2004-04-17, 10:57
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Nord- och mellankineser säger om sydkineser att de äter allt som har fyra ben - utom matbordet. Har tyvärr aldrig varit längre ned än Sjanghai och där får man leta länge efter stuvad Missan eller helstekt Frasse. Köttet skall smaka som sött fågelkött, påstår mina kontakter i den snedögda världen.

Är det inte intressant att i princip allt kött som man inte är van att äta liknar man vid att det är som att äta kyckling. Jag kan ge mig fan på att om man hade tryckt i sig ett bit människppfilé och sedan fick frågan hur det smakade: "Tja, ungefär som kyckling"
Citera
2004-04-17, 11:03
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Är det inte intressant att i princip allt kött som man inte är van att äta liknar man vid att det är som att äta kyckling. Jag kan ge mig fan på att om man hade tryckt i sig ett bit människppfilé och sedan fick frågan hur det smakade: "Tja, ungefär som kyckling"

Helt klart!
"Smakar som kyckling" måste utan tvivel vara den mest använda frasen i reseprogrammen. Iallfall när de stentuffa reportrarna åker till exotiska resmål och käkar.
Råtta, katt och bläckfisk (!?) - allt är ju kyckling.
Någon som kan svara på hur det går ihop? Vad har en råtta gemensamt med ett fjäderfä?
Citera
2007-03-14, 15:35
Medlem
Georg Lagers avatar
Att äta katt och hund

Katt och hundkött är något som jag tycker verkar spännade och gärna vill prova på, men hur går man till väga för att hitta det och är det ens lagligt i Sverige?
Citera
2007-03-14, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Katt och hundkött är något som jag tycker verkar spännade och gärna vill prova på, men hur går man till väga för att hitta det och är det ens lagligt i Sverige?

nej du får isåfall åka till Kina och äta på nån krog där. Själv har jag ätit nöt, fläsk, lamm, kyckling, älg, ren och häst i mina dagar. Det sista var inte så trevligt, och viltkött passar ju bara i vissa rätter. Björn skulle vara roligt å smaka, tror dom säljer det i Östermalmshallen har jag sett. Undrar hur hund och katt smakar egentligen?
Citera
2007-03-14, 15:59
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
nej du får isåfall åka till Kina och äta på nån krog där. Själv har jag ätit nöt, fläsk, lamm, kyckling, älg, ren och häst i mina dagar. Det sista var inte så trevligt, och viltkött passar ju bara i vissa rätter. Björn skulle vara roligt å smaka, tror dom säljer det i Östermalmshallen har jag sett. Undrar hur hund och katt smakar egentligen?

En katt borde tämligen vara ganska lätt att få tag på , en hund kanske är lite sämre med det.

Marinerat kattfilé med friterade strips , med en klick beá.
Serveras med en flaska chianti.
Citera
2007-03-14, 16:21
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
En katt borde tämligen vara ganska lätt att få tag på , en hund kanske är lite sämre med det.

Marinerat kattfilé med friterade strips , med en klick beá.
Serveras med en flaska chianti.

Låter helt okej men jag tror snarare att en fylld pasta eller stekt ris som dom äter i Kina, skulle passa ännu bättre. Bitar av katt och ostfylld färskpasta serverat med ett reoja i 80-kronors klassen låter helt oslagbart.
Citera
2007-03-14, 17:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Klassisk internetsajt med komplett recept.

http://www.ooze.com/ooze13/cats.html

Smaklig måltid!
Citera
2007-03-15, 09:54
Medlem
Balkongståarns avatar
Hund smakade helt okej, katt har jag en känsla av att det är segt. En kompis har ätit marsvin och det var visst väldigt gott. Lätt att få tag på också.
Citera
2007-03-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Hund smakade helt okej, katt har jag en känsla av att det är segt. En kompis har ätit marsvin och det var visst väldigt gott. Lätt att få tag på också.

marsvin låter spännande.
Citera
2007-03-15, 11:36
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager

Hundkött såldes i Stockholm i början av 90-talet, men inte numer vad jag vet. Vilket liv det hade blivit, om det hade kommit ut i medierna -
Citera
2007-03-15, 11:39
Medlem
Raouls avatar
Vilken del av katten hade du egentligen tänkt äta?

Häst smakade som lövbiff, fin-fint.
Citera
2007-03-15, 11:49
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vilken del av katten hade du egentligen tänkt äta?

Häst smakade som lövbiff, fin-fint.

Jag tyckte häst var lite äckligt, sött på nåt sätt. Fast rökt häst är gott, och Mattsons smörgåskorv. Om den finns kvar, har inte sett den på länge.

Vad att äta på katten? En stor katt är väl köttmässigt som en kanin ungefär? Man får väl spänna upp den och grilla den, som spädgris eller lamm. Kattassado
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in