2007-11-17, 17:30
Medlem
rapans avatar
Jag ser att många frågar sig om hurvida han är seriös eller inte, det är en av de dummaste frågor man kan ställa enligt mig. Seriös eller inte, vad finner man fel i det oseriösa?
Demian är en fantastisk trubadur, han skriver enligt mig en av de bästa texterna bland svenska artister. Jag håller med på punkten att han kan verka spela över många gånger i sin sång, kan det ha att göra med att han har ett förflutet inom teatern?

Hammerspace kan i övrigt gå och gräva ner sig. Hans kärring har förmodligen blivit påsatt av någon storväxt trubadur.
Citera
2010-07-14, 11:49
Medlem
CochonSordides avatar
Min syn på Lars Demian är att han visar människors allmäna syn på alkohol. Det finns gott om människor som vaknar upp på konstiga ställen utan att veta var dom är utan att behöva vara alkoholister. Samtidigt som det finns många som har som mål att bli så fulla som möjligt på en fest.
Citera
2010-08-16, 17:18
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CochonSordide
Min syn på Lars Demian är att han visar människors allmäna syn på alkohol. Det finns gott om människor som vaknar upp på konstiga ställen utan att veta var dom är utan att behöva vara alkoholister. Samtidigt som det finns många som har som mål att bli så fulla som möjligt på en fest.

Låter som att du bara har hört låten "Alkohol".
Lars Demian är en trubadur jag föredrar framför dagens popkillar med skägg och ömma låtar om olycklig kärlek som t.ex Winnerbäck.
Pank är riktigt svängig och går kanske lite till överdrift men fungerar rakt igenom, till vardags samt allsång på fest.

Månen, du & jag är en av mina nuvarande favoriter däremot.
Citera
2010-08-16, 20:31
Medlem
CochonSordides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Låter som att du bara har hört låten "Alkohol".
Lars Demian är en trubadur jag föredrar framför dagens popkillar med skägg och ömma låtar om olycklig kärlek som t.ex Winnerbäck.
Pank är riktigt svängig och går kanske lite till överdrift men fungerar rakt igenom, till vardags samt allsång på fest.

Månen, du & jag är en av mina nuvarande favoriter däremot.

Han har många låtar som handlar om alkohol, direkt eller indirekt, inte bara låten Alkohol. Skallen full av brännvin, Det manliga beteendet, Konungens skål, Godnatt etc... Och alla handlar om människors olika syn på alkohol, med mera...
Citera
2010-08-16, 21:20
Medlem
Ventilos avatar
Jag beskådade Demian live förra året när han turnerade ihop med Kjellvander. Jag visste inte mycket om Demian innan, men den enda konserten gjorde i alla fall mig till en anhängare. Gillade honom skarpt.
Citera
2010-08-17, 23:52
Medlem
Extramaterialet på CD-n Elvis, Jesus och jag är kul, man kan virtuellt vandra kring i Lars Demians lägenhet och bl.a. hämta vodka ur kylen för att sen förflyttas till toan för att lägga en pizza...

Efter att ha läst den här tråden borde man nästan leta fram den ur grammofonarkivet

Jag har bara sett honom live en gång men det var en himla bra konsert.
Citera
2010-08-18, 02:11
Medlem
Oakenshields avatar
Såg Demian på Visfestivalen för 2 somrar sen, för andra gången nånsin. Första gången var nångång efter att Pank kommit ut, och det är väl 10 år sen vid det här laget...
Citera
2011-07-28, 00:07
Medlem
Måste säga att jag uppskattar Demian mycket. Upptäckte honom tidigare i våras och gillar skarpt!
Citera
2011-07-28, 00:22
Medlem
CarlSolomons avatar
Lars Demian är en svensk vissångare (typ) med rötter i den centraleuropeiska vistraditionen och i den svenska folksjälen. Jaques Brel och Evert Taube går igen i Lars Demians diktning. Han är jävligt bra.
Citera
2011-07-28, 20:22
Medlem
Intelligenss avatar
Han är en jävla bra låtskrivare, estradör och underhållare. Winnerbäck kan inte ens komma i närheten av riktiga bra låtskrivare som Demian och Sundström.
Citera
2011-07-28, 21:16
Medlem
CochonSordides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Han är en jävla bra låtskrivare, estradör och underhållare. Winnerbäck kan inte ens komma i närheten av riktiga bra låtskrivare som Demian och Sundström.

Jag håller med! Winnerbäck är så förbannat tråkig om man jämför med Demian
Citera
2011-07-30, 12:59
Medlem
Sanctuss avatar
Patetisk Tom Waits-wannabe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem