• 1
  • 2
2007-03-17, 00:45
Medlem
Tjena allesammans!

Ny är på flashback så peka mig i rätt riktning om jag missat något...

Tränar regelbundet 4 ggr (gym) i veckan och har gjort det i si sådär 3 månader, men börjar nu fundera på hur man ska få fram tvättbrädan.
Är 190 cm och väger 95 kg, dvs är inte överviktig, men har nog 1 kilo "bukfett" som gärna skulle reducera och till och med försvinna helt.
Hur ska jag då gå till väga?
Fick tips av en kompis som tappat många kilo med 50 min prommenader på morgonen innan frukost. Jag är en tvivlare och tror inte det räcker, för få fram rutorna.
Äter normalt och vilj till varje pris fortsätta så, hatar att inte få äta så man blir mätt (såklart av nyttig mat). Dricker varje/varannan helg, ska jag lägga det helt på hylla?
Så vad är erat tips?

Tack på förhand!
Citera
2007-03-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruff
Tjena allesammans!

Ny är på flashback så peka mig i rätt riktning om jag missat något...

Tränar regelbundet 4 ggr (gym) i veckan och har gjort det i si sådär 3 månader, men börjar nu fundera på hur man ska få fram tvättbrädan.
Är 190 cm och väger 95 kg, dvs är inte överviktig, men har nog 1 kilo "bukfett" som gärna skulle reducera och till och med försvinna helt.
Hur ska jag då gå till väga?
Fick tips av en kompis som tappat många kilo med 50 min prommenader på morgonen innan frukost. Jag är en tvivlare och tror inte det räcker, för få fram rutorna.
Äter normalt och vilj till varje pris fortsätta så, hatar att inte få äta så man blir mätt (såklart av nyttig mat). Dricker varje/varannan helg, ska jag lägga det helt på hylla?
Så vad är erat tips?

Tack på förhand!
Att lägga ner krökandet är ju ett steg i rätt riktning.
Citera
2007-03-17, 00:53
Medlem
Svårt att lägga krökande helt på hyllan när man är student och helgalkis! =P
Vad ska jag dricka nu om det ändå blir av?
Eller är det omöjligt att nå tilltvätt bräda med supandet? I så fall inom hur länge ska man vänta sig result?

edit:stavfel
Citera
2007-03-17, 00:55
Medlem
zhypers avatar
Klart du kan få bräda om du super.

Gör såhär, det perfekta schemat

Måndag Bröst & mage
Tisdag Biceps & mage
Onsdag Axlar & mage
Torsdag Bröst & mage

Nu är du reeejält laddad inför beachen med framåtlutade axlar och din stolta mage!

För fan, hur ser ditt vanliga schema ut?
Citera
2007-03-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Klart du kan få bräda om du super.

Gör såhär, det perfekta schemat

Måndag Bröst & mage
Tisdag Biceps & mage
Onsdag Axlar & mage
Torsdag Bröst & mage

Nu är du reeejält laddad inför beachen med framåtlutade axlar och din stolta mage!

För fan, hur ser ditt vanliga schema ut?

Min schema ser ut följande:
Dga 1 - Bröst, biceps, ben
Dag 2 - Rygg, triceps
Dag 3 - Axlar (fram&bak), mage, underarmar

Och anar en viss ironi i ditt inlägg... Inget ont menat, men vill ha serisöt svar....
Citera
2007-03-17, 05:17
Bannlyst
Citat:
Min schema ser ut följande:
Dga 1 - Bröst, biceps, ben
Dag 2 - Rygg, triceps
Dag 3 - Axlar (fram&bak), mage, underarmar

Och anar en viss ironi i ditt inlägg... Inget ont menat, men vill ha serisöt svar....

Du gör av med mer kcal än vad du äter, dvs du kollar upp ditt energibehov och sänker kcal intaget med 500 per dag det är 0.5kg per vecka kör så i 4 veckor så har du gått ner 2kg, träna mage med benlyft och crunches tills du spyr så blir det bra sen
Citera
2007-03-17, 06:20
Medlem
Testa morgonpromenaderna. Svårt att veta om det räcker eftersom du inte säger mycket om kosten i övrigt - men ska rutorna fram - så är det cardio som gäller. Märker du ingen skillnad efter 4-5 veckor eller så - får du öka på med mer cardio eller färre kalorier.
Citera
2007-03-17, 07:26
Medlem
Att ha synliga magrutor handlar till 90% och underhudsfettet och 10% och muskler. Så mer intensiv magträning lär inte göra någon större skillnad, du måste helt enkelt tappa lite hull.

Skippa dålig mat och se till att göra av med mer än du får i dig. Snabba promenader 1-2 timmar om dagen kan säkert hjälpa dig förbränna extra.
Citera
2007-03-17, 08:51
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Svårt att lägga krökande helt på hyllan när man är student och helgalkis! =P
Vad ska jag dricka nu om det ändå blir av?
Eller är det omöjligt att nå tilltvätt bräda med supandet? I så fall inom hur länge ska man vänta sig result?

edit:stavfel
Du ska dricka ren vodka såklart, innehåller minst kcal per dl alkohol

Och när det gäller att få fram bögrutorna så rör dig mer och ät mindre så får du fram skiten, finns inte något annat jävla sätt.
Citera
2007-03-17, 09:21
Medlem
Marsvinets avatar
Som i princip alla andra redan har skrivit så är det bara att röra på dig lite mer. Till sist kommer rutorna+ att du får bättre kondition.
Citera
2007-03-17, 11:16
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazel
Att ha synliga magrutor handlar till 90% och underhudsfettet och 10% och muskler. Så mer intensiv magträning lär inte göra någon större skillnad, du måste helt enkelt tappa lite hull.

Skippa dålig mat och se till att göra av med mer än du får i dig. Snabba promenader 1-2 timmar om dagen kan säkert hjälpa dig förbränna extra.

Och eftersom magen är en muskel som bör tränas lika ofta och intensivt som resten av kroppens muskler, så är handlar alltså muskelbyggandet istort sätt bara om 10% mycket, mycket HÅRT arbete? Hey...då kanske min mormor kan bli vältränad redan till den här sommaren!
Citera
2007-03-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakaveliThaDon
Du gör av med mer kcal än vad du äter, dvs du kollar upp ditt energibehov och sänker kcal intaget med 500 per dag det är 0.5kg per vecka kör så i 4 veckor så har du gått ner 2kg, träna mage med benlyft och crunches tills du spyr så blir det bra sen

Hur vet man hur stort engeribehov man har? Kan man använda någon sorts formel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in