2024-03-26, 13:51
Medlem
MaxQuiets avatar
Hej!
Kombinationen tycks vara vådligt att förtära.
Etylenglykol föranleder njursvikt, 25 g paracetamol framkallar leversvikt. Bupropion ska inte hjälpa mot detta livsfarligt akut kristillstånd.
Citera
2024-03-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Hej! Vet någon vad som händer om man tar ca 50 st Paracetamol á 500 mg alltså 25 g Paracetamol, 750 mg Bupropion och tar några klunkar etylenglykol?

Undrar bara så kan någon svara och snälla inte låsa tråden direkt.

Jag ska inte ta mitt liv!

Vad är syftet med din blandning?..
Citera
2024-03-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatkli
Vad är syftet med din blandning?..
Undrar mest bara! Kanske självskadande syfte typ.. Ingen aning men brukar blanda diverse grejer och en kompis hade nämnt nåt om att blanda paracetamol, bupropion och etylenglykol.
Citera
2024-03-26, 16:27
Medlem
Citat:
Undrar mest bara! Kanske självskadande syfte typ.. Ingen aning men brukar blanda diverse grejer och en kompis hade nämnt nåt om att blanda paracetamol, bupropion och etylenglykol.

Du nämnde ju att självmord/ överdosering inte var planen.
Men trycka i sig den mången paracetamol blandat med glykol kompis.. Du vet att levern kommer ta ordentligt med stryk!
Förstår hur självskadebeteende funkar, men varför inte bara åka till psyk och få stöd där?
Citera
2024-03-26, 16:34
Medlem
Citat:

Har du ätit den mängden paracetamol samt druckit glykol så vill jag att du ringer 112 och berättar vad du har stoppat i dig
Citera
2024-03-26, 17:58
Medlem
Citat:
Du nämnde ju att självmord/ överdosering inte var planen.
Men trycka i sig den mången paracetamol blandat med glykol kompis.. Du vet att levern kommer ta ordentligt med stryk!
Förstår hur självskadebeteende funkar, men varför inte bara åka till psyk och få stöd där?
Har tyvärr dåliga erfarenheter av psyk sen innan och dom hjälper inte alls här där jag bor...
Citera
2024-03-26, 19:36
Medlem
Citat:
Har tyvärr dåliga erfarenheter av psyk sen innan och dom hjälper inte alls här där jag bor...

Vad kan hjälpa dig då?
Eller vad vill du ha för stöd för att må bättre?
Citera
2024-03-26, 21:13
Medlem
Citat:
Vad kan hjälpa dig då?
Eller vad vill du ha för stöd för att må bättre?
Hmm asså vet inte riktigt. Läkarna på psyk och kuratorerna som ja har på beroendecentrum frågar mig rätt ofta vad jag vill ha hjälp med. Mår skit men vet ärligt inte vad som ska kunna hjälpa mig, har liksom provat allt. Varit inlagd flera gånger, går på mediciner dagligen och terapi veckovis och har gjort i flera år. Så vettefan alltså...
Citera
2024-03-27, 20:45
Medlem
Citat:
Hmm asså vet inte riktigt. Läkarna på psyk och kuratorerna som ja har på beroendecentrum frågar mig rätt ofta vad jag vill ha hjälp med. Mår skit men vet ärligt inte vad som ska kunna hjälpa mig, har liksom provat allt. Varit inlagd flera gånger, går på mediciner dagligen och terapi veckovis och har gjort i flera år. Så vettefan alltså...

Låter säkert som din kontakt där då.
Vad kan hjälpa dig?
Om du har prövat allt vad hjälpte dig mest?
Inlagd är jättebra och vara om man är i behov utav det.
Självskadebeteende är viktigt att få hjälp med, vilka mediciner använder du?
Finns det inte något som är kul? Eller att någon distrahera dig när negativa tanker kommer.

Hur mår du idag?
Citera
2024-04-12, 20:07
Medlem
6 gram Paraflex (ej Comp!) på en gång + alkohol, är det farligt?

Dvs 23st á 250 mg. Vad är det värsta som kan hända (och hur troligt är det?)

Maxdos ett dygn är 9st. Är det knas ta alla 9 på en gång? Vad är egentligen faran? Hittar inge tydligt svar. Mycket jag hittar handlar bara om Paraflex Comp och det är ju inte det jag är ute efter, jag vet att den är farlig.
Citera
2024-04-14, 20:53
Medlem
Hej. Är det farligt om jag tagit 300 lyr. Typ 5 timmar sedan. Och nu tänkte jag ta 200 mg tram..
Citera
2024-04-15, 15:34
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenidiot
Hej. Är det farligt om jag tagit 300 lyr. Typ 5 timmar sedan. Och nu tänkte jag ta 200 mg tram..

Ja det skulle jag säga är rätt riskabelt, hög risk för krampanfall, kombinationen fördubblar risken i princip. Eftersom det är såpass låga doser är det möjligt att du klarar dig men rekommenderar att inte blanda dom två alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in