2010-11-17, 20:19
Medlem
Hon har helt klart drabbats av storhetsvansinne. Att hon inte skäms, fast man tar henne ju inte på allvar ändå så.
Citera
2010-11-17, 20:31
Medlem
bara en fråga, tycker ni att ex Robert Laul är mindre självgod och mer begåvad än Wegerup, eller är det enbart för att hon är kvinna som hon absolut måste sågas när hon ger sig in i sportvärlden?
Citera
2010-11-18, 00:15
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
bara en fråga, tycker ni att ex Robert Laul är mindre självgod och mer begåvad än Wegerup, eller är det enbart för att hon är kvinna som hon absolut måste sågas när hon ger sig in i sportvärlden?

Jag ser gärna fler kvinnor i sportvärlden. Framför allt inom fotbollen.
Laul är en lallare, men han har i alla fall ett visst mått av självdistans.
Wegermupp är helt olidlig med sin självgodhet och grandiosa självbild.
Hennes ego står verkligen i vägen för henne som journalist.
Citera
2010-11-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Dagens självgoda Wegermupp:

"Nedanstående citat och mycket mer hittar ni i Sportbladet i dag, i min intervju med Zlatan, gjord i fredags på Milanello."

"En öppen, lugn och frispråkig Zlatan med en längtan efter att bli förstådd och uttrycka sig på ett sätt som jag inte tycker att han gjort förut.

"Allt det här kan ni läsa på min fyra sidor långa intervju i dagens tidning! Köp den. Intervjun kommer inte att publicers gratis på nätet utan sen låsas in med Plus. Som vi kommer att göra mer och mer med exklusiva saker."

Ridå.

Hatar verkligen denna kvinna!

Om hon hade varit snygg hade hon i alla fall haft något att komma med det men hon ser förjävlig ut.
Citera
2010-11-18, 15:02
Medlem
FritzDaCats avatar
När Zlatan avbröt sin bojkott var det som att dra ur proppen för AB:s enorma Zlatanbehov, så nu måste de ta igen hela 7 år. Euforin och uppståndelsen över alla Zlatanrelaterade petitesser är total.

Anledningen till Zlatans vändning kan de sannolikt tacka Pep för. Det var efter hans utfrysning av Zlatan, och nedbytet till Milan som denne förstod att han kanske har nått sin topp och inte kommer att bli ''världens bäste fotbollspelare''.
Så då behöver han plötsligt Sverige igen, går tillbaka till landslaget och gör en charmoffensiv i svensk media. För i Sverige kommer han alltid att vara ''världens bäste fotbollspelare'' om han så skulle göra självmål i varenda match.
Citera
2010-11-19, 00:37
Medlem
Radhusbiffs avatar
Gårdagens självgoda Wegermupp:

"...med på presentationen fanns som ni sett även Adriano Galliani.

Efter pressträffen gick jag fram till honom och bytte några ord och den officiella fotografen på plats tog en bild på oss. Galliani ursäktade sig flera gånger för att han inte reste sig för mig, una signora, men han är ju fortfarande bunden av kryckor, efter att ha trampat snett på en trottoar i New York tidigare i höstas."

Here we go again.
Citera
2010-11-19, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är ett stort skämt, det blir bara ännu värre när hon alltid slänger sig med termer som "mina källor på Gazzettan" fast hon i själva verket bara läst tidningen i fråga. En ful tönt är vad hon är.

Nu tramsar och spekulerar du. Jennifer har jobbat åt Sportbladet i en herrans massa år, bland annat från Italien. På den tiden jobbade hon ibland från Gazzettans lokaler och känner givetvis många där. Vill minnas att hon även gjort en del jobb åt dem, men vågar inte ta gift på det.

Privat är hon väldigt trevlig och har rätt skön under-bältet-humor ibland.

