Citat:
Vad är det för rappakalja du skriver? Att jorden är rund har folk känt till sedan antikens dagar och idag är det ett faktum med hur många bevis som helst. Dessa rena dumheter som platt jord saknar all form av bevisning. Det är endast ett mode för att känna sig annorlunda som en liten sekt i denna värld.
Rymdfärder är ett faktum ända sedan stormakterna skapade sina ballistiska missiler på 50-talet. Farkoster i omlopp runt den runda jorden finns här och nu som GPS, TV-satelliter och en stor fet rymdstation kallad ISS som kan ses från jorden med kikare.
Förhoppningsvis är du bara ett i raden av troll.
Rymdfärder är ett faktum ända sedan stormakterna skapade sina ballistiska missiler på 50-talet. Farkoster i omlopp runt den runda jorden finns här och nu som GPS, TV-satelliter och en stor fet rymdstation kallad ISS som kan ses från jorden med kikare.
Förhoppningsvis är du bara ett i raden av troll.
Jag vet, och förstår att man kan inte berätta för någon att jorden kan vara platt. Man måste nånstans själv tänka tanken om, och finna en anledning till att tänka tanken.
Är man helt inprogrammerad på att jorden alltid varit rund så kommer man alltid tänka så, skulle jorden vara platt och vi får veta detta skulle såna som du bara, "jaha, vad spelar jordens form för roll egentligen" intresset är noll och jag förstår varken vad du gör i en sån här tråd eller varför ni hela tiden kallas oss idioter eller troll så fort man tänker utanför ramarna.
Hur hotar det dig, att jag skulle tro att jorden kan vara platt?
Tittar man på någon dokumentär förklaras mycket av det som du bara verkar ha en lösning på, det är lätt att argumentera för sin sak om det är det enda man känner till.