• 1
  • 2
2007-03-16, 10:00
Medlem
Många har ju undrat om det går att autostarta en fil från ett usb-minne så man bara behöver plugga in det i datorn.. Detta går ju inte. Det finns ju massa .ini-filer på nätet men ingen funkar. OM man inte har ett U3-minne.. det går att köpa Här

Nu undrar jag.. är det någon som vet hur man gör att den autostartar en fil?
någon som har en fungerande .ini fil till detta minne eller hittar på google?
Jag har googlat men hittar inte.

Tack för hjälp!
Citera
2007-03-16, 11:18
Medlem
Skapa en fil "autorun.inf" i roten av USB-minnet och spara följande information i filen:
Kod:
[autorun]
OPEN=start_me.exe
Detta fungerar bara ibland, beroende på datorns inställningar kring autorun.
Citera
2007-03-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilezon
Skapa en fil "autorun.inf" i roten av USB-minnet och spara följande information i filen:
Kod:
[autorun]
OPEN=start_me.exe
Detta fungerar bara ibland, beroende på datorns inställningar kring autorun.

funkar det på U3 också?
Citera
2007-03-16, 12:55
Medlem
Detta fungerar på alla enheter och mappar i åtminstone vissa versioner av Windows.
Citera
2007-03-16, 15:13
Medlem
noob-fråga

Roten, vad är det? är det namnet som diskenheten får tilldelat sig, exempelvis F:, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2007-03-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorell
Roten, vad är det? är det namnet som diskenheten får tilldelat sig, exempelvis F:, eller är jag helt ute och cyklar?
Ja, det stämmer.
Roten är den lägsta nivån i en filstruktur.
I Windows-världen innebär det att t.ex. F:\ är roten på enhet F.
Citera
2007-03-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilezon
Ja, det stämmer.
Roten är den lägsta nivån i en filstruktur.
I Windows-världen innebär det att t.ex. F:\ är roten på enhet F.

Tackar.

En annan fråga i samma ämne: Jag har ett USB-minne med U3. Försöker hitta lite roliga program som inte kostar miljoner. Har sökt på lite olika torrentsidor, men hittar inget. Nån som vet nån guldgruva?
Citera
2007-03-16, 16:59
Medlem
någon här på fb som har testat smart drive eller U3?
Citera
2007-03-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monster_kid
någon här på fb som har testat smart drive eller U3?

Ja, jag har en Sandisk Cruzer med U3, med ett par program installerade. Dels ett krypteringsprogram, dels ett som läser PDF och sist men inte minst en liten textredigerare. Har även haft en lightversion av officepaketet installerat, men det tog mer plats än gjorde nytta.

Tycker att U3-teknologin har stor potential, det funkar utan bekymmer och är väldigt smidigt. Däremot är jag inte beredd att lägga pengarna för att få de mer värdefulla programmen.
Citera
2007-03-16, 18:14
Medlem
RollerBoySEs avatar
Passar bättre i Datoranvändning, flyttas.

/Mod
Citera
2007-03-16, 18:56
Medlem
Windows.XP.USB.Stick.Edition-TRWINS
Kanske kan vara intressant?
Citera
2007-03-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorell
Ja, jag har en Sandisk Cruzer med U3, med ett par program installerade. Dels ett krypteringsprogram, dels ett som läser PDF och sist men inte minst en liten textredigerare. Har även haft en lightversion av officepaketet installerat, men det tog mer plats än gjorde nytta.

Tycker att U3-teknologin har stor potential, det funkar utan bekymmer och är väldigt smidigt. Däremot är jag inte beredd att lägga pengarna för att få de mer värdefulla programmen.

ok.. ska vara rakt på sak
skulle man kunna lägga in ett program som tex en keylogger på minnet och sedan bara slinka in minnet i en dator, vänta några sek, dra ut minnet igen och vipps keyloggern startad? hur sak man gå till väga med detta och vart kan man köpa ett minne som passar till detta ändamål?

Tack för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in