2007-03-17, 13:32
Medlem
Shitzors avatar
Även om jag hatar Simon Bank nåt fruktansvärt när det gäller hans åsikter så erkänner jag att jag saknar honom, Niva, Laul osv i dagens sportblad. Vart tog dom vägen? De har nu ersätts av nån mupp vid namn Jennifer Wegerup. Var kom hon ifrån? Introducerar sig själv med en fejkat självsäker upprorsartikel om bråket i champions league, och har nu belönats med en hel egen sida i lördagens blad; "Wegerups lördag".

How come egentligen?
Citera
2007-03-17, 19:15
Medlem
pacemans avatar
Ursäkta om jag sätter mig på tvären i allt ert gnäll... men med kvällstidningsjournalistik som referensram tycker jag faktiskt att fröken Wegerup är helt ok. Boxning som hon skrev om idag verkar ju inte vara hennes starka sida precis, men fotboll tycker jag hon skriver schysst om. Italien är väl det hon kan bäst.

Finns många på aftonhorans sportblad som är betydligt sämre om man säger så...

Sen är ju en kvällstidning en kvällstidning och får bedömas därefter.
Citera
2007-03-17, 21:06
Medlem
Presidentens avatar
Hade hon varit karl skulle ingen ha jämrat sig. Nåja. Det är ju gruppboendet Flashback vi befinner oss på.

Men, angående första inlägget: Har Simon Bank slutat?

Eller saknar postaren honom bara i dagens tidning?
Citera
2007-03-17, 21:37
Medlem
Adonirams avatar
Wegerup är en helt OK sportkrönikör.
Och jag tycker dessutom hon är söt..
Citera
2007-03-17, 22:11
Medlem
illums avatar
Lite inlägg utan anknytning till journalistik suddade. // Mod
Citera
2007-03-17, 22:20
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Hon blev ju rekryterad från Expressen till AB, enl Laul så försökte Expressen nyligen locka tillbaka henne, främst med hjälp av mer utrymme, jag antar att AB svarar på det nu...

För övrigt tycker jag hon är helt ok.
Citera
2010-08-04, 19:08
Medlem
Hon är riktigt het även om hennes face är sådär.
Citera
2010-08-04, 20:24
Medlem
HH74s avatar
Hoppas ni är ironiska, hon är riktigt ful.

När det gäller det strikt journalistiska så tycker jag objektivt att hon håller helt okej klass. Men någon nivå jämfört med Bank, Niva har hon knappast. Ännu en medelmåtta med mycket skrivet men lite sagt.
Citera
2010-11-13, 17:24
Medlem
Wegerup har sin tunga i Zlatans arsle. Hon är dessutom ingen journalist utan en simpel bloggerska.
Citera
2010-11-13, 20:13
Medlem
Är inte Jennifer Wegerup väldigt lik Johanne Hildebrandt?

Hildebrandt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3547234.ab

Wegerup:

http://www.resume.se/_internal/cimg!0/5i5nkguo42j7m2xodjygw2ahh6elqt0/Wegerup%20f%C3%A5r%20Anrell-status%20p%C3%A5%20Sportbladet.jpeg
Citera
2010-11-14, 01:06
Medlem
Radhusbiffs avatar
Maken till självgod människa får man leta efter. Läste precis en intervju med Zlatan som han gav till samtliga svenska medier. Och så här återger Wegerup det hela i sin blogg:

"En lång dag som inte är slut än. Mycket jobb, mycket bra eget Zlatan-snack att skriva ut från band."

"Som Zlatan sa i min intervju med honom i dag, apropå allt åkande till Milanello: "Det tar en timme ut hit varje gång"."

"Fick just lite bilder mejlade till mig från vår fotograf Jimmy Wixtröm som kommit ner inför derbyt. Bilder på Zlatan och mig, i samtal i soffan."

"Fick väldigt bra samtal, först med alla medier på plats (SVT, TV4 och några tidningar) samt sen ensam pratstund med Zlatan."

"Roligt för övrigt att träffa kollegor, bland andra Jane Björck från SVT som generöst gav mig komplimanger för mitt jobb här i Italien. Vi delar samma passion för l'italia och dess calcio."

...och det enda som verkar ha kommit ur detta enskilda samtal är följande:

– Vi bor mitt i stan. Det är jättebra, vi trivs, säger Zlatan.
Det bor en del spelare där med eller hur?
– Ja, några. Men många bor ju här ute. Som du vet tar det ju en timme ut hit till Milanello varje dag, det blir mycket tid i bilen.
Zlatan ler.
– Men det är bra här, frisk luft! Fast vi trivs ändå med att bo i stan.

Ridå.
Citera
2010-11-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Maken till självgod människa får man leta efter. Läste precis en intervju med Zlatan som han gav till samtliga svenska medier. Och så här återger Wegerup det hela i sin blogg:

"En lång dag som inte är slut än. Mycket jobb, mycket bra eget Zlatan-snack att skriva ut från band."

"Som Zlatan sa i min intervju med honom i dag, apropå allt åkande till Milanello: "Det tar en timme ut hit varje gång"."

"Fick just lite bilder mejlade till mig från vår fotograf Jimmy Wixtröm som kommit ner inför derbyt. Bilder på Zlatan och mig, i samtal i soffan."

"Fick väldigt bra samtal, först med alla medier på plats (SVT, TV4 och några tidningar) samt sen ensam pratstund med Zlatan."

"Roligt för övrigt att träffa kollegor, bland andra Jane Björck från SVT som generöst gav mig komplimanger för mitt jobb här i Italien. Vi delar samma passion för l'italia och dess calcio."

...och det enda som verkar ha kommit ur detta enskilda samtal är följande:

– Vi bor mitt i stan. Det är jättebra, vi trivs, säger Zlatan.
Det bor en del spelare där med eller hur?
– Ja, några. Men många bor ju här ute. Som du vet tar det ju en timme ut hit till Milanello varje dag, det blir mycket tid i bilen.
Zlatan ler.
– Men det är bra här, frisk luft! Fast vi trivs ändå med att bo i stan.

Ridå.

läste det idag. gud vad hemsk hon är! Och ful som stryk också, c,mon guys, lite måtta får det vara! En annan på flashback tipsade mig om denna bloggen idag, 16årig tjej som bloggar om fotboll;

http://nezik.blogg.se

sjukt mycket hetare än tjejen-som-har-sin-tunga-upp-i-zlatans-röv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här