Givetvis får du tycka vad du vill om henne, men om du ska kasta ur dig påståenden som om det vore fakta när du egentligen inte har en aning blir bara löjligt.
Citera
2010-11-19, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette

Laul har ju gjort det lite till sin grej att framstå som en burdus slugger. Han är en rätt rolig prick i övrigt. Varken han eller Jennifer tillhör väl den artistiska skolan, men skriver funktionellt.
Skillnaden är ju att Laul är/har varit en utpräglad nyhetsjägare. Kan inte på riktigt påminna mig att Wegerup har haft en enda egen nyhet någonsin - å andra sidan har det aldrig varit hennes arbetsuppgift.

För övrigt gillar "Jeffan" att byta bylinebild i tid och otid. Hon är en plåga när det gäller sånt. Så fort det blir vår så ska den blommiga klänningen på och då jäklar kan inte vinterns bylinebild användas.

Å andra sidan: Bjurman byter ju aldrig bild. I dagsläget finns det ju knappt några likheter mellan hans bild och verkligheten.
Citera
2010-11-19, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
När Zlatan avbröt sin bojkott var det som att dra ur proppen för AB:s enorma Zlatanbehov, så nu måste de ta igen hela 7 år. Euforin och uppståndelsen över alla Zlatanrelaterade petitesser är total.

Anledningen till Zlatans vändning kan de sannolikt tacka Pep för. Det var efter hans utfrysning av Zlatan, och nedbytet till Milan som denne förstod att han kanske har nått sin topp och inte kommer att bli ''världens bäste fotbollspelare''.
Så då behöver han plötsligt Sverige igen, går tillbaka till landslaget och gör en charmoffensiv i svensk media. För i Sverige kommer han alltid att vara ''världens bäste fotbollspelare'' om han så skulle göra självmål i varenda match.

Om du tror på det så tror du nog på tomten också.
Säg såhär, Sportbladet hade en jävligt het skvallergrej om Zlatan i inkorgen dagen innan Zlatan bröt sin tystnad och gjorde första intervjun med J. Helin.
Den nyheten såg aldrig dagens ljus. Oklart om den hade gjort det ändå eftersom den hade varit svår att styrka i fakta, men jag kan tänka mig att man gärna hade gamblat.
Nu gjorde man tydligen inte det.
Slump eller inte?

Tänker inte skriva ut vad det handlade om, så det är ingen idé att försöka tjata. Men det var i alla fall än händelse på ett hotell i samband med en kvalmatch.
Citera
2010-11-19, 21:29
Medlem
Tackar Radhusbiff för de underhållande wegermupp-utdragen. Har länge känt att hon fjäskar för hårt främst för zlatan + allt de andra tramset om sig själv, men jag läser rätt sporadiskt och det är ju mycket värre än jag trodde. Det är väl inte så länge som hon o 'bladet haft tillgång till honom, men hon verkar totalt starstruck
Citera
2010-11-19, 21:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Den nyheten såg aldrig dagens ljus.
Du antyder alltså att Z köpte AB:s tystnad med Helin-intervjun?
Skulle de verkligen fortsätta att använda grejen för utpressning?
Senast redigerad av FritzDaCat 2010-11-19 kl. 22:06.
Citera
2010-11-20, 00:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Nu tramsar och spekulerar du. Jennifer har jobbat åt Sportbladet i en herrans massa år, bland annat från Italien. På den tiden jobbade hon ibland från Gazzettans lokaler och känner givetvis många där. Vill minnas att hon även gjort en del jobb åt dem, men vågar inte ta gift på det.

Privat är hon väldigt trevlig och har rätt skön under-bältet-humor ibland.

Givetvis får du tycka vad du vill om henne, men om du ska kasta ur dig påståenden som om det vore fakta när du egentligen inte har en aning blir bara löjligt.

Jag vet mycket väl att hon jobbat i närhet till Gazzettan men vet mycket väl att det inte behövs några tillägg om "källa på Gazzettan" när man faktiskt kan läsa om det i nämnda tidning. Men jag förstår att du, som sköter det ärofyllda uppdraget att sockra hennes byline, är rätt man att yttra sig i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in