2010-11-14, 17:56
Medlem
Radhusbiffs avatar
Fortsättning på den självgoda Wegermupps öden och äventyr i Zlatanland:

När Zlatan och jag pratade på egen hand i fredags, i drygt en halvtimme, då talade han just om hur han lärt sig något om vikten av att vara glad.
Jag sa till honom att jag följt honom i jobbet i snart åtta år men aldrig upplevt honom så här mogen, lugn och harmonisk och han svarade, och det här är inget putsat citat utan hans egna ord:

”Jag lärde mig något i Barcelona. Och det är att man måste känna glädje. Jag tror att det är viktigt att vara glad. Jag kände där i Barcelona på slutet att det inte var roligt längre. Då var jag tvungen att göra något. För så länge jag känner mig frisk ska jag satsa och jag ska gå ut på planen och ha kul”.

Okej, då har Wegermupp efter en halvtimmes enskild intervju med Zlatan fått fram att han trivs i city och att det är en timmes bilfärd till Milanello samt att Zlatan vill känna glädje när han spelar fotboll. Exakt samma information som gavs vid den gemensamma intervjun för den samlade median. Vem tror hon att hon lurar? Varför säger hon att hon suttit en halvtimme med Zlatan utan att ge oss den exklusiva intervjun? Vad är det för fel på muppen?
Citera
2010-11-14, 18:11
Medlem
plojboys avatar
Tycker hon är kass som sportreporter. Dessutom är hon jävligt ful. Hon kan ju tävla med Caroline Af Ugglas.
Citera
2010-11-14, 18:47
Medlem
Läser inget hon skriver, för att hon är en dålig journalist och sen när en kvinna ska skriva om toppfotboll, ja det går bara inte att ta på allvar.
Citera
2010-11-15, 09:13
Medlem
Radhusbiffs avatar
Dagens självgoda Wegermupp:

"Jag satt där på pressläktaren i den fuktdimmiga Milano-kvällen och såg tifona bölja i svartblått och rödsvart mot varandra från varsin kurva, hörde Inters ”Pazza Inter amala” dåna ut över stadion, tänkte på hur Zlatan firat till tonerna av den så många gånger. Och jag undrade vad han tänkte, hur det kändes, om han skulle kunna förbli kall, så som han pratat om senast i fredags då jag intervjuade honom."

Allvarligt talat...
Citera
2010-11-15, 09:21
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff

"Jag satt där på pressläktaren i den fuktdimmiga Milano-kvällen och såg tifona bölja i svartblått och rödsvart mot varandra från varsin kurva, hörde Inters ”Pazza Inter amala” dåna ut över stadion, tänkte på hur Zlatan firat till tonerna av den så många gånger. Och jag undrade vad han tänkte, hur det kändes, om han skulle kunna förbli kall, så som han pratat om senast i fredags då jag intervjuade honom."

Allvarligt talat...

Det är ett stort skämt, det blir bara ännu värre när hon alltid slänger sig med termer som "mina källor på Gazzettan" fast hon i själva verket bara läst tidningen i fråga. En ful tönt är vad hon är.
Citera
2010-11-15, 09:27
Medlem
Radhusbiffs avatar
Dagens självgoda Wegermupp 2:

"Men på pressläktaren fanns min egen plats. Bredvid den står här en reporter från RAI radio som intervjuade mig live precis före avspark. En minut efter avslutad intervju fick jag sms från gamle vännen Nando Orsi, tidigare hjälptränare i Inter som bekant (se tidigare inlägg här i bloggen). "Vad rar du lät på radion, man hör inte ens att du är svenska Jenni", skrev Nando som höll på Inter - förgäves."

Vad är det för fel på människan?
Citera
2010-11-16, 08:22
Medlem
Radhusbiffs avatar

"Sedann skriva en kort version av min intervju till webben för att läggas ut direkt då det var officiellt att Zlatan vunnit Guldbollen för femte gången. Och därefter skriva ut hela den långa intervjun från band, den som jag gjorde med Zlatan i fredags på Milanello, efter träffen med alla svenska medier. Jag fick då en egen halvtimme, drygt, med en Ibra som var öppen,vältalig, resonerande och eftertänksam."

"Presschefen kikade in flera gånger och ville avbryta men Zlatan ville prata mer, frågade mig saker, småpratade och ställde upp på alla bilder."

