2007-03-14, 08:25
Medlem
Vilka fler äger "Bonniers stora kokbok"? Edra åsikter om densamma? Boken är på över 600 sidor och verkar ta upp det mesta inom matlagningskonst.
Min enda kritik mot boken ifråga, är väl alla de udda recepten på maträtter(sådana då som ej klassas som "Husmanskost" i Sverige) och att boken är lite "rörig"; en maträtt kan återfinnas på en helt annan sida än innehållsförteckningen ger vid handen+ namnet på t. ex ett matbröd återfinnas i innehållsregistret men på nämnda sida inte finnas alls.

Men annars, då? Är det t. ex en bok att rekommendera till en novis- vid- spis? Är det en bra och komplett nybörjarbok, vad gäller kunskap inom matlagning överlag?
Själv vet jag inte, för min "Bonniers stora kokbok" är nästintill obruten/ oöppnad- 22 år är ingen ålder på en kokbok.
Citera
2007-03-14, 08:45
Medlem
BobVlaesks avatar
Den verkar ok.. har inte kollat så mycket men den är bra mycket bättre än "Annas kokbok".
Citera
2007-03-14, 08:47
Medlem
Ska man bara äga en kokbok så tycker jag att "Vår Kokbok" http://www.bokfynd.nu/9151842572.html
är den mest kompletta.

Där har du alla grundrecept du behöver, grundläggande näringslära och information om hur de vanligaste råvarorna ska hanteras. Allt samlat och lättläst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in