Vad vinner man på att ljuga om att jorden är rund?
Tesla lär ha sagt något om hur energi, frekvenser och vibration är nyckeln till att förstå universum.
Nedan är en film om som bland annat handlar om detta ur ett mänskligt perspektiv. Om hur vibrationer får oss att utvecklas som människor. Låg vibration är lika dålig utveckling, att hindra människan från att nå sin potential. Men hur skapar man en låg vibration.
Rädsla är enligt videon svaret på denna fråga. Man tar upp att av de aminosyror som vårt DNA består använder vi endast en tredjedel och den låga vibrationen är där rädsla finns. Vad finns det då för rädslor med koppling till den runda jorden?
Den runda jorden vill att vi ska tro att vi är obetydliga, klassisk bild nedan, och obetydlig är maktlös.
Den runda jorden har inrättat institutioner för att ingjuta rädsla hos människor som tex kyrkan och vetenskapen.
Kyrkan vill du ska frukta gud, vara rädd för dennes makt och vad han kan göra mot dig om du inte rättar in dig i ledet. Du ska be och upprepa rädslan varje dag och skämmas för den du är. Du är född med fel som kommer att leda till att blir straffad i evighet. Denna rädsla ska finnas inom dig varje dag för att du ska undkomma det ultimata straffet om helvetet. Straffet för att du fanns.
Vetenskapen vill att du ska känna dig obetydlig och rädd inför deras vidsträckta kunskaper, inför deras djupa kunskaper likt religion. Du skall ty dig till dem i fruktan för allt som bara de kan rädda dig ifrån, likt religion. För att du ska falla in i ledet utbildas du under långa perioder. Tex. upprepar grundskolans alla årskurser föregående årskurs på en mer avancerad nivå, en form av indoktrinering och upprepning liksom religionen. Om du faller utanför ledet och ifrågasätter reagerar utbildningen negativt genom att underkänna dig, du är alltså tvungen att assimilera. Vetenskapen använder sig också av skam för att hävda sin rätt, du förlöjligas och riskerar att förlora. Exempel på att detta beteende är väl beprövad metod ser vi exempel på i denna tråd.
Dessa metoder skapar en frivillig slav, en person som är villig att skrämma andra människor in i sin tankemodell. Slaveriet avskaffades för att slavarna var inte fullt exploaterade, ägarna var tvungna att försörja dem, tvungna att mata dem, bota deras sjukdomar osv. Nu sköter slavarna de själva och betalar dessutom för det. Om Sverige är mitt land och Stefan Löfven bryr sig om mig varför får jag inte en bit av Sverige där jag kan bo och odla min egen mat. Varför måste jag gå igenom alla dessa hinder för att säkra min tillvaro eller för att slippa vara rädd. Därför att jag är en slav.
Allting har skapats för människan, allting har skaparen tänkt på. Men någon har listat ut att man kan lura människan till att tro annat och har med det skapat ett gigantiskt slaveri där slavarna själva med iver, ilska och rädsla försvarar systemet.
Av denna anledning påstås jorden vara rund - slaveri.
Video
https://vimeo.com/53273196
"You are here"
https://www.bing.com/images/search?q=you%20are%20here%20universe&qs=n&form=QBI R&sp=-1&pq=you%20are%20here%20universe&sc=0-21&sk=&cvid=E6CF69279F744A819B6DF269C91DBAD4