Zlatan har mognat, han har blivit mer ödmjuk. Allt det hoppas jag kommer fram i min stora intervju med honom i tidningen i morgon, många sidor som de ritar på där hemma just nu.

"Missa inte intervjun i morgon. Som en person som läst intervjun i kväll sa till mig "Zlatan blir för första gången riktigt mänsklig för mig när jag läser det här". "

Detta, mina vänner, är helt sanslöst.
Citera
2010-11-16, 08:38
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plojboy
Tycker hon är kass som sportreporter. Dessutom är hon jävligt ful. Hon kan ju tävla med Caroline Af Ugglas.

Citat:
Ursprungligen postat av taags
Läser inget hon skriver, för att hon är en dålig journalist och sen när en kvinna ska skriva om toppfotboll, ja det går bara inte att ta på allvar.

Kvinna och ful. Så kan man väl ändå summera FB-fjunens djupanalys
Ingen Bank eller Niva är hon, inte i närheten men så jävla dålig är hon väl inte.
Jag tycker hon för det mesta är objektiv. Och hur menar ni att hon ska nu förhålla sig till Zlatan. Jag fattar inte? Ska hon intervjua honom? Det är ju hennes jobbat. Förklara gärna.
Citera
2010-11-16, 12:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff

"Sedann skriva en kort version av min intervju till webben för att läggas ut direkt då det var officiellt att Zlatan vunnit Guldbollen för femte gången. Och därefter skriva ut hela den långa intervjun från band, den som jag gjorde med Zlatan i fredags på Milanello, efter träffen med alla svenska medier. Jag fick då en egen halvtimme, drygt, med en Ibra som var öppen,vältalig, resonerande och eftertänksam."

"Presschefen kikade in flera gånger och ville avbryta men Zlatan ville prata mer, frågade mig saker, småpratade och ställde upp på alla bilder."

Zlatan har mognat, han har blivit mer ödmjuk. Allt det hoppas jag kommer fram i min stora intervju med honom i tidningen i morgon, många sidor som de ritar på där hemma just nu.

"Missa inte intervjun i morgon. Som en person som läst intervjun i kväll sa till mig "Zlatan blir för första gången riktigt mänsklig för mig när jag läser det här". "

Detta, mina vänner, är helt sanslöst.

Tog mig friheten att lägga till några fetmarkeringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Kvinna och ful. Så kan man väl ändå summera FB-fjunens djupanalys
Ingen Bank eller Niva är hon, inte i närheten men så jävla dålig är hon väl inte.
Jag tycker hon för det mesta är objektiv. Och hur menar ni att hon ska nu förhålla sig till Zlatan. Jag fattar inte? Ska hon intervjua honom? Det är ju hennes jobbat. Förklara gärna.

Klart hon ska intervjua honom men hon behöver ju inte onanera till sin egen personlighet i varenda text.
Citera
2010-11-16, 22:12
Medlem
Radhusbiffs avatar

"Nedanstående citat och mycket mer hittar ni i Sportbladet i dag, i min intervju med Zlatan, gjord i fredags på Milanello."

"En öppen, lugn och frispråkig Zlatan med en längtan efter att bli förstådd och uttrycka sig på ett sätt som jag inte tycker att han gjort förut.

"Allt det här kan ni läsa på min fyra sidor långa intervju i dagens tidning! Köp den. Intervjun kommer inte att publicers gratis på nätet utan sen låsas in med Plus. Som vi kommer att göra mer och mer med exklusiva saker."

Ridå.
Citera
2010-11-16, 22:30
Medlem
FritzDaCats avatar
EXTRA EXTRA WEGERUP BERÄTTAR OM HUR HON GJORDE ZLATANINTERVJUN

Citera
2010-11-17, 17:58
Medlem
Radhusbiffs avatar

Svar på en kommentar:
Hej Oscar, tack vad roligt att du är med här!
Ja, man sliter. Och inlägg som dina gör det värt det!
Roligt att du delar passionen för il calcio.
Svar på dina frågor: Milan är det större laget sett till antal fans och till antal titlar även om Inter är stora också.
Ja, Zlatan kallar mig vid förnamn. Det roliga är att när jag skriver för Gazzettan ändrar de alla "du" i ens artiklar, när jag duat Zlatan till "ni" eftersom man här niar spelarna och tränarna i text (däremot inte i tal alltid, beroende på om man känner dem).
Men som svar: jag är alltså inte signora Wegerup för Zlatan.
mvh, Jennifer och tack själv.

Stor risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in