• 1
  • 2
2007-03-17, 05:51
Medlem
Pluviuss avatar
Alright, nu ska vi forska lite...

Jag har ett par latar med Lars Demian har som jag fick av en polare.
Det hela kanns valdigt skumt. Jag far kanslan av att det ar en "ren alkolist" eller kanske rent utav en aktiv alkolist som har hakat pa hela vispoptaget, eller hur jag ska saga, fast grejen ar ju att grabben e helt vilsen. ELLER, sa ar det humor helt enkelt? Fast det later anda for seriost for att vara humor...

Samtidigt tycker jag inte att det ar helt kasst, texterna ar ju stortskona och de e perfekta for prima internhumor. Ibland ar han harlig att lyssna pa!
Ja, som ni nog forstar av att lasa detta sa blir jag forvirrad av Lars...jag far helt enkelt inget grepp pa grabben.
Kan inte gamla trogna FB hjalpa mig och diskutera Lars Demian, slanga upp lite info och annat sa att jag och alla andra som helt enkelt inte greppar Demian far ordning pa torpet?
TACK
Citera
2007-03-17, 07:35
Medlem
Resistances avatar
Jag vet heller inte så mycket om herr Demian. Jag tycker i alla fall att han är riktigt bra. Han spelar misär-liknande låtar som har ett skönt obehag.

Han skall tydligen vara en anhängare av vänstern, och det i sig kanske kan förklara ett och annat. Det skulle heller inte förvåna mig om han är konstnär.
Citera
2007-03-17, 07:38
Medlem
Slinkies avatar
*host host*

demian.se
Citera
2007-03-17, 07:46
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slinkie
*host host*

demian.se
Ja den har nog både jag och Pluvius redan besökt.
Citera
2007-03-17, 10:31
Medlem
felstavadds avatar
Gamle Demian (eller Bengtsson som han heter i efternamn egentligen), vad är det som är så förvirrande med honom?
En vispoet med många bra, trevliga och fyndiga låtar om lite allt möjligt från livet, -sprit, grå-ångest, orättvisor. Allt blandat med lite ironisk samhällskritik (Liberalen, H&M).
-Han är ungefär lika förvirrande som tidiga Lars Winnerbäck och ännu tidigare Cornelis W, fast, enl mig, mkt bättre

Såg honom i somras och han var skitbra live tyckte jag. Lars Demian är helt klart en av mina favoriter bland svenska artister. Han har varit med i många år och hamnar liksom alltid i bakgrunden och kommer antagligen aldrig att slå igenom på stort men han verkar nöjd med det.

-Mera Demian till folket!!!!
Citera
2007-03-18, 08:21
Medlem
Pluviuss avatar
haha ja demian.se kommer ju ganska naturligt...
far fortfarande inget grepp pa honom bara.
Assa, att han gar att jamfora med winnerback och sa vidare, det ar bara det att ..jag vet inte hur jag ska forklara, men om man lyssnar pa typ "Vaggvisa for Amerika" sa vet jag liksom inte om det ar seriost. Det ar ju sa sjukt daligt egentligen, fast samtidigt ar det bra...det later sa lagklassigt bara, jamfort med andra i samma stil.
Som sagt, jag far inget grepp pa honom...kan inte uttrycka mig battre. O andra sidan sa ar jag inget vispop-fan och brukar inte lyssna pa san musik, sa det kanske inte ar mer an ratt...

Fortsatta lyssna pa Demian far jag iaf gora...

Jag kan rekommendera "Alkohol" som en riktig hojdare...
Citera
2007-03-18, 08:42
Bannlyst
Han stil är en aning manieristisk, han låter "sökt". Han försöker helt enkelt vara något han inte är. Lite som en överårig trubadur som sjunger om vin, kvinnor och sång bara för att impa lite på gymnasiebrudarna. För det känns som om dom är hans största målgrupp. Det är sött som 22-åring, men han fyller faktiskt 50 år i år. I hans ålder låter det snarare patetiskt.
Citera
2007-03-18, 10:53
Medlem
AT4s avatar
Var även i hop med Regina Lund ett tag. Skrivt en låt om henne. Men Lars Demian borde vara större än han är.
Citera
2007-03-18, 18:52
Medlem
Pluviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Han stil är en aning manieristisk, han låter "sökt". Han försöker helt enkelt vara något han inte är. Lite som en överårig trubadur som sjunger om vin, kvinnor och sång bara för att impa lite på gymnasiebrudarna. För det känns som om dom är hans största målgrupp. Det är sött som 22-åring, men han fyller faktiskt 50 år i år. I hans ålder låter det snarare patetiskt.

Ja precis den kanslan far jag ocksa!

Men det ar med andra ord helt seriost, det han gor?
Citera
2007-03-18, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvius
Ja precis den kanslan far jag ocksa!

Men det ar med andra ord helt seriost, det han gor?

Ja, precis som att Björn Ranelid är seriös, samtidigt som han är skrattretande patetisk. Man kan faktiskt kalla Lars Demian för musikens Björn Ranelid. Lars Demian ser sig själv som seriös, men det är bara för att han fortfarande inte har fattat att ingen tar honom på allvar. Han är en player som har lagt till sig med en stil och ett manér för att han tror att han får fler brudar på det viset. Så, visst är han seriös, men kategorin han har valt att vara seriös i går inte riktigt att ta på allvar, i alla fall inte om man är över 25.
Citera
2007-08-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Ja, precis som att Björn Ranelid är seriös, samtidigt som han är skrattretande patetisk. Man kan faktiskt kalla Lars Demian för musikens Björn Ranelid. Lars Demian ser sig själv som seriös, men det är bara för att han fortfarande inte har fattat att ingen tar honom på allvar. Han är en player som har lagt till sig med en stil och ett manér för att han tror att han får fler brudar på det viset. Så, visst är han seriös, men kategorin han har valt att vara seriös i går inte riktigt att ta på allvar, i alla fall inte om man är över 25.

Vafan snackar du om? Du om någon är ju helt jävla vilsen..

Sökte på Demian för å kolla om någon gjort en tråd om hans nya platta som släpps imorgon(22 aug).. han ska tydligen spela den med sitt nya band på nyhetsmorgon samma dag.
Citera
2007-08-21, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Griip
Vafan snackar du om? Du om någon är ju helt jävla vilsen..

Antingen har du sugit Lars Demians kuk, eller så är du Lars Demian. Någon annan förklaring hittar jag inte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in