2017-08-26, 11:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Om jorden är designad så är solförmörkelsen också det,
Om jorden inte är designad så är inte solförmörkelsen det heller.
Your argument is invalid.
Citera
2017-08-26, 12:24
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Solförmörkelse över USA 21 augusti 2017.
Enligt heliocentrisk modell är det månen som skymmer solen vid detta fenomen, även en del plattjordare talar för det. En astrologisk förklaring är även den att Rahu, den svarta solen skymmer solen.

Jag har hittat ett intressant klipp om solförmörkelsen med bilder från olika plattjordare om hur analys av bilder visar att inget skymmer solen. Jag kan inget om de olika filter eller sätt att fotografera solen som de använder sig av, men om det stämmer att inget skymmer solen så är det ju väldigt förvånande.

Det första jag tänker på är vad är då syftet med en förmörkelse av en himlakropp? Om jorden är designad så är solförmörkelsen också det, vad betyder detta? Vad vill den säga?

https://www.youtube.com/watch?v=KUoL7rniLKk
Räckte med några minuter av klippet för att se att han är totalt fel ute med sina "analyser". Dessutom stängt av kommentarerna som den ynkrygg han är.
Citera
2017-08-26, 12:51
Medlem
Vad vinner man på att ljuga om att jorden är rund?

Tesla lär ha sagt något om hur energi, frekvenser och vibration är nyckeln till att förstå universum.
Nedan är en film om som bland annat handlar om detta ur ett mänskligt perspektiv. Om hur vibrationer får oss att utvecklas som människor. Låg vibration är lika dålig utveckling, att hindra människan från att nå sin potential. Men hur skapar man en låg vibration.

Rädsla är enligt videon svaret på denna fråga. Man tar upp att av de aminosyror som vårt DNA består använder vi endast en tredjedel och den låga vibrationen är där rädsla finns. Vad finns det då för rädslor med koppling till den runda jorden?

Den runda jorden vill att vi ska tro att vi är obetydliga, klassisk bild nedan, och obetydlig är maktlös.
Den runda jorden har inrättat institutioner för att ingjuta rädsla hos människor som tex kyrkan och vetenskapen.

Kyrkan vill du ska frukta gud, vara rädd för dennes makt och vad han kan göra mot dig om du inte rättar in dig i ledet. Du ska be och upprepa rädslan varje dag och skämmas för den du är. Du är född med fel som kommer att leda till att blir straffad i evighet. Denna rädsla ska finnas inom dig varje dag för att du ska undkomma det ultimata straffet om helvetet. Straffet för att du fanns.

Vetenskapen vill att du ska känna dig obetydlig och rädd inför deras vidsträckta kunskaper, inför deras djupa kunskaper likt religion. Du skall ty dig till dem i fruktan för allt som bara de kan rädda dig ifrån, likt religion. För att du ska falla in i ledet utbildas du under långa perioder. Tex. upprepar grundskolans alla årskurser föregående årskurs på en mer avancerad nivå, en form av indoktrinering och upprepning liksom religionen. Om du faller utanför ledet och ifrågasätter reagerar utbildningen negativt genom att underkänna dig, du är alltså tvungen att assimilera. Vetenskapen använder sig också av skam för att hävda sin rätt, du förlöjligas och riskerar att förlora. Exempel på att detta beteende är väl beprövad metod ser vi exempel på i denna tråd.

Dessa metoder skapar en frivillig slav, en person som är villig att skrämma andra människor in i sin tankemodell. Slaveriet avskaffades för att slavarna var inte fullt exploaterade, ägarna var tvungna att försörja dem, tvungna att mata dem, bota deras sjukdomar osv. Nu sköter slavarna de själva och betalar dessutom för det. Om Sverige är mitt land och Stefan Löfven bryr sig om mig varför får jag inte en bit av Sverige där jag kan bo och odla min egen mat. Varför måste jag gå igenom alla dessa hinder för att säkra min tillvaro eller för att slippa vara rädd. Därför att jag är en slav.

Allting har skapats för människan, allting har skaparen tänkt på. Men någon har listat ut att man kan lura människan till att tro annat och har med det skapat ett gigantiskt slaveri där slavarna själva med iver, ilska och rädsla försvarar systemet.

Av denna anledning påstås jorden vara rund - slaveri.

Video
https://vimeo.com/53273196
"You are here"
https://www.bing.com/images/search?q=you%20are%20here%20universe&qs=n&form=QBI R&sp=-1&pq=you%20are%20here%20universe&sc=0-21&sk=&cvid=E6CF69279F744A819B6DF269C91DBAD4
Citera
2017-08-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Räckte med några minuter av klippet för att se att han är totalt fel ute med sina "analyser". Dessutom stängt av kommentarerna som den ynkrygg han är.
Vad är fel?
Citera
2017-08-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om jorden inte är designad så är inte solförmörkelsen det heller.
Your argument is invalid.

"Your argument is invalid" Hur blir argumentet 'invalid'? Jag förstår inte.
Citera
2017-08-26, 13:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Solförmörkelse över USA 21 augusti 2017.
Enligt heliocentrisk modell är det månen som skymmer solen vid detta fenomen, även en del plattjordare talar för det. En astrologisk förklaring är även den att Rahu, den svarta solen skymmer solen.

