2018-02-22, 23:00
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tror inte satelliter finns i rymden, av den enkla anledningen att inte rymden finns. Vad du har ställt dina paraboler vet jag inte. Jag behöver inte vad som finns istället för att kunna påpeka ett bedrägeri.

Nä, där kom det igen... Du vet inte...
Du "tror" inte att rymden finns. Men att människan har placerat ut något uppe i himmelen, tror du på det?
Citera
2018-02-22, 23:02
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Punkt ett är inte avklarad. Inget av det ovan visar på var man kan se kurvan.

Åter förstår du alltså inte vad jag skriver i min text?
Exakt VAD är det du inte förstår? Hur ska du kunna se något som i grund och botten inte går om du ionte kommer extremt, EXTREMT högt upp i rymden?
Citera
2018-02-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Nej, vi tar det EN gång till.
Skuggan går i en exakt RAK linje från väster till öster vid vår och höstdagjämning.
Solen går i en exakt RAK linje från öster till väster över himlen vid vår och höstdagjämning.

Påstår du att jag ljuger? Du kan själv göra ett test för att se att jag har rätt.

Tisdag den 20 mars så har du chansen. Du kan du SJÄLV bevisa att solen går helt rakt över himlen!

Här kan du se en som gjort detta experiment: https://youtu.be/RXKa2r96EtU

Så som skuggan blir vid vår och höstdagjämning är OMÖJLIGT vid en platt jord där solen snurrar runt ovanför den. Förstår du NU? Eller vägrar du ens se sanningen mitt framför ögonen på dig?
Förnekar du verkligheten?
Svaret ligger i hur man väljer att presentera solens rörelser, på en glob eller en platt karta. Plattar man ut globen med resultaten så har du svaret på hur det går till på den platta jorden. Funkar i båda modeller.
Citera
2018-02-22, 23:10
Medlem
Citat:
Och då förklarar jag ÅTER en gång till för dig. Du behöver förstår hur EXTREMT stor jorden är.
Du kan inte se det du vill på denna stora planet. För det är för STOOOOOORT!!!!

Vi säger att du är så lång att dina ögon är vid 2 meters höjd.
Då ser du ca 5.1 kilometer.
Hur långt är 5.1 kilometer på jorden?

Vi står vid Globen vid Stockholm. Om vi struntar i alla husen som är i vägen och så nu, okey?
Då ser du så här mycket:

http://imgbox.com/qtKjVcLS

Och vi zoomar ut:

http://imgbox.com/4g5a7EYx

och vi zoomar ut:

http://imgbox.com/JhjsFAqf

Tror du verkligen att du kommer se någon kurva från den där lilla lilla pricken när du ser hela jordklotet?
Inser du nu även hur galet liten sträcka uppåt molnen är?

Det du kan se är att moln döljs bakom horisonten.
Så enligt dig kan man se att molnen döljs av kurvan men själva kurvan kan man inte se i molnen trots att de är högre upp. Det här med högre brukar ju vara ett argument för att jorden är rund, man ser längre på högre höjd. Men det gäller inte molnen, är det vad du säger?
Citera
2018-02-22, 23:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, moln är bevis för platt jord. Du borde nämligen kunna observera den berömda kurvan i molnen. Hur då? Jo, de skulle ju böja sig utefter den kuvade jordytan och man skulle kunna se mer av undersidan ju längre bort de var. Men som alla kan se dagligen, gör de inte det.

Självklart kan du inte på 4 mils avstånd avgöra om molnet är på 1200 meters höjd eller 1100 meters höjd. Faktum är att du omöjligt kan avgöra om molnet är 4 eller 5 mil bort och du kan ännu mindre avgöra på vilken höjd moln befinner sig.

Däremot så kan vi alla se att molnen kan befinna sig ända ner vid horisonten.
http://ethology.eu/wp-content/uploads/2014/04/sea-62.png

Hur högt upp är molnen vi ser på bilden?
Citera
2018-02-22, 23:14
Medlem
Citat:
Nä, där kom det igen... Du vet inte...
Du "tror" inte att rymden finns. Men att människan har placerat ut något uppe i himmelen, tror du på det?
Nä, där kom det igen...för att kunna påpeka att något är fejk måste jag först veta som finns istället.

