Jag tänkte bara kolla ifall någon har koll på var och hur man hittar bra privatläkare då jag är trött på att slussas runt mellan vårdcentralens polska och ryska AT-läkare och behöva dra min story om och om igen.
hitta.se , eniro.se , google har jag testat lite lätt, men antingen så får man inga träffar alls eller så får man 20 000st vilket gör det väldigt svårt att sålla. Finns det något privatläkarregister eller liknande? Letar främst en läkare som är relativt insatt i antidepp-pillrens förvirrade värld...
Vet inte vart du bor, men jag sökte på eniro.se - gula sidorna med frasen "privatläkare psykiatri" och fick 9 träffar eller nåt. Men det var i Stockholm och här finns ju en borgerlig majoritet i landstinget åtminstone vart 4:e år. Bor man i Norrland så får man väl ta till spriten eller stå i kö i några år.
Jag tänkte bara kolla ifall någon har koll på var och hur man hittar bra privatläkare då jag är trött på att slussas runt mellan vårdcentralens polska och ryska AT-läkare och behöva dra min story om och om igen.
hitta.se , eniro.se , google har jag testat lite lätt, men antingen så får man inga träffar alls eller så får man 20 000st vilket gör det väldigt svårt att sålla. Finns det något privatläkarregister eller liknande? Letar främst en läkare som är relativt insatt i antidepp-pillrens förvirrade värld...
Tja, ett enkelt sätt är att på ett internetforum skriva var man bor och be någon tipsa. De som styr sjukvården brukar dessutom ha en lista med vilka privata vårdgivare som har vårdavtal med regionen. Bor man i skåne kan man tex leta runt på www.skane.se så finns där en lista.
Beror på vilken typ av läkare man söker. Generellt så är nog Sophiahemmet bra, de duktigaste överläkarna på universitetssjukhusen verkar slåss om att få jobba där.
nån som kan rekommendera npn privatläkare i göteborg ?
vårdcentralen vägrar mej hjälp
På jobbet har vi Medikus som företagshälsovård. Dom är bra men frågan är om det är det som du behöver. Har läst att du är förtidspensionerad, Medikus är mer inriktade på friskvård och idrottsrelaterade hälsofrågor. Kolla på
Min nuvarande läkare avslutar sin tjänst då hon går i pension, och jag behöver hitta en ny läkare så jag kan fortsätta med mina besök och medicinska uppföljningar.
Jag har fullständig dokumentation från min förre när det gäller provtagningar, röntgen och medicinlista.
Jag bor i Stockholm.
Finns det någon som kan rekommendera en förstående och bra läkare.
Tacksam för alla tips!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!