Citat:
Ursprungligen postat av Strumplåda
Jag har läst i lite trådar om KK:s och jag blev så fundersam.
För det verkar på de flesta att om man har en kk ska
man inte pussas. Hålla det väldigt strikt (kan jag hålla med om) men, kyssar är väl en del av sexet?
Eller är det jag som är missförstått allt?
Men den saken är väl ändå helt individuell? Det beror ju på vem man är som person och hur man har sex likväl som hur man ser på sex och kärlek.
Det finns självklart fler än du som anser att kyssar är en del av sexet, och det oavsett om det "bara" handlar om sex eller om det även finns romantiska känslor med i spelet likväl som att det finns dem som aldrig vill kyssas under själva sexakten. Och även där oavsett om det finns känslor med i spelet.
Sedan så finns det ju (som vi sett här i tråden) dem som anser att kyssar är något intimt, och jag skulle rent krasst tro att det är som så att de anser att en kyss är ett tecken på ömhet och endast reserverad för dem man hyser varmare och romantiska känslor för. Samtidigt som de är väl medvetna om att man kan ha sex utan att kärlek
ska vara med i spelet. Ergo - en kyss är för dem mer "intimt" än vad själva sexakten är/kan vara.
Någon cementerad regel ā la "Pretty Woman" finns det väl inte direkt varesig det gäller prostitution eller kk-relationer, även om många(en del?) prostituerade ser kyssar som just något intimt som är föremålet för deras hjärtas låga reserverat, men även bland dessa med denna "regel" kan du finna dem som inte alls gillar att kyssas under sexakten oavsett om den sker med någon de älskar.
Jag tror alltså att det finns tre grundtyper:
Typ 1 ser kyssen som något intimt som endast förunnas den som de har kär.
Typ 2 ser kyssen som en del av sexakten.
Typ 3 ser kyssen som något som inte hör sexakten till.
Sen så kan man blanda hejvilt bland dessa tre typer och få fram dem som endast kysser den de älskar när de har sex, dem som endast kysser före sexet och då endast dem som de älskar, dem som kysser vem som helst när som helst, dem som kysser vem som helst men inte när de har sex, dem som kysser den de älskar när som helst men inte när de har sex, dem som endast kysser under sexakten och inte annars (och det oavsett om sexaktspartnern även är en kärlekspartner eller inte) osv osv osv osv.
Det är som sagt
individuellt och det finns inga
regler.