Citat:
Var vänlig bevisa det påståendet, som uppenbarligen strider mot all erfarenhet! (Dessutom: När man kokar vatten tillför man energi, men vattnets temperatur ökar inte. Elementär fysik från grundskolan.) Du har aldrig motbevisat nåt men du har en ful ovana att påstå det. Vattnet kokar inte bort din hönor kan höna, när du kokar vatten så tillför du energi som höjer vattnets temperatur. I vakuumkammaren minskar du lufttrycket, tar bort, och vattnets temperatur faller. Vid fortsatt tryckfall övergår vattnet till is och is kan inte dunsta bort i vakuum.
Citat:
Att upprepa min fråga är inte att svara på den! Försök igen - men svara den här gången!Du undrar hur avtagande tryck kan ses som tryckökning, du ger ju själv svaret. Du är nästan rolig med ditt trollande din komediant!
”Hur kan ett avtagande tryck ses som tryckökning? Och än viktigare: Hur uppstår tryck och tryckökning med ökande djup på din platta jord utan gravitation??”
”Hur kan ett avtagande tryck ses som tryckökning? Och än viktigare: Hur uppstår tryck och tryckökning med ökande djup på din platta jord utan gravitation??”
Citat:
Ja, jag minns att hans dykning rapporterades! Och den rapporterades inte som "ett påstått tilltag".Jag är definitivt inte glömsk. Jag minns mycket väl att när jag var i din (av mig gissade) ålder så arbetade jag. I stället för att sitta vid datorn och skriva dumheter som du.
PS: Du glömde att korrekturläsa ditt inlägg!