2007-03-14, 00:23
Medlem
Tjena,

Jag befinner mig i en kris just nu.
Jag måste göra ett uttag på ett x antal tusen kronor med mitt American Express kort. Ska nämligen betala in dessa senast 12.00 imorgon. Har sprungit runt på stan hela kvällen och försökt ta ut pengar på mitt AmEx-kort, men det står tekniskt fel på alla bankomater.

Nu undrar jag hur jag kan göra ett uttag på annat sätt? Kan man göra uttag med American Express på Forex exempelvis? Eller kan man göra så att man köper valuta med kortet och sedan växlar tillbaka dom till svenska kronor?

Eller finns det en enklare lösning?

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig, för nu är det kris
Citera
2007-03-14, 00:26
Medlem
G3x0rs avatar
Det skall gå att ta ut i vanliga bankomater. annars kan du ta ut på t.ex. forex som du gissa. amex tar dock en avgift på någon procent eller något såndant
Citera
2007-03-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Det skall gå att ta ut i vanliga bankomater.

Hmm, är du säker? Jag trodde det var enbart bankomater som har en American Express logga bredvid skärmen

Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
annars kan du ta ut på t.ex. forex som du gissa. amex tar dock en avgift på någon procent eller något såndant

Jasså? Det var skönt att höra. Ja, tror den procentsatsen ligger på 4%.
Citera
2007-03-14, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lange
Hmm, är du säker? Jag trodde det var enbart bankomater som har en American Express logga bredvid skärmen

Jasså? Det var skönt att höra. Ja, tror den procentsatsen ligger på 4%.
Det var sannerligen en hutlös avgift. Kan någon upplysa mig om varför man väljer AmEx? Tycker bara det verkar vara avgifter och fel hit och dit.
Citera
2007-03-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backisen
Det var sannerligen en hutlös avgift. Kan någon upplysa mig om varför man väljer AmEx? Tycker bara det verkar vara avgifter och fel hit och dit.

I en del kretsar är det tufft att ha ett platinafärgat kort som kostar mycket för både den som handlar och den som säljer?
Citera
2007-03-14, 08:14
Medlem
Företagarsvinets avatar
Här i England måste man koppla på tjänsten att kunna ta ut pengar i bankomaten på AmEx, så ring upp till dom och kolla.
Citera
2007-03-14, 08:40
Medlem
Gå in på Forex? Där kan man ta ut pengar genom att swipa kortet.
Citera
2007-03-14, 09:35
Medlem
bobbytafaris avatar
Avgiften kommer även på bankomatuttagen, så du kan lika gärna knalla iväg till ett AmEx-kontor.
Citera
2007-03-14, 10:22
Medlem
Ringde deras kundtjänst. De går tydligen att ta ut på Svensk Kassaservice också. Tack för alla svar.
Citera
2007-03-14, 13:37
Medlem
G3x0rs avatar
AmEx har kredit, det är en orsak till att ha det. Sen är de som jobbar där hysteriskt service-minded. sånt gillas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in