2025-09-06, 07:00
  #56929
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Väldigt märkligt också att skuggan är upptill på månen, man tycker det borde vara tvärtom?

Här är en video som tar upp problemet https://www.youtube.com/watch?v=gCi0kfUoRiE

Sett till månens höjd på himlen, och "jordskuggan".. så blir geometrin väldigt konstig.
Ja exakt! Den kallas ju för "the impossible eclipse" av just denna anledningen.

Haha kul video med tönten Roohif den sorgliga stackare som nu lagt ca 10 år på detta ämne. Självklart ska de hänvisa till magi i form av refraktion! Givetvis utan att bevisa att det är vad som sker.
Citera
2025-09-06, 09:07
  #56930
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
"ConquerOrDie" har lagt mig i sin ignoreralista. Troligen är det fler som hamnat där. På så vis ser den inte de argument som motsäger denne och behöver inte bemöta dem. Troligen på grund av att det inte finns tillräcklig kunskap för detta.
Det är nog bara inlägg från sina gelikar "ConquerOrDie" ser.
Citera
2025-09-06, 09:51
  #56931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Ja exakt! Den kallas ju för "the impossible eclipse" av just denna anledningen.

Haha kul video med tönten Roohif den sorgliga stackare som nu lagt ca 10 år på detta ämne. Självklart ska de hänvisa till magi i form av refraktion! Givetvis utan att bevisa att det är vad som sker.


Hur har du kommit fram till att refraktion är magi? Påståendet strider ju mot vedertagen fysik och massor med empiri så det krävs nog att du utvecklar dina tankegångar en smula.

Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
... Givetvis utan att bevisa att det är vad som sker.

För det första är självklart refraktion bevisad.

För det andra så framstår du som extremt förvirrad när du pratar om bevis när du inte ens kan komma med en teoretisk gissning om vad en månförmörkelse är.
__________________
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-06 kl. 10:12.
Citera
2025-09-06, 09:56
  #56932
Medlem
Bara lite nyfiken.

Har någon lagt fram en rolig förklaring varför just jorden är platt, men alla andra planeter i vårt solsystem är runda?
Citera
2025-09-06, 10:02
  #56933
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bara lite nyfiken.

Har någon lagt fram en rolig förklaring varför just jorden är platt, men alla andra planeter i vårt solsystem är runda?

Jag hade också tänkt ställa den frågan men orkar egentligen inte diskutera med idioter. Jag antar att de tror att alla planeter är platta. Solar också förmodligen. Annars är de ju (om möjligt) ännu dummare.
Citera
2025-09-06, 10:16
  #56934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bara lite nyfiken.

Har någon lagt fram en rolig förklaring varför just jorden är platt, men alla andra planeter i vårt solsystem är runda?

De tror inte att planeter är runda. De tror inte ens på planeter, solsystem eller rymden. Det vi kallar planeter anser de vara någon slags ljusfenomen på insidan av en kupol som omger FE.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag hade också tänkt ställa den frågan men orkar egentligen inte diskutera med idioter. Jag antar att de tror att alla planeter är platta. Solar också förmodligen. Annars är de ju (om möjligt) ännu dummare.

Som sagt, de flesta anser att planeter och solar inte ens existerar. De anser att rymden och universum är fejk.
__________________
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-06 kl. 10:20.
Citera
2025-09-06, 10:19
  #56935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
De tror inte att planeter är runda. De tror inte ens på planeter, solsystem eller rymden. Det vi kallar planeter anser de vara någon slags ljusfenomen på insidan av en kupol som omger FE.

Ah, ja det är väl kanske den mest "logiska" förklaringen för de som inte ens förstår vad modern teknologi har åstadskommit genom att faktiskt färdas ut i rymden och på nära avstånd ta bilder.

Jag tror inte att de som förespråkar en platt jord kommer försvinna. Vi går snarare in i en framtid där folk inte ens vet vad som är verklighet och fantasi i vår närmiljö.
Citera
2025-09-06, 10:28
  #56936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ah, ja det är väl kanske den mest "logiska" förklaringen för de som inte ens förstår vad modern teknologi har åstadskommit genom att faktiskt färdas ut i rymden och på nära avstånd ta bilder.

Jag tror inte att de som förespråkar en platt jord kommer försvinna. Vi går snarare in i en framtid där folk inte ens vet vad som är verklighet och fantasi i vår närmiljö.

LoL - de tror självklart inte på modern teknologi. De tror ju inte ens på Newtons rörelselagar eller gravitation så saker som satelliter och rymdfärder anses vara fejk.
Citera
2025-09-06, 12:14
  #56937
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
"ConquerOrDie" har lagt mig i sin ignoreralista. Troligen är det fler som hamnat där. På så vis ser den inte de argument som motsäger denne och behöver inte bemöta dem. Troligen på grund av att det inte finns tillräcklig kunskap för detta.
Det är nog bara inlägg från sina gelikar "ConquerOrDie" ser.
Ja, han är ju väldigt öppen med det i sin signatur, samt med en länk till ett inlägg om hur man kan göra själv för att slippa se alla inlägg från vissa utvalda.

Givetvis betyder detta egentligen bara att ConquerOrDie själv vet om att han har fel och inte kan försvara något av vad han säger här. ConquerOrDie är bara ett ointressant troll som inte är värd mer av någons tid.
Citera
2025-09-06, 12:39
  #56938
Medlem
Om man tänker platta Lock tex.
Och att dom skulle då alltid titta mot oss pga av gyro effekten att dom roterar.
Men finns det något exempel då som skulle bevisa motsatsen?
Att solens gyro ligger mot vårt universum och månen tittar ju alltid med samma sida mot jorden av eventuell gyro effekt av rotationen.

Nån som vet hur ett gyro lägger sig ?
Tex om man snurrar ett hjul , hamnar det 45 grader mot jorden eller plant liggande?

Åker man upp i rymden skulle man såklart kunna se månen från sidan se det platta

Ett snurrande häftstift lägger sig iaf plant som i platt
__________________
Senast redigerad av troligengud 2025-09-06 kl. 12:46.
Citera
2025-09-06, 16:12
  #56939
Avslutad
En annan komisk ting med glob-/heliocentrilögnen och dess accelererande död som idé är solförmörkelser. Se på den lilla, söta miniskuggan som månen kastar: https://i.postimg.cc/CK2fb0H0/usa-eclipse-map-16x9-1920x1080-1920x1080.jpg

Undrar om detta har reproducerats i mindre skala med ljuskälla, sfärer osv i samma proportioner som heliocentri-bluffen. Inte för att det behövs – alla med över 80 i IQ inser att det naturligtvis inte hade blivit någon sådan miniskugga. Detta förklaras såklart genom att det vi serverats kring detta är en lögn.
__________________
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-09-06 kl. 16:32.
Citera
2025-09-06, 16:56
  #56940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
En annan komisk ting med glob-/heliocentrilögnen och dess accelererande död som idé är solförmörkelser. Se på den lilla, söta miniskuggan som månen kastar: https://i.postimg.cc/CK2fb0H0/usa-eclipse-map-16x9-1920x1080-1920x1080.jpg

Undrar om detta har reproducerats i mindre skala med ljuskälla, sfärer osv i samma proportioner som heliocentri-bluffen. Inte för att det behövs – alla med över 80 i IQ inser att det naturligtvis inte hade blivit någon sådan miniskugga. Detta förklaras såklart genom att det vi serverats kring detta är en lögn.

Refraktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in