Intressant med globmodellen är att alla era 'bevis' förutsätter att man köpt modellen innan man tar del av beviset. Programmering kallas det.
Citera
2018-02-22, 23:16
Medlem
Citat:
Åter förstår du alltså inte vad jag skriver i min text?
Exakt VAD är det du inte förstår? Hur ska du kunna se något som i grund och botten inte går om du ionte kommer extremt, EXTREMT högt upp i rymden?
Okej, så då är vi tillbaka där bara NASA kan se kurvan. Vi vanliga kan aldrig få se den, Christer Fuglesang är den ende svensk som bevittnat kurvan?
Citera
2018-02-22, 23:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Svaret ligger i hur man väljer att presentera solens rörelser, på en glob eller en platt karta.

Du kan omöjligt ha tittat på klippet. I filmen så presenteras solens rörelse på en platt karta.

Citat:
Plattar man ut globen med resultaten så har du svaret på hur det går till på den platta jorden. Funkar i båda modeller.

I filmen har man plattat ut globen. Och det enda resultatet det gav var att det inte funkar.

Citat:
Funkar i båda modeller.

Nej så är det inte. Filmen visar tydligt att det inte funkar på din platta modell.
Citera
2018-02-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart kan du inte på 4 mils avstånd avgöra om molnet är på 1200 meters höjd eller 1100 meters höjd. Faktum är att du omöjligt kan avgöra om molnet är 4 eller 5 mil bort och du kan ännu mindre avgöra på vilken höjd moln befinner sig.

Däremot så kan vi alla se att molnen kan befinna sig ända ner vid horisonten.
http://ethology.eu/wp-content/uploads/2014/04/sea-62.png

Hur högt upp är molnen vi ser på bilden?
Du menar alltså att molnen och havet möts i en s.k. 'vanishing point', och att man inte alls kan se böjningen i molnen?
Citera
2018-02-22, 23:22
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Svaret ligger i hur man väljer att presentera solens rörelser, på en glob eller en platt karta. Plattar man ut globen med resultaten så har du svaret på hur det går till på den platta jorden. Funkar i båda modeller.

Men nu får du f-n ge dig.
Vad menar du med att "presentera" solens rörelser?

Det är OMÖJLIGT att få en skugga som går EXAKT rakt från väster till öster på en platt modell där solen snurrar RUNT ovanför denna platta jord.
Exakt VAD är det du inte förstår??????????????
Citera
2018-02-22, 23:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Okej, så då är vi tillbaka där bara NASA kan se kurvan. Vi vanliga kan aldrig få se den, Christer Fuglesang är den ende svensk som bevittnat kurvan?

Sist jag visade dig en bild över kurvan så började du genast yra om fake. Det är med andra ord fullständigt meningslöst att visa dig bilder över kurvan.

Men du kan få se den igen:
https://cdn.zmescience.com/wp-content/uploads/2017/07/power-lines.jpg

Citat:
Christer Fuglesang är den ende svensk som bevittnat kurvan?

Nej vi är massor som har sett den.
Citera
2018-02-22, 23:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Så enligt dig kan man se att molnen döljs av kurvan men själva kurvan kan man inte se i molnen trots att de är högre upp. Det här med högre brukar ju vara ett argument för att jorden är rund, man ser längre på högre höjd. Men det gäller inte molnen, är det vad du säger?

Exakt VAD var det du inte förstår i texten jag skrev?
Jag skrev KLART och TYDLIGT samtidigt jag visar med BILDER att du som individ inte kan se någon kurva på en så stort klot vi lever på.
Och jag skrev KLART och TYDLIGT att molnen är inte direkt högt upp, även om dom är 10.000 meter högt upp så är det för liten höjd.

Vill du inte förstå???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in