2007-03-14, 23:39
Medlem
Tja!
Tänkte å tjejens vägnar höra om hur det funkar med navelpiercing och mammamage...måste man byta stav eller till och med skippa piercingen under graviditeten?
Citera
2007-03-15, 11:32
Medlem
bigMajks avatar
Observera att jag inte kan någonting om piercing, min åsikt kommer enbart av mitt mycket sunda förnuft.

Vänta tills ungen ploppat ut, det kan inte vara sån brådska med piercingen. Kroppen och framförallt magen är i ett annorlunda tillstånd. Det är bara dumt att utsätta kroppen för ytterligare påfrestningar när man är gravid.
Citera
2007-03-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Vänta tills ungen ploppat ut, det kan inte vara sån brådska med piercingen. Kroppen och framförallt magen är i ett annorlunda tillstånd. Det är bara dumt att utsätta kroppen för ytterligare påfrestningar när man är gravid.
Och hur ska man göra ifall tjejen redan är piercad när hon blir på smällen, som det är i det här fallet?

Då många får utåt navel när de blir på tjocken så tror jag det är bäst att plocka ut piercingen men ring till en studio och fråga.
Citera
2007-03-15, 12:10
Medlem
johnny_viciouss avatar
Efter en liten snabbkoll på olika forum så verkar det inte vara något problem, dock hittade jag ingenting om saken hos någon seriös piercare. Det enda var om bröstpiercingar som man ska ta ut under graviditet/amning.
Citera
2007-03-15, 14:04
Medlem
Tack!
Nu behöver hon inte undra mer. Gravid blir hon inte på ett tag om vi planerar rätt, men hon vågar inte ta om piercingen och vill helst inte ta ut den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in