2007-03-13, 09:19
Medlem
SinCitys avatar
Tjo!

Jag tänkte bara kolla ifall någon har koll på var och hur man hittar bra privatläkare då jag är trött på att slussas runt mellan vårdcentralens polska och ryska AT-läkare och behöva dra min story om och om igen.

hitta.se , eniro.se , google har jag testat lite lätt, men antingen så får man inga träffar alls eller så får man 20 000st vilket gör det väldigt svårt att sålla. Finns det något privatläkarregister eller liknande? Letar främst en läkare som är relativt insatt i antidepp-pillrens förvirrade värld...

Något som någon kan hjälpa till med?

Tack på förhand!

Vänligen
//Sin
Citera
2007-03-13, 14:16
Medlem
Vet inte vart du bor, men jag sökte på eniro.se - gula sidorna med frasen "privatläkare psykiatri" och fick 9 träffar eller nåt. Men det var i Stockholm och här finns ju en borgerlig majoritet i landstinget åtminstone vart 4:e år. Bor man i Norrland så får man väl ta till spriten eller stå i kö i några år.
Citera
2007-03-13, 15:14
Medlem
tjaboooos avatar
nån som kan rekommendera npn privatläkare i göteborg ?

vårdcentralen vägrar mej hjälp
Citera
2007-03-13, 18:11
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Tjo!

Jag tänkte bara kolla ifall någon har koll på var och hur man hittar bra privatläkare då jag är trött på att slussas runt mellan vårdcentralens polska och ryska AT-läkare och behöva dra min story om och om igen.

hitta.se , eniro.se , google har jag testat lite lätt, men antingen så får man inga träffar alls eller så får man 20 000st vilket gör det väldigt svårt att sålla. Finns det något privatläkarregister eller liknande? Letar främst en läkare som är relativt insatt i antidepp-pillrens förvirrade värld...

Något som någon kan hjälpa till med?

Tack på förhand!

Vänligen
//Sin

Privattandläkare anslutna till praktikertjänst kanske:
http://www.tandvard.praktikertjanst....h.aspx?id=4302
Citera
2007-03-15, 20:07
Medlem
Trinnits avatar
Tja, ett enkelt sätt är att på ett internetforum skriva var man bor och be någon tipsa. De som styr sjukvården brukar dessutom ha en lista med vilka privata vårdgivare som har vårdavtal med regionen. Bor man i skåne kan man tex leta runt på www.skane.se så finns där en lista.
Citera
2007-03-15, 20:09
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

Här kanske finns någon?
Kan dock inte rekommendera någon själv då jag inte bor i Gbg.

http://www.serpalen.se/index.php?pag...&category_id=1
Citera
2007-03-15, 23:27
Medlem
Ballooos avatar
Någon som kan rekomendera någon bra privat läkare i Stockholm?
Citera
2007-03-16, 00:56
Medlem
Beror på vilken typ av läkare man söker. Generellt så är nog Sophiahemmet bra, de duktigaste överläkarna på universitetssjukhusen verkar slåss om att få jobba där.
Citera
2007-03-16, 18:25
Medlem
D69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

På jobbet har vi Medikus som företagshälsovård. Dom är bra men frågan är om det är det som du behöver. Har läst att du är förtidspensionerad, Medikus är mer inriktade på friskvård och idrottsrelaterade hälsofrågor. Kolla på

www.medikus.se

Lycka till.
Citera
2013-06-16, 03:26
Bannlyst
Kostar privatläkare mer en vanlig husläkare i avgifter?
Citera
2025-10-01, 12:43
Medlem
Min nuvarande läkare avslutar sin tjänst då hon går i pension, och jag behöver hitta en ny läkare så jag kan fortsätta med mina besök och medicinska uppföljningar.
Jag har fullständig dokumentation från min förre när det gäller provtagningar, röntgen och medicinlista.
Jag bor i Stockholm.
Finns det någon som kan rekommendera en förstående och bra läkare.
Tacksam för alla tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in