Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-15, 21:51
  #1
Medlem
_Nille_90s avatar
Tjoo! Jag behöver hjälp med ett ljudkortsproblem.
Har precis köpt ny hårddisk och nu får jag inte det gamla ljudkortet att fungera. När jag försöker spela upp en ljudfil kommer meddelandet :"Det finns inget ljudkort
Antingen finns det inget ljudkort installerat på datorn, eller så fungerar inte ljudkortet. Om du inte har installerat ett ljudkort, måste du göra det innan du kan spela upp en digital ljudfil. Om du har installerat ett ljudkort, kan du få mer information om felsökning i dokumentationen som följde med kortet.

Felkod = 0x80040256, Åtgärdskod = 0x00000000
"

Jag vet inte hur jag ska göra för att få ljudkortet att fungera. Kan det vara så att jag kom åt någon sladd lr nått när jag bytte hårddisk, som inte sitter i ordentligt och gör så att ljudkortet inte funkar?

Ps. suger på datorer(inte bokstavligt talat:P)

Snälla hjälp mig!!
Citera
2007-03-15, 22:03
  #2
Medlem
Squalos avatar
Kolla i maskinvaruegenskaperna och se om det finns ett ljudkort i datorn. Om det inte syns där, så kan det ha lossnat när du varit inne i maskin för att sätta dit hårddisken.

Syns kortet i maskinvaruegenskaperna så kan du pröva att avinstallera och installera om det.
Citera
2007-03-16, 08:52
  #3
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Hårdvara

/Mod
Citera
2007-03-16, 09:18
  #4
Medlem
Har haft samma problem många många ggr. Brukar få byta plats på ljudkortet till en annan PCI plats för att windows ska kunna upptäcka den igen. Funkade iofs inte förra gången detta uppstod när jag bytade cpu. Fick då "tvångs" installera drivrutiner som inte passade till ljudkortet för att windows skulle fatta att jag installerade de rätta drivrutinerna efteråt. Sjukt jobbigt
Citera
2007-03-16, 18:20
  #5
Medlem
_Nille_90s avatar
...

Tack så mycket allihopa, ska prova de olika metoderna å se om de funkar. Om inte så kommer jag tillbaka.

Nicco
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback