2007-03-12, 15:11
Medlem
David Ickes avatar
Varje gång jag startar datorn så går firefox igång automatiskt trots att jag inte har det i autostart, har även kontrollerat att det inte finnd med i några andra automatiska startlistor med hjälp av ett program som heter något i stil med startup organizer.

Firefox kan även starta sig själv när som helst under mina datorsessioner utan att jag gör någonting, kan sitta och läsa i ett word dokument så vips startar firefox utan anledning.

Jag har kört flera olika antispyware, trojan och virusprogram men dom kan inte lokalisera några problem.

Några tankar??
Citera
2007-03-12, 15:21
Medlem
Megaforces avatar
Startar den upp en viss speciell sida eller får du bara en generell firefox-startupsida?

Det behöver inte vara firefox som ligger bakom det, utan kanske att du får in messenger-meddelanden med en html-kod som startar upp default webbrowser.
Citera
2007-03-12, 16:00
Medlem
GbGlasss avatar
Ladda hem sysinternals autoruns självklart uppköpta av m$. Då ser du alla saker som startas automagiskt när du kör igång datorn/loggar in.

http://www.microsoft.com/technet/sys.../autoruns.mspx
Citera
2007-03-12, 16:00
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Icke
Varje gång jag startar datorn så går firefox igång automatiskt trots att jag inte har det i autostart, har även kontrollerat att det inte finnd med i några andra automatiska startlistor med hjälp av ett program som heter något i stil med startup organizer.

Firefox kan även starta sig själv när som helst under mina datorsessioner utan att jag gör någonting, kan sitta och läsa i ett word dokument så vips startar firefox utan anledning.

Jag har kört flera olika antispyware, trojan och virusprogram men dom kan inte lokalisera några problem.

Några tankar??

Vilken sida försöker den gå in på?
Det är inget program som vill gå in på en registrations sida?

Edit såg att Megaforce var före
Citera
2007-03-12, 16:30
Medlem
David Ickes avatar
Ingen speciell sajt öppnas utan det är standard startsida som jag angett. Jag har redan ett "uppstartsprogram", autoruns var nock lite bättre så tack för den länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in