2007-03-13, 16:56
Medlem
Ska göra en sleeve på lördag på tattoexpo och kommer köra hela i en sittning, det kommer ta runt 7-8 timmar.

Så ni som iafall gjort sittningar över 4 timmar hur pass jobbigt är det? Jag har max suttit 1,5 timmar innan och det var ju inte särskilt jobbigt men jag kan tänka mig att 8 timmar kommer bli ganska påfrestande.

Så berätta gärna lite så man vet vad man har att vänta sig
Citera
2007-03-13, 17:24
Medlem
00010000s avatar
Jag gjorde min första, och hittills enda, gaddning i en sittning á 4½ timme med en bensträckare på 2 minuter. Inga problem alls men å andra sidan har jag till min belåtenhet funnit att jag tycker det är ganska behagligt att bli tatuerad.

Första minuterna är vad jag tycker var jobbigt men sen vande jag mig och till slut satt jag t.o.m. lite småsömning och bara snackade med tatueraren.

Är väl rätt individuellt, beroende på hur mycket smärta man klarar, hur känslig man ärm, vart man ska göra tatueringen osv.

8 timmar låter rätt saftigt och jag skulle nog personligen dra gränsen vid 5-6 timmar.
Citera
2007-03-13, 17:24
Medlem
Lucccifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swirves
Ska göra en sleeve på lördag på tattoexpo och kommer köra hela i en sittning, det kommer ta runt 7-8 timmar.

Så ni som iafall gjort sittningar över 4 timmar hur pass jobbigt är det? Jag har max suttit 1,5 timmar innan och det var ju inte särskilt jobbigt men jag kan tänka mig att 8 timmar kommer bli ganska påfrestande.

Har gjort en sittning på 6 timmar , Man blir jävligt trött o får ont i röven tycker jag :P men man står ut me det =)
Citera
2007-03-13, 17:26
Medlem
H.E.L.s avatar
Se till att ha mycket dricka och choklad o sånt tillgängligt.
Mycket socker och c-vitaminer hjälper i alla fall mig.
Citera
2007-03-13, 17:32
Medlem
Mohdawgs avatar
Ja, först måste du vaccinera dig, mot alla hamburgerfetton som kommer att stå och drägla över din och din tatuerares "private space".

och sen händelseförloppent under så långa sittnigar.

Timme 1. Lungt och fint...
Timme 2. fan, det svider allt lite...
Timme 3. Blackout och Epiduralbedövning...
Timme 4. Fontänspyor och en präst...
Timme 5. Har du svimmat. ögonen ploppar ur kraniet på dig.
Timme 6. Är det bara slamsor kvar, som Ingrid (städerskan) får svabba upp.
Timme 7. Din familj och dina anhöriga får dina värdesaker och en 150:- rabattkopung på ICA-Sundsvall.
Timme 8. Du är begraven och glömd sen en tid tillbaka.

Nä, allvarligt,,, det är såp jäkla olika hur ont man har av att tatuera sig. själv hade jag en 6 timmars... det var inte värre än timme 1. imho.
Citera
2007-03-13, 17:34
Medlem
Joiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Se till att ha mycket dricka och choklad o sånt tillgängligt.
Mycket socker och c-vitaminer hjälper i alla fall mig.
Jepp.
Min tog 8 timmar, så jag var rätt mör efteråt . Och dum som jag var så käka jag inte innan vilket jag rekomenderar dig att göra!
Dom bjöd på käk så det ordnade sig
På kvällen kan du få feber, det fick jag men det hör till sa dom efter en så lång sittning!
Citera
2007-03-13, 17:37
Bannlyst
Citat:

Det låter tufft med en sittning på 7-8 timmar
Min längsta sittning är bara 3,5 timmar med 2 pausar, hade klarat mer, för som sagt efter ett tag så känns det inte så mycket.

Precis bara ha något gott att äta & dricka och något att läsa så går det bra.

Ska bli intressant att se tatueringen när den är klar, lycka till med den
Citera
2007-03-13, 20:45
Medlem
jens__Es avatar
När jag la i skuggor och färg i min halvsleeve tog det 7h och 40m..
Det va seegt! Försök ta med nått å sysselsätta dig med. Kanske nått så du kan se på film, lyssna på musik. Tidningar osv..
Jag hade inget av det när jag körde å fy fan va segt det va :P
Som tur va så hade dom ju musik i studion men på nästan 8 timmar hinner man höra samma låtar även fast det är olika skivor :P

Vi tog några små pausar på kanske sammanlagt 20 minuter.
Citera
2007-03-13, 21:28
Medlem
Maskinistens avatar
Min första och hittills enda är även den gjord i ett sträck på 4,5 timme. Värst var nog sista 1,5 timmen. annars gick de bra =)
Citera
2007-03-13, 21:45
Medlem
BosseBensins avatar
ska du köra en hel sleeve på 7-8h? låter som rätt tight med tid.. har kört nästan det dubbla på bara min överarm då är det ifs en del på skuldran och runtaxeln.. lycka till iaf! you can do it
Citera
2007-03-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBensin
ska du köra en hel sleeve på 7-8h? låter som rätt tight med tid.. har kört nästan det dubbla på bara min överarm då är det ifs en del på skuldran och runtaxeln.. lycka till iaf! you can do it

Det blir en 3/4 sleeve i princip, i japanskt motiv. Kommer ha en koi,lotus och diverse andra småblommor sen blir det mest waves som bakgrund. Så hela armen kommer ju inte bli täckt med bläck.

Kul att höra erfarenheter från alla andra, känns som det kommer va lugnt. Men man får väl räkna med en jävla värk i röven haha..
Citera
2007-03-14, 00:07
Medlem
jonte_skorpans avatar
Citat:
Det blir en 3/4 sleeve i princip, i japanskt motiv. Kommer ha en koi,lotus och diverse andra småblommor sen blir det mest waves som bakgrund. Så hela armen kommer ju inte bli täckt med bläck.

Kul att höra erfarenheter från alla andra, känns som det kommer va lugnt. Men man får väl räkna med en jävla värk i röven haha..

Jag körde en sittning på 6 timmar för ett tag sen. Första kvarten är inte så rolig. Sen är det ganska lungt frammåt 4:e timmen då huden börjar bli lite sliten, men det går fint ska du se. Jag snusade en dosa snus på 6 timmar, bara så att man har nått annat att tänka på när det blir som värst. Men jag säger som andra har gjort, se till att komma utvilad och full i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in