2007-03-14, 20:29
Bannlyst
Hej!

Jag behöver lite hjälp av någon kompetent, duktig idiot.

Jag undrar vad man inte får publicera enligt tryckfrihetsförordningen?? jag hittar inte det nånstanns på nätet...så om nån kan hjälpa mig är jag sjukt tacksam!

/niggegigge
Citera
2007-03-14, 22:22
Medlem
SuperPonthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergreger
Hej!

Jag undrar vad man inte får publicera enligt tryckfrihetsförordningen?? jag hittar inte det nånstanns på nätet...så om nån kan hjälpa mig är jag sjukt tacksam!

/niggegigge

Lite svårt att förstå vad du menar med ”vad man får publicera”. I första hand ansvarar utgivaren för det som publiceras i tryckt skrift. Brotten mot TF finns väl i informationen längst upp i forumet.

Utgivaren blir inte ansvarig för sådant som publiceras i rent ekonomiskt eller kommersiellt syfte. Även sådant som inte ryms inom själva TF:s syfte ansvarar inte utgivaren för, exempelvis ett bedrägeribrott i en annons. Samma sak gäller dold brottslighet som det inte är rimligt att utgivaren kan kontrollera.

Vanlig lag gäller även för brott mot upphovsrätt, barnporr, alkohol- och tobaksreklam. Man får vidare inte avslöja vissa saker som är belagda med sekretess.

Har säkert missat en hel del.
Citera
2007-03-16, 22:45
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergreger
Hej!

/niggegigge

varför ska du publicera?
Är det inte bättre att du sällar dig till alla andra, och låter bli att motsätta dig samhällets utveckling! Eller vill du skynda på utvecklingen kanske?
Citera
2009-11-05, 20:35
Medlem
CB4lifes avatar
vad är det för straff om man bryter mot tryckfrihetsförordningen generellt?
Citera
2009-11-05, 21:30
Moderator
skunkensunes avatar
ta bort
Citera
2009-11-06, 03:32
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
vad är det för straff om man bryter mot tryckfrihetsförordningen generellt?

Det går ju inte att svara på. Viss skillnad om du misstänks för spioneri än om du gjort dig skyldig till förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in