls kan ta svensk "narkotikapolitik" på allvar. Knark är bajs? Exakt hur efterbliven är aset? Vilket djävla hån mot alla skattebetalare.

Att han byggt sin socialdemokratiska karriär på att hans brorsa rökte hasch och tog livet av sig - eller "knarkade ihjäl sig, som han brukar kokettera med - känner väl alla till.
Citera
2007-03-18, 00:55
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Hur kan ni inte se humorn i detta?
Citera
2007-03-18, 01:01
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Hur kan ni inte se humorn i detta?

Jag kan inte se humorn i det då jag misstänker att jag en dag är en av dom filmerna handlar om, varför det inte avskräcker mig dock har jag nämnt i tidigare inlägg.
Citera
2007-03-18, 16:35
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Jag kan inte se humorn i det då jag misstänker att jag en dag är en av dom filmerna handlar om, varför det inte avskräcker mig dock har jag nämnt i tidigare inlägg.

Men varför säger du så? Det låter ju förfärligt. På något sätt måste du väl ändå kunna få rätsida på ditt liv. Man ska inte ge upp. Hoppas verkligen det ordnar sig för dig. Narkotika är inte värt att kasta bort sitt liv på.
Citera
2007-03-18, 17:17
Medlem
Obskyrigs avatar
" look, I'm only gonna try Meth once... I'm not gonna be like that guy "
Citera
2007-03-18, 19:07
Bannlyst
Aaa shit fan... "Im gonna try meth just once"
Citera
2007-03-18, 23:07
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Men varför säger du så? Det låter ju förfärligt. På något sätt måste du väl ändå kunna få rätsida på ditt liv. Man ska inte ge upp. Hoppas verkligen det ordnar sig för dig. Narkotika är inte värt att kasta bort sitt liv på.

Sa han som koketterar med att gilla argentinska och chilenska tortyrinstutioner...Vad vet du om rätsida? Fries må vara naiv i sin framtoning, han är ändå det minst hysteriska man sett i Sverige från officiellt håll. Du kanske tycker att den amerikanska 'war on drugs' är att föredra? Det låter så.
Citera
2007-03-18, 23:24
Medlem
Evolution!s avatar
Här har ni sanningen om er "propagandafilm" !

http://www.youtube.com/watch?v=gkoktYgIFtA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in