2007-03-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#skulle ha någon speciellt kort livsläng,#
jo då försök att hitta en mongol över 50 bast det är jävligt svårt

#användare som retar gallfeber på de äldre,#
det trodde ja att det var min livs uppgift ,,
och ja är gammal som gatan
Jag tror du är full som satan. Om inte, så har du problem.
Här har du lite info om Mongoler på Svenska, om Pastorns inlägg känns för svårt http://www.jarnling.se/Fakta%20om%20Mongoliet.htm
Citera
2007-03-16, 19:03
Medlem
roaders avatar
Denna användare är 33 år:

Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Det är precis vad man kan! eftersom vi lever i en demokrati inte i en dikatur behöver jag inte göra ett skit för dig! Jag behöver inte motivera nått! Får du bra betalt från Microsoft eller? Ett tips sluta med dina kampanj nu alal vet var du står och alla tycker du är en patetisk person!

Han gjorde en oneliner där han skrev "PS3 är bäst", varpå jag frågade varför, patetiskt
Citera
2007-03-16, 19:36
Medlem
#förbannat svårt" att finna gamla mongoler.#

tror att du mera bör studera dna och kromoson fel

kan knappast se någon likhet med kinisisa kyttar folk och genetiska sjukdomar
Citera
2007-03-16, 19:50
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
#förbannat svårt" att finna gamla mongoler.#

tror att du mera bör studera dna och kromoson fel

Nu är det här väldigt OffT. men jag måste bara förklara detta för "fet&elak"
Mongoler är ett folk, det finns ett land som heter Mongoliet.

Att vara mongoloid, dvs. ha Downs syndrom är en helt annan sak och man uttrycker det annorlunda.

Att vara mongoloid= Downs syndrom. (Mongoloid är dessutom ett väldigt gammalt uttryck för de som har detta kromosomfel)

Att vara mongol=kommer från Mongoliet.

Väsentlig skillnad som kan vara bra att veta.
Citera
2007-03-16, 19:54
Medlem
pastorns avatar
Citat:

Nere till höger har du en knapp benämnd "citera" Trycker du på denna knapp så hamnar du på en speciell sida där du kan mata in dina åsikter om tillvaron. Inte nog med det, men som en extra finess så "citerar" du även den person som skrivit en massa text ovanför denna knapp.

Jag brukar själv ofta trycka på "citeraknappen" när jag vill besvara en annan person här på detta forum. Den är mycket behändig och jag rekommenderar starkt bruket av denna knapp.

Trots allt så får dom andra som läser trådarna ett visst hum om vad man vill ha sagt då...
Citera
2007-03-16, 19:58
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Nere till höger har du en knapp benämnd "citera" Trycker du på denna knapp så hamnar du på en speciell sida där du kan mata in dina åsikter om tillvaron. Inte nog med det, men som en extra finess så "citerar" du även den person som skrivit en massa text ovanför denna knapp.

Jag brukar själv ofta trycka på "citeraknappen" när jag vill besvara en annan person här på detta forum. Den är mycket behändig och jag rekommenderar starkt bruket av denna knapp.

Trots allt så får dom andra som läser trådarna ett visst hum om vad man vill ha sagt då...

Jag tror att "fet&elak" tycker världen är komplicerad nog som den är, ärligt talat, rör inte till det för personen ifråga mer än vad som redan är rörigt.
Citera
2007-03-16, 20:01
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Detta är inte på något sätt ett nytt problem utan det kommer vågor med yngre och lite mindre erfarna användare som retar gallfeber på de äldre, mer engagerade och utbildade användarna.

Det du som medlem kan göra att att rapportera den sortens trådar, har en person inte förmåga att skriva och debattera som en vuxen person komemr jag som moderator att slänga tråden, hänvisa till fbs åldergräns och uppmana personen att omforumera sig och posta om på ett mer seriöst sätt.
Förvisso. Men jag återkommer till det jag skrev till illum ovan: Kan man inte tänka sig att en smula revidera det ganska höga beviskravet för åldersbanning, från det nuvarande uttalade beviskravet gällande ålder till en sorts "sannolikhet"? (Om någon startar en tråd typ "Vi har prov om andra världskriget i skolan, hjälp mig" så är det med 99,99% sannolikhet en människa i nedre tonåren som postat den.)

Dessutom: Jag har svårt att tänka mig att fjortisarna är en så köpstark konsumentgrupp att er annonsering står och faller med dem... (ursäkta insinuationen).
Citera
2007-03-16, 20:05
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Jag tror att "fet&elak" tycker världen är komplicerad nog som den är, ärligt talat, rör inte till det för personen ifråga mer än vad som redan är rörigt.

Jag håller med, det är mycket väldigt mycket information som fet&elak har att ta till ställning till idag. Bara en sådan sak som att ha tre olika knappar att trycka på kan ta knäcken på även den starkaste karl. Trots allt händer det olika saker beroende på vilken knapp man trycker på...
Citera
2007-03-16, 20:11
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Jag håller med, det är mycket väldigt mycket information som fet&elak har att ta till ställning till idag. Bara en sådan sak som att ha tre olika knappar att trycka på kan ta knäcken på även den starkaste karl. Trots allt händer det olika saker beroende på vilken knapp man trycker på...

*fnissar*

Två knappar kan vara jobbigt nog och sen kommer ytterligare en, det är traumatiskt.
Att jag dessutom gav information om Mongoler och Mongoloider ger honom att tänka på i en 3 veckor framöver skulle jag tippa.

Citera
2007-03-16, 20:17
Medlem
ulvenas avatar
Den här trådskaparen får en åtminstone att undra.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=459275

(Tack till Impie som uppmärksammade den)
Citera
2007-03-16, 21:08
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Dessutom: Jag har svårt att tänka mig att fjortisarna är en så köpstark konsumentgrupp att er annonsering står och faller med dem... (ursäkta insinuationen).
Haha, vi låter inte folk vara kvar för att det ger annonspengar, även icke medlemmar kan klicka på dom, folk får vara här tills de tvingar oss att stänga av dom och mig veterligen så gillar admin inte att banna användare, det är ett nödvändigt ont eftersom de sänker nivån på forumet, bryter mot reglerna eller på annat sätt förstör för forumet.

Är en person mycket omogen och inkapabel att föra en dialog med andra medlemmar kommer den personen såsmåningom bli nominerad till kfk eller sammla på sig tillsägeler som leder till varning och bannlysning, det är här ni kommer in med rps
Citera
2007-03-16, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Edit: Förresten...
http://www.flashback.org/archive/index.php/t-37591.html

Nej jag tycker inte det.
Sedan är det väl bara det att 18-årsregeln infördes i september 2005 och att man inte hade några moderatorer 2001.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in