2007-03-13, 21:34
Bannlyst
Jag har en Compaq HP nx6110. Igår när jag satt och surfade tvärdog den.. Den gick inte att starta... Det har blivit så en gång innan och då funkade den bara typ fem minuter innan den dog igen. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men jag tog ut batteriet, startade, satte i det och testade lite..

Nu lyser strömlampan orange när jag har i strömsladden samtidigt som batteriet. När jag inte har batteriet i blir den först grön ca 1 sekund sen orange, sen slocknar den efter ca 20 sekunder. Och den går inte att starta..

Ringt till HP och dom ska hämta den och laga den. Någon som vet hur lång tid det kan ta? och är det någon som vet vad som har hänt och om jag kan göra något för att den ska starta?

Tacksam för svar! Kram
Citera
2007-03-13, 21:48
Medlem
Megaforces avatar
Hade liknande problem, men det berodde på att en skruv som håller fast moderkortet lossnat och åkt runt inuti och kortslutit lite här och var. Den datorn är skrotad idag pga att garantin gått ut..
Citera
2007-03-13, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Hade liknande problem, men det berodde på att en skruv som håller fast moderkortet lossnat och åkt runt inuti och kortslutit lite här och var. Den datorn är skrotad idag pga att garantin gått ut..

Oj. Vad tråkigt.. När jag tänker på det har jag faktiskt hört att en skruv är lös =/ Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in