2016-11-07, 12:15
Medlem
Lamotrigin + andra droger

Hej! Jag är ordinerad lamotrigin för min epilepsi (som är så gott som obefintlig numera), jag äter en tablett á 50mg dagligen.

Det jag funderar över, är vilka droger jag kan, eller snarare inte kan ta, utan att riskera att dö, få anfall etc. Hur interagerar diverse substanser med lamotrigin?

Jag har alltid velat testa bl.a. MDMA och amfetamin (inte samtidigt), och har nu fått möjlighet att göra detta.
Kan jag inta dessa substanser utan att det inverkar negativt på lamotriginen, eller skall jag låta bli att käka den i några dagar innan jag provar?

Tacksam för svar!
Citera
2016-11-07, 15:29
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbex93
Hej! Jag är ordinerad lamotrigin för min epilepsi (som är så gott som obefintlig numera), jag äter en tablett á 50mg dagligen.

Det jag funderar över, är vilka droger jag kan, eller snarare inte kan ta, utan att riskera att dö, få anfall etc. Hur interagerar diverse substanser med lamotrigin?

Jag har alltid velat testa bl.a. MDMA och amfetamin (inte samtidigt), och har nu fått möjlighet att göra detta.
Kan jag inta dessa substanser utan att det inverkar negativt på lamotriginen, eller skall jag låta bli att käka den i några dagar innan jag provar?

Tacksam för svar!
Kan tyvärr inte svara på dina frågor MEN om du vill bli lite skön på epilepsi medicin så fråga om Pregabalin/lyrica (dock beroendeframkallande med en ökand avtändning
Citera
2016-11-10, 14:11
Medlem
Har inte orkat läsa igenom hela denna tråd...ursäkta om jag frågar nåt som redan står.
Kan man ta Gabapentin efter att ha tagit amfetamin?
Citera
2016-11-12, 10:32
Medlem
Igår vart det betydligt vildare än vad jag själv tänkt.. en skumpa och några cider, 2-5 xanor o en liten lina tjack. Men däckade som tur var och sov åtta timmar, mår apa just nu och tänkte ta 100-200 mg tram för att lätta på trycket.

Till saken, har lovar en vän att ta E med honom ikväll, kommer ta trammet vid tolv tiden, och Ecstasyn vid åtta tiden, alltså åtta timmar imellan, är detta ett big no no? Kan tillägga att jag är sliten.

I minna ögon finns risken att jag kommer vara som ett spöke på söndag, vad tror ni?
Citera
2016-11-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrarren
Igår vart det betydligt vildare än vad jag själv tänkt.. en skumpa och några cider, 2-5 xanor o en liten lina tjack. Men däckade som tur var och sov åtta timmar, mår apa just nu och tänkte ta 100-200 mg tram för att lätta på trycket.

Till saken, har lovar en vän att ta E med honom ikväll, kommer ta trammet vid tolv tiden, och Ecstasyn vid åtta tiden, alltså åtta timmar imellan, är detta ett big no no? Kan tillägga att jag är sliten.

I minna ögon finns risken att jag kommer vara som ett spöke på söndag, vad tror ni?

jag skulle skippa trammen om jag var du.
Bara vila och ät istället
Citera
2016-11-12, 13:43
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrarren

Ge fan i tramadolen så ska allt gå bra
Citera
2016-11-12, 20:43
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Har inte orkat läsa igenom hela denna tråd...ursäkta om jag frågar nåt som redan står.
Kan man ta Gabapentin efter att ha tagit amfetamin?

Har alltid funkat för mig. Men hur mycket tänkte du ta?
Citera
2016-11-13, 19:12
Medlem
hoppsanlas avatar
Undrar också om lamotrigin (för bipolär sjukdom).
Tar 200 mg om dagen.
Någon som har koll på vilka droger jag bör undvika?

(Har tagit affe och druckit alkohol tsm med lamon och ruset var mer eller mindre som vanligt. Dock tappade jag kontrollen helt o gjorde en del riktigt korkade grejer. Men det är väl som alla andra gånger då haha.
När jag gick ner så blev jag dock psykotisk och extremt paranoid. Hallucinerade o hade ständig panik. Livrädd. Detta har jag aldrig upplevt innan på det sättet men vet ej om det hade med lamon att göra...)
Citera
2016-11-13, 21:41
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbex93

Tacksam för svar!
Jag käkar Lamotrigin 100mg morgon och kväll, för epilepsi. Har provat på det mesta, MDMA och amfetamin väldigt många gånger, ibland i rätt så höga doser. Jag har aldrig märkt av att Lamotrigin interagerar negativt i samband med andra droger.
Citera
2016-11-14, 11:39
Medlem
Knasbass avatar
Kan man blanda strattera med lyrica? 60mg strattera o 400mg? Nån som har info kan lägga pm eller varna så jag vet att inte händer nått illa till personerna som tar dem. Tack på förhand! //Knasbas
Citera
2016-11-18, 17:05
Medlem
Behöver råd!

Har tagit 200mg tramadol idag kl 16:00, undrar om jag kan ta 200mg till och ta amfetamin imorgon kl 13:00 efter en god natts sömn.

Kan tillägga att jag har drukigt 1 öl och tänker dricka 2-4 till.

Annars borde de va lungt att ta 20mg valium nu?

Edit!: tog 200mg tram till alltså tagit 400mg idag de borde väll vara lungt att ta amfetamin om 19-20 timmar???
Senast redigerad av alivebyapril 2016-11-18 kl. 17:13.
Citera
2016-11-20, 19:56
Medlem
Ok, lite kris. Behöver tips på allt som kan bidra till ett bra rus med de tillgångar jag har. Kodein 60 mg, paracetamol, koffein, nikotin, nozinan, diazepam, stilnoct, concerta, modiodal, seroquel, alkohol just nu. Snart även tramadol, lergigan, voxra, citodon, olika antidepressiva mm. Tips? Jag har rätt hög tolerans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in