2009-07-02, 03:52
Bannlyst
Somnar o somnar, man ligger i en härlig dvala Det beror på hur mycket man tar, du får prova dig fram. Det är cbn som gör en mest sömnig ^^

Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Antar att man bli lugn, bekymmerslös och euforisk?

Det är i princip inga problem med att blanda benso, opioder och cb öht?

Men är inte risken ganska stor att man bara somnar om man kör på dessa tre sorter samtidigt?
Citera
2009-07-02, 03:59
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinmedsnöret
DXM? Om du snackar om hostmedicinen syftar han med största sannolikhet på cocillana-etyfin eller Lepheton. Hostmedicin med DXM finns inte i Sverige.

Nej, men rent DXM finns. Har du sovit under en sten det senaste året? En hel drös med ungdomar har kolat av det, bland annat två stycken i min hemstad. Vet inte hur det var med de andra men de hade iaf blandat med alkohol..
Citera
2009-07-02, 04:02
Bannlyst
Nej, men du verkar inte ha någon större koll. Han hade druckit massor av flaskor sa han. DXMen som sveriges ungdomar missbrukat har funnits i tablett-eller pulverform, därav har han inte tagit något DXM.

Förstår du nu, eller ska du försöka göra dig smart igen när du har fel!?

Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Nej, men rent DXM finns. Har du sovit under en sten det senaste året? En hel drös med ungdomar har kolat av det, bland annat två stycken i min hemstad. Vet inte hur det var med de andra men de hade iaf blandat med alkohol..
Citera
2009-07-04, 02:53
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Nej, men du verkar inte ha någon större koll. Han hade druckit massor av flaskor sa han. DXMen som sveriges ungdomar missbrukat har funnits i tablett-eller pulverform, därav har han inte tagit något DXM.

Han kanske menade att det är en dålig idé att blanda DXM med alkohol, rent generellt?

Nu ska vi vara glada pöjkar! Ät lite oxy och bli harmoniska för fan!
Citera
2009-07-04, 03:10
Medlem
Mandic!s avatar
Methedrone, DiPT, tramadol, ritalin?
Citera
2009-07-04, 03:37
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Methedrone, DiPT, tramadol, ritalin?
Som sagt det finns ingen/väldigt lite forskning om RC:s Så ta det lugnt och använd sunt förnuft. Sen skall du blanda en opipid med en stimulat? Det står i första inlägget att detta inte är att rekommendera. Men i just detta fallet när det gäller tramadol vet jag inte. Endel säger att den fungerar mer som en SSRI än Opioid. Om det stämmer så är det inte bra att blanda med droger som släpper ut seratonin vilket methedrone gör som jag förstått det hela.Kanske även ritalin gör? Jag är inte så insatt i stimulanter föredrar Opi . Risk för Serotonergt Syndrom finns om du blandar SSRI/SNRI med droger som släpper ut seratonin. Så hade nog skippat att blanda allt det där. Njut av ett preparat i taget i 4 dagar istället
Citera
2009-07-04, 03:45
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Som sagt det finns ingen/väldigt lite forskning om RC:s Så ta det lugnt och använd sunt förnuft. Sen skall du blanda en opipid med en stimulat? Det står i första inlägget att detta inte är att rekommendera. Men i just detta fallet när det gäller tramadol vet jag inte. Endel säger att den fungerar mer som en SSRI än Opioid. Om det stämmer så är det inte bra att blanda med droger som släpper ut seratonin vilket methedrone gör som jag förstått det hela.Kanske även ritalin gör? Jag är inte så insatt i stimulanter föredrar Opi . Risk för Serotonergt Syndrom finns om du blandar SSRI/SNRI med droger som släpper ut seratonin. Så hade nog skippat att blanda allt det där. Njut av ett preparat i taget i 4 dagar istället
Tackar för det! Kom bara på nån sjuk idé att blanda lite av allt jag har här hemma.. Får väl ta en sak i taget då.
Citera
2009-07-05, 16:00
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:

Vem är "han" som du pratar om? Jag förstår inte vad vi diskuterar nu.. Som någon sa är min poäng att man ska undvika att blanda alkohol och DXM. Det är väl ändå vad den här tråden handlar om...
Citera
2009-07-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Hur mycket du ska blanda vet ingen då vi inte vet vilken tolerans du har :/ Du säger att du tagit mycket tram o benso så du har ju tolerans. Ta inte allt för mycket bara för du har ju alkoholen med i bilden. Ta 2 somadril, sen valfri dos av kodein o benso iom att du nog vet bäst vad som är bäst för dig iom att jag inte vet din tolerans

Ok, tack så mycket
Citera
2009-07-06, 00:06
Medlem
Jag har beställt hem LSA:
- http://www.spicenordic.com/info.php?p=Morning_Glory_Seeds_Heavenly_Blue (har beställt 4*10 mg)

Tänkte nog börja med 10-15 mg.

Jag har dev. läkemedel föreskrivet av min läkare och undrar hur jag bör blanda eller inte blanda med ovan.
Jag tar Efexor, Remeron och Lyrica dagligen.
Vid behov har jag Stesolid, Stilnoct och Theralen.

EDIT: sen reseptfria saker såsom alkhohol eller medel mot illamående etc.?
Senast redigerad av grifter 2009-07-06 kl. 00:09.
Citera
2009-07-06, 00:47
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grifter
- http://www.spicenordic.com/info.php?p=Morning_Glory_Seeds_Heavenly_Blue (har beställt 4*10 mg)

Jag har dev. läkemedel föreskrivet av min läkare och undrar hur jag bör blanda eller inte blanda med ovan.

Jag antar att bensona inte är farliga att blanda med, då jag själv blandat lsa med xanor. Resten är jag däremot ganska osäker på. Det känns dock som om det vore ofarligt med efexorn. Min bror hade det utskrivet när han tog lsa.

Jag tror inte att det är någon fara med illamåendemedicinen, men för att vara säker kan du äta lite ingefära innan du käkar fröna. Det är bra för matsmältningen och förebygger illamåendet. Bara att skära upp små bitar och slå in i toapapper så du slipper smaken. Bra om du är förkyld också!
Citera
2009-07-06, 00:56
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grifter

Gram inte milligram, börja hellre med 5-10 g om du är ovan.

Personligen ser jag väldigt skeptiskt på att kombinera serotonerga hallucinogener med antidepressiva mediciner men de substanser du tar upp utgör ingen risk för farlig interaktion, däremot kan effekten av exempelvis LSA dämpas kraftigt av Efexor som är SNRI. När det gäller Remeron så verkar åsikterna gå isär, somliga anser att effekterna blir svagare medan vissa tvärtom menar att de förstärks. Benzodiazepiner kan du använda för att ta udden av en snedtripp, om du ätit stora mängder stesolid strax före intagandet av fröna kommer du inte att få ut lika mycket av trippen. Du bör alltså egentligen hålla upp med det mesta innan du ger dig på trippandet.

Överlag måste jag nog säga att din medicinering tyder på att du nog bör ta det ganska försiktigt med hallucinogener och jag skulle nog helst vilja råda dig till att vänta tills den dag då du inte har lika stort behov av dem, eftersom de mediciner du äter är ganska anti-psykedeliska so to speak.
Senast redigerad av Sandoz 2009-07-06 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in