Jag har hittat ett intressant klipp om solförmörkelsen med bilder från olika plattjordare om hur analys av bilder visar att inget skymmer solen. Jag kan inget om de olika filter eller sätt att fotografera solen som de använder sig av, men om det stämmer att inget skymmer solen så är det ju väldigt förvånande.

Det första jag tänker på är vad är då syftet med en förmörkelse av en himlakropp? Om jorden är designad så är solförmörkelsen också det, vad betyder detta? Vad vill den säga?

https://www.youtube.com/watch?v=KUoL7rniLKk
Om inget skymmer solen så måste jag fråga. Vad orsakar solförmörkelse i så fall? Det kan ju inte vara solen själv som slocknar tillfälligt för då borde det vara solförmörkelse över hela den den del av jorden där det är dag då den inträffar och det vet vi ju att det inte är. Vi har ju också det faktum att astronomerna kan räkna ut när solförmörkelse kommer att inträffa hundratals år i förväg. Hur funkar det ifall dom räknar på globjorden och månen om jorden skulle vara platt och det i själva verket skulle vara solen som blinkar eller om det skulle vara Rahu.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-08-26 kl. 13:18.
Citera
2017-08-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om inget skymmer solen så måste jag fråga. Vad orsakar solförmörkelse i så fall? Det kan ju inte vara solen själv som slocknar tillfälligt för då borde det vara solförmörkelse över hela den den del av jorden där det är dag då den inträffar och det vet vi ju att det inte är. Vi har ju också det faktum att astronomerna kan räkna ut när solförmörkelse kommer att inträffa hundratals år i förväg. Hur funkar det ifall dom räknar på globjorden och månen om jorden skulle vara platt och det i själva verket skulle vara solen som blinkar eller om det skulle vara Rahu.
"Vad orsakar solförmörkelse i så fall?" Vet ej, men om observationen är korrekt är den ju intressant.

"astronomerna kan räkna ut när solförmörkelse" Att kunna förutspå förmörkelse av himlakroppar har varit känt i tiotusentals år, detta var känt på den tiden då jorden ansågs vara platt.

Något annat är dock, om jorden är platt så vet vi väldigt lite om den. Att tex upptäcka att inget fysiskt skymmer solen är ganska signifikant och spännande. Spännande tider!
Citera
2017-08-26, 14:32
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
"Vad orsakar solförmörkelse i så fall?" Vet ej, men om observationen är korrekt är den ju intressant.

"astronomerna kan räkna ut när solförmörkelse" Att kunna förutspå förmörkelse av himlakroppar har varit känt i tiotusentals år, detta var känt på den tiden då jorden ansågs vara platt.

Något annat är dock, om jorden är platt så vet vi väldigt lite om den. Att tex upptäcka att inget fysiskt skymmer solen är ganska signifikant och spännande. Spännande tider!
Va?

Klart som korvspad att det är månen som skymmer solen vid fförmörkelse. Vad skulle det annars vara? Eller tror du på dumheterna i klippet du länkade?

Hur vet du att det varit känt i tiotusentals år?

Eftersom jorden inte är platt så är det ju rätt naturligt att vi inte vet något om en platt jord.
Citera
2017-08-26, 14:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vet du exakt när man för första gången kom på att jorden var rund. Redan dom gamla grekerna som t ex Aristoteles och Platon kände till detta och det kan ju hända att redan astronomer i t ex det gamla Mesopotamien känt till detta. Att räkna ut detta om man tror på att jorden är platt och att solen och månen ständigt är på ovansidan av den platta jorden går ju knappast. Skall man räkna ut detta så måste man ju veta vad som skymmer solen.
Citera
2017-08-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Va?

Klart som korvspad att det är månen som skymmer solen vid fförmörkelse. Vad skulle det annars vara? Eller tror du på dumheterna i klippet du länkade?

Hur vet du att det varit känt i tiotusentals år?

Eftersom jorden inte är platt så är det ju rätt naturligt att vi inte vet något om en platt jord.
Vad är fel i klippet? Jag kan inget om fotografering, men om du kan och kan förklara varför klippet är felaktigt så kan du väl göra det.

"Hur vet du att det varit känt i tiotusentals år?" Astrologi. Megaliter såsom Stonehenge och pyramider.
Citera
2017-08-26, 14:54
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Vad är fel i klippet? Jag kan inget om fotografering, men om du kan och kan förklara varför klippet är felaktigt så kan du väl göra det.

"Hur vet du att det varit känt i tiotusentals år?" Astrologi. Megaliter såsom Stonehenge och pyramider.
Klippet visar en kamerasensors begränsade dynamik. Det går inte att se solytan bredvid den obelysta månen. Ingen kamera klarar det. För att solen inte ska bli överexponerad så blir alla pixlar av månen noll. Informationen i den delen kommer inte med.
Citera
2017-08-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vet du exakt när man för första gången kom på att jorden var rund. Redan dom gamla grekerna som t ex Aristoteles och Platon kände till detta och det kan ju hända att redan astronomer i t ex det gamla Mesopotamien känt till detta. Att räkna ut detta om man tror på att jorden är platt och att solen och månen ständigt är på ovansidan av den platta jorden går ju knappast. Skall man räkna ut detta så måste man ju veta vad som skymmer solen.
Du har rätt att de ovan nämnda trodde att jorden var rund, men det fanns en tid då jorden var ansedd som platt.

Varför går det inte att förutspå förmörkelse om jorden är platt? Anta att jorden är platt, vad skulle hindra dig från att räkna ut när förmörkelse inträffar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in