2007-03-14, 19:02
Medlem
Har köpt färsk spenat i vacumförpackad påse och tycker att den luktar jätteskumt - som dålig andedräkt. Ska den lukta så? Bäst före-datumet har definitivt inte gått ut. Vet inte om jag vågar äta den nu ikväll? Någon som vet hur det brukar lukta?
Citera
2007-03-14, 19:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Har köpt färsk spenat i vacumförpackad påse och tycker att den luktar jätteskumt - som dålig andedräkt. Ska den lukta så? Bäst före-datumet har definitivt inte gått ut. Vet inte om jag vågar äta den nu ikväll? Någon som vet hur det brukar lukta?
Spenat och vissa kålprodukter utsöndrar svavel i "instängt" läge. En viss odör får du stå ut med

~Paul~
Citera
2007-03-14, 20:44
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot

Som... *konstpaus*... färsk spenat?

Det är ju lite svårt att beskriva en lukt, men färsk spenat kan lukta lite konstigt.
Citera
2007-03-14, 20:44
Medlem
LadyTieras avatar
Ja det luktar apa, skölj i kallt vatten
Citera
2007-03-14, 20:46
Medlem
Enhörnings avatar
Jag brukar köpa babyspenat och har aldrig varit med om att det luktar konstigt. Inte samma sak kanske?
Citera
2007-03-14, 21:01
Medlem
Spikeys avatar
Kan det vara den "skyddande atmosfären" som finns i påsen? Vädra ut blasten och dofta sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in