2007-03-17, 16:42
Medlem
Hej!

Ny här på forumet men fick tips om att detta forum skulle vara väldigt bra.
Jag har packat upp Dreamweaver 8 från en iso fil, har använt programmet men sen var det någon som var här som fyllde i uppgifter och registrera det mot nätet, sen fungerade inte programmet. Jag avinstallerade allting, körde reqcleaner och försökt installera igen. Men det funkar inte.

Det enda som händer när jag installerat det och försöker att öppna det är att det öppnar upp sig i ett par sekunder för att sen avsluta sig själv.

Har ni något tips på vad jag kan göra för att rensa ut nycklar eller annat som kanske finns kvar i datorn??

Eller ska jag helt enkelt ladda ner en ny version av dreamweaver? Har bara så jäkla svårt att hitta en torrent med svenskt eller engelskt språk

Har för övrigt försökt att söka här i forumet om problemet med, men inte hittat något jag haft nytta av.
Citera
2007-03-17, 16:53
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zazzfred
körde reqcleaner

Finns hundratals program som matchar Registry mot installerade program, var mer specifik eftersom vi inte är tankeläsare just idag. Jag överser med din felstavning av begreppet.

Pröva någon annan regcleaner eller fixa manuellt i registret medelst Start -> Kör -> Regedit -> F3.
Citera
2007-03-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Finns hundratals program som matchar Registry mot installerade program, var mer specifik eftersom vi inte är tankeläsare just idag. Jag överser med din felstavning av begreppet.

Pröva någon annan regcleaner eller fixa manuellt i registret medelst Start -> Kör -> Regedit -> F3.

Tack för ditt svar och Tack för ditt överseende. Det är TweakNow Regcleaner som jag har använt.
Har ni något tips på vad för Regcleaner som är bäst?
Men om jag ska fixa manuellt i registret så måste jag ju veta vad jag ska plocka bort. Vad kan filerna heta som jag ska ta bort? Så jag inte tar bort någon fil som måste finnas där.... Är inte så kunnig att jag kan vad filnamnen heter och var de ligger just när man avinstallerat dreamweaver.
Citera
2007-04-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist

Nu har jag prövat och prövat. Har även gått in och gjort som du sa. Jag har kört regedit och den hittar en fil. Det står så här:
Under namn står det : Standard
Under typ står det: reg_sz
Under data står det: värde ej angivits

När jag sen försöker ta bort den så säger datorn:
det går inte att ta bort alla angivna värden

Så någon som kan hjälpa mig med vad jag mer kan göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in