2007-03-13, 10:25
Medlem
Håller på och kollar på ny skärm, och har väl lite fastnat för antingen Samsung 215TW eller Samsung 226BW.
Kommer använda skärmen till att se på film och vanligt datoranvändande(dock inte så mycket spelande)
215TW har som jag förstått det pivot-funktion, vilket kan vara kul...kanske
HDCP-stöd har väl båda om jag läst rätt.
Nån som har erfarenheter av nån av skärmarna ?
Citera
2007-03-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sw_Ante
Håller på och kollar på ny skärm, och har väl lite fastnat för antingen Samsung 215TW eller Samsung 226BW.
Kommer använda skärmen till att se på film och vanligt datoranvändande(dock inte så mycket spelande)
215TW har som jag förstått det pivot-funktion, vilket kan vara kul...kanske
HDCP-stöd har väl båda om jag läst rätt.
Nån som har erfarenheter av nån av skärmarna ?

226BW sägs vara en mycket bra skärm. Mindre backlight-bleeding än föregångaren och några andra finesser, om jag förstått de rätt.
Citera
2007-03-14, 09:58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwishaHouse
226BW sägs vara en mycket bra skärm. Mindre backlight-bleeding än föregångaren och några andra finesser, om jag förstått de rätt.

226BW är en enklare skärm än 215TW och saknar bla pivot, men kostar nästan tusenlappen mindre. Man får en väldigt stor skärm för pengarna.

Pivot-funktionen på så stora skärmar är mest användbar om man vill ha två skärmar intill varandra för att få en mycket stor arbetsyta.

Kör själv med en 214T och den är mycket bra, men jag använder aldrig pivotfunktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in