2007-03-15, 11:54
Medlem
silverblues avatar
Hund skulle inte vara så dumt att smaka på, kan tänka mig att det är riktigt saftigt och gott rätt tillagat. Bara tanken på en muskulös och biffig rottweiler eller pitbull på tallriken får det att vattnas i munnen på en.
Citera
2007-03-15, 12:08
Medlem
xallos avatar
Hund smakar ungefär som det strimlade kebabkött man kan köpa på ica maxi!
Lite "hårt" i tonen men inte direkt segt, utan snarare med tuggmotstånd och magert!

Det går inte att jämföra en välgödd svensk rottweiler med en asiatisk strykarhund.
Citera
2007-03-15, 12:21
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Hund smakar ungefär som det strimlade kebabkött man kan köpa på ica maxi!
Lite "hårt" i tonen men inte direkt segt, utan snarare med tuggmotstånd och magert!

Det går inte att jämföra en välgödd svensk rottweiler med en asiatisk strykarhund.

Bra beskrivning av smaken.
Den bästa hunden borde ju vara en mindre hund, som pudel eller så, som motionerats måttligt och fått bra med mat. En jakthund lär ju vara ganska seg och en whippet ska vi inte prata om. Men en småfet jycke, mums!
Citera
2007-03-15, 17:55
Medlem
Georg Lagers avatar
Xallo och Balkongståarn, var/i vilka länder fick ni tag på på dessa typer av kött och vilken hundras var köttet hämtat ifrån?

Själv har har jag provat på kött av följande (ovanligare) djur: Anka, struts, Kanin, Haj och älg . Som jag minns det så var strutsköttet mycket smakligt medan kaninkött inte var lika gott (väldigt segt vad jag har för mig).
Citera
2007-03-15, 18:31
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Xallo och Balkongståarn, var/i vilka länder fick ni tag på på dessa typer av kött och vilken hundras var köttet hämtat ifrån?

Själv har har jag provat på kött av följande (ovanligare) djur: Anka, struts, Kanin, Haj och älg . Som jag minns det så var strutsköttet mycket smakligt medan kaninkött inte var lika gott (väldigt segt vad jag har för mig).

Jag har ätit det mesta i mina dagar, jag är för kulinariska experiment, dock drar jag gränsen vid insekter.
Hunden åt jag i kambodja
Kobra åt jag i Thailand, skallerorm och friterade tjurtestiklar i USA, Blåsfisk i Japan, Björn åt jag på Tyrol här i Stockholm.
Haj åt jag på Bahamas
Grillad opposum åt jag i New Orleans, listan kan göras oändlig då jag provar det mesta åtminstone en gång!
Citera
2007-03-15, 19:30
Medlem
davidoffs avatar
Kanns som att en Sirlon ar godare en en katt men vad vet jag
Citera
2007-03-15, 20:11
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
Kanns som att en Sirlon ar godare en en katt men vad vet jag

Självklart, en del utav de saker man ätit har man ju ätit mest för sakens skull inte för att det är gott. Det äckligaste jag ätit är nog åsna, det var som en stor snuskig flintastek men smakade som en blandning utav lever och dåligt lamm, tvi!
Citera
2007-03-15, 22:42
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager

Buffel, orm och hund i Indonesien, syrsor och haj i Thailand, känguru, haj och krokodil i Australien, björn i Helsingfors, bäver (djuret alltså) i Sverige.

Hundras? Tja det vete fan....

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det äckligaste jag ätit är nog åsna, det var som en stor snuskig flintastek men smakade som en blandning utav lever och dåligt lamm, tvi!

Undra på att de gör korv på kräken.
Citera
2007-03-16, 11:57
Medlem
Jointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Hund smakade helt okej, katt har jag en känsla av att det är segt. En kompis har ätit marsvin och det var visst väldigt gott. Lätt att få tag på också.

Det har jag ätit. Tyckte inte det var någon höjdare. Påminde viserligen om kyckling. Huvudet var kvar plus tänderna och ett grillat marsvin liknar väldigt mycket en råtta, vilket det också är så vitt jag vet.
Citera
2007-03-16, 12:48
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joints
Det har jag ätit. Tyckte inte det var någon höjdare. Påminde viserligen om kyckling. Huvudet var kvar plus tänderna och ett grillat marsvin liknar väldigt mycket en råtta, vilket det också är så vitt jag vet.

Ska visst ha en ganska "fet" smak? Jag vet inte. Kollade upp några bilder på nätet och det ökade ju inte aptiten direkt. Varför måste de ha kvar huvet?
Citera
2007-03-16, 17:06
Medlem
_c2h5ohs avatar
Om någon vill testa att äta en hund kan ni dra ett PM så jag kan ge er adressen till mina grannar.

Vore fantastisk om någon kunde äta upp deras hundjävel som skäller halva dagarna. Inte det minsta kul när man jobbat natt och vaknar efter en timme eller två av att den jävel skäller helt hysteriskt...
Citera
2007-11-24, 21:52
Medlem
u_n_mes avatar
Bumpar en gammal tråd istället för att fixa en ny.

Är det olagligt att slakta och äta hund i sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in