2007-03-20, 22:54
Medlem
Vad ska man göra med munnen under förspelet och uphottandet om inte kyssas? Och på vilket sätt är kyssar mer intimt än sex, oralsex och allt annat man sysslar med under akten? Att hångla med en tjej på krogen är knappast värsta förlovningen så varför skulle det vara det med en KK?

Jag har i.a.f. aldrig haft några problem med det.

Fast jag har å andra sidan aldrig varken kysst eller legat med en tjej som jag haft några egentliga känslor för.
Citera
2007-03-20, 22:58
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunil
Fast jag har å andra sidan aldrig varken kysst eller legat med en tjej som jag haft några egentliga känslor för.

Det har nog inte många gjort. För att ha sex krävs det en massa känslor man kan vara tänd kåt m.m. utan att för den skull vara kär eller älska personen.
Citera
2007-03-20, 23:52
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Hahaha, ja, han får gärna komma vilken dag som helst! Och krävs det då kan jag kyssa honom! Kvinnlig list!

För mig är sex sex. Och det kan var allt från ett hårt knull på toaletten under en förfest eller på ett uteställe till hela registret hemma i sängkammaren. Men, det där med kyssarna är beroende av vem jag gör det med. Vissa killar blir aldrig mer än knull, och de vill jag inte kyssa. De får inte heller lov att sova över. När det är färdigt är det tack och hej, vi ses nästa vecka typ. Kyssar för mig är något mysigt och intimt. Något som gör att man öppnar sig för varandra och ger mer än bara sex.
Undrar (utan ironi) om det där har att göra med olika syn på kyssar eller olika syn på sex.

Antingen ställer du högre krav på pusspartner eller så ställer du lägre krav på sexpartner. Omvänt; antingen ställer jag lägre krav på pusspartner eller så ställer jag högre krav på sexpartner.

Den som kunde svara på det...
Citera
2007-03-20, 23:55
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det har nog inte många gjort. För att ha sex krävs det en massa känslor man kan vara tänd kåt m.m. utan att för den skull vara kär eller älska personen.
Ursäkta? Jag skulle tro att en majoritet av de över 20 nån gång varit kära och haft sex med sin kärlek.

"inte många"..? Jag måste missförstå dig
Citera
2007-03-21, 01:17
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Ursäkta? Jag skulle tro att en majoritet av de över 20 nån gång varit kära och haft sex med sin kärlek.

"inte många"..? Jag måste missförstå dig

Ja du missuppfattade eller jag kan inte uttrycka mig

Det jag menade var att det är nog inte många som har haft sex utan känslor. Eftersom att det alltid är känslor inblandade vid sex, känslorna behöver dock inte vara kärlek. Jag har själv haft sex med många killar jag inte har varit kär i älskat eller velat gifta mig med men visst har det funnits en massa känslor inblandade.
Citera
2007-03-21, 01:56
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ja du missuppfattade eller jag kan inte uttrycka mig

Det jag menade var att det är nog inte många som har haft sex utan känslor. Eftersom att det alltid är känslor inblandade vid sex, känslorna behöver dock inte vara kärlek. Jag har själv haft sex med många killar jag inte har varit kär i älskat eller velat gifta mig med men visst har det funnits en massa känslor inblandade.
Absolut, det håller jag med om. Jag uppfattade det som att Gunil pratade om att h*n haft känslorna, men då inte fått sexet. Lite omvänt s.a.s.

Nu blev jag osäker på vad som menades från början istället.

EDIT:
Fast nja, känslor och känslor. Ett krogragg har man inte mycket känslor för. Det hindrar mig dock inte från att pussa på munnen (för att hålla sig till topic ).
Citera
2007-03-21, 02:11
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Fast nja, känslor och känslor. Ett krogragg har man inte mycket känslor för. Det hindrar mig dock inte från att pussa på munnen (för att hålla sig till topic ).

Nja kåt borde man ju i alla fall vara och jag kysste även krogragg.

Ni som anser att en kyss är mer intim än att ha sex jag förstår inte riktigt skulle ni resonera likadant vid otrohet?

Själv skulle jag mycket lättare förlåta min kille om han hade råkat hångla upp en tjej på fyllan än om han hade satt på henne.
Citera
2007-03-21, 02:24
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Nja kåt borde man ju i alla fall vara och jag kysste även krogragg.
Jo visst, men då blir begreppet väldigt brett. Då har jag haft "känslor" för de flesta tjejkompisar jag har. Någon gång i fyllan har man sett på de flesta tjejer med lite smutsiga fantasier i huvudet.
Citera
2007-03-21, 03:29
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumplåda
Jag har läst i lite trådar om KK:s och jag blev så fundersam.
För det verkar på de flesta att om man har en kk ska
man inte pussas. Hålla det väldigt strikt (kan jag hålla med om) men, kyssar är väl en del av sexet?
Eller är det jag som är missförstått allt?

