Citat:
Ursprungligen postat av
Bruce Wayne
1939 är en rätt långtråkig historia som känns ansträngd och pompös. Man kan undra hur mycket av budgeten som lades ner enbart på scenerna från Kungsgatan när man återskapade firandet av andra världskrigets avslut.
De scenerna är behållningen av filmen, tyvärr är resten en ganska lättglömd historia.

Långtråkigt, men du får Gert Fylking med nazistmössa inför Joker, sedan Anders Lönnbro utan dialekt som Stockholmsbaserad mini-Hitler, och titta på Sara Zetterqvists mjölktänder.
Helena Bergströms exponerade minimalistiska mans-vårtgårdar i badet var dyrast i drift.
Året efter fick Colin Nutley förmånligt rea-pris per tutte. Claes Månsson stod och såg lång ut &
tog betalt per cm
De rafflande dramat pågår nu på svt1, hur jävla lång kan en film va??? jag hade räknat med 1.30 h, det här kommer ju krocka med mitt sänggående...
Budgeten måste ha gått åt till att kontraktera välkända ansikten från den här tidens TV/film, det är rena julafton för mig som kändis-nostalgiker.
Här har ni kanske det som kosta skjortan, soundtracket...som är jävligt bra, det tog 1 sekund för mig som ansikts-spotta

Louise Hoffsten som var het på den tiden
https://open.spotify.com/album/2Hx0D...ig&dl_branch=1