Men den saken är väl ändå helt individuell? Det beror ju på vem man är som person och hur man har sex likväl som hur man ser på sex och kärlek.

Det finns självklart fler än du som anser att kyssar är en del av sexet, och det oavsett om det "bara" handlar om sex eller om det även finns romantiska känslor med i spelet likväl som att det finns dem som aldrig vill kyssas under själva sexakten. Och även där oavsett om det finns känslor med i spelet.

Sedan så finns det ju (som vi sett här i tråden) dem som anser att kyssar är något intimt, och jag skulle rent krasst tro att det är som så att de anser att en kyss är ett tecken på ömhet och endast reserverad för dem man hyser varmare och romantiska känslor för. Samtidigt som de är väl medvetna om att man kan ha sex utan att kärlek ska vara med i spelet. Ergo - en kyss är för dem mer "intimt" än vad själva sexakten är/kan vara.

Någon cementerad regel ā la "Pretty Woman" finns det väl inte direkt varesig det gäller prostitution eller kk-relationer, även om många(en del?) prostituerade ser kyssar som just något intimt som är föremålet för deras hjärtas låga reserverat, men även bland dessa med denna "regel" kan du finna dem som inte alls gillar att kyssas under sexakten oavsett om den sker med någon de älskar.

Jag tror alltså att det finns tre grundtyper:
Typ 1 ser kyssen som något intimt som endast förunnas den som de har kär.
Typ 2 ser kyssen som en del av sexakten.
Typ 3 ser kyssen som något som inte hör sexakten till.

Sen så kan man blanda hejvilt bland dessa tre typer och få fram dem som endast kysser den de älskar när de har sex, dem som endast kysser före sexet och då endast dem som de älskar, dem som kysser vem som helst när som helst, dem som kysser vem som helst men inte när de har sex, dem som kysser den de älskar när som helst men inte när de har sex, dem som endast kysser under sexakten och inte annars (och det oavsett om sexaktspartnern även är en kärlekspartner eller inte) osv osv osv osv.

Det är som sagt individuellt och det finns inga regler.
Citera
2007-03-21, 10:14
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Undrar (utan ironi) om det där har att göra med olika syn på kyssar eller olika syn på sex.

Antingen ställer du högre krav på pusspartner eller så ställer du lägre krav på sexpartner. Omvänt; antingen ställer jag lägre krav på pusspartner eller så ställer jag högre krav på sexpartner.

Den som kunde svara på det...

Jag kan ju försöka svara på vad som gäller för mig iaf.

Generellt ställer jag nog lägre krav på en sexpartner, det har ingen betydelse hur han ser ut eller vad han jobbar med, vi ska ju bara ha sex. Är det inte bra sex får han inte komma tillbaka, är det bra sex gör vi om det. Givetvis vill jag ha någon slags mental stimulans, men det är inte ett krav varje gång.

Min pusspartner däremot, han ska gärna vara raketforskare med ett slott som bostad. Han ska plocka ner solen till mig om jag ber om det. Det ska räcka med att jag tittar på honom eller hör hans röst så ska jag bli alldeles varm i kroppen!
Citera
2007-03-21, 18:23
Medlem
Gunnulaugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladd
Jag skulle inte kunna ha ett "kk-förhållande" med någon som jag inte tyckte om och respekterade, och kan ha trevligt tillsammans med även utanför sängen. Men då kanske det inte ens räknas som "kk"? Snarare en kompis jag, utöver det vanliga umgänget, ligger med?

Hur som helst är åtminstone mitt nuvarande "kk-förhållande" (jag kallar honom aldrig min kk, jag pratar om honom precis som om vilken annan kompis som helst) fullt med pussar. Såväl i sängen som "finpussar" i förbifarten. Jag antar att vi för en utomstående lätt skulle uppfattas som ett par, och det är väl lite så: allt det goda med ett förhållande, men bara när vi känner för det, och vi slipper nackdelarna.

I sex ingår kyssar. Och gemensam dusch efteråt, och skedning. Eftersom jag inte har ons längre så har jag nog väldigt svårt att tänka mig det på ett annat sätt.

Vem är det av er som är kär?
Citera
2007-03-21, 18:33
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Jag kan ju försöka svara på vad som gäller för mig iaf.

Generellt ställer jag nog lägre krav på en sexpartner, det har ingen betydelse hur han ser ut eller vad han jobbar med, vi ska ju bara ha sex. Är det inte bra sex får han inte komma tillbaka, är det bra sex gör vi om det. Givetvis vill jag ha någon slags mental stimulans, men det är inte ett krav varje gång.

Min pusspartner däremot, han ska gärna vara raketforskare med ett slott som bostad. Han ska plocka ner solen till mig om jag ber om det. Det ska räcka med att jag tittar på honom eller hör hans röst så ska jag bli alldeles varm i kroppen!
Då är vi väldigt olika vad gäller kriterier för sexpartner.

Upplever du att många andra resonerar som du? Jag tycker det är väldigt mkt lättare att få ett hångel än ett